[LBBG] Budgetlaptop juni 2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Budgetlaptop juni 2016

Op 1 juni willen we weer een Laptop Best Buy Guide online zetten en daarvoor maken we uiteraard graag weer gebruik van jullie input. Dit topic is bedoeld om een budgetlaptop te kiezen, oftewel een simpele computer die geschikt moet zijn voor eenvoudig werk, waarbij de maximale prijs vierhonderd euro is. Maandag 23 mei om 0800 is de deadline, want tegen die tijd willen we reviewsamples van de gekozen laptops gaan aanvragen en ze reviewen voor de bbg.

Vorige keer bleek dat er voor vierhonderd euro vrij weinig te kiezen was vanwege de zwakke euro en toen hebben we het budget verhoogd naar 450 euro. Deze keer wilde ik het toch weer proberen met 400euro, omdat er de laatste tijd toch een hoop interessante laptops bij zijn gekomen die precies binnen dat budget vallen.
Kandidaten
Voor 400 euro kun je grofweg twee kanten op gaan: of je kiest voor een vlotte processor zoals een Pentium of een i3, maar dan is de rest van de laptop over het algemeen een beetje matig (hdd+1366 tn-scherm) OF: je kiest voor iets met een Bay/Cherry Trail-processor en dan blijken er ineens zelfs full hd-laptops met ssd binnen het budget te komen, alleen zit je dan wel met een trage cpu en kun je het werkgeheugen over het algemeen ook niet meer uitbreiden.

Dus, in de eerste categorie (vlotte cpu, matige rest) hebben we:
pricewatch: Lenovo G50-80 80E5034VNX Met een Celeron (Broadwell) en een hele respectabele 1TB-schijf en 8GB geheugen. Van het scherm word je alleen niet vrolijk: 1366x768 pixels, glanzend en ik durf de gok ook wel aan dat het om een tn-paneel gaat. Voor 350eu wel een hoop waar voor je geld trouwens.

Maar ook de pricewatch: HP 15-ac121nd met een Core i3-5005U-processor, en verder de vrij standaard 4GB geheugen, 500GB hdd en uiteraard het glanzende 1366-scherm.

Ook aardig: de pricewatch: Toshiba Satellite Pro R50-C-11P Het is een Pro-machine, wat betekent dat je wat uitgebreidere garantie hebt en de Celeron 3215U is ook vrij vlot dankzij zijn Broadwell-cores. Verder is het niet bijzonder met 4GB/500GB en een 1366-scherm.

Categorie twee (trage cpu, maar wel leuk scherm en ssd):
pricewatch: HP 15-ac183nd Full hd-scherm en een 128GB-ssd voor 400eu! Nadeel: de cpu is een Celeron N3050, dus voor normaal gebruik wel voldoende, maar niet voor zwaardere belasting. Verder heb ik even gezocht, maar niet kunnen vinden of het werkgeheugen uitbreidbaar is. Volgens ARK ondersteunt de cpu iig wel dual channel geheugen (standaard zit er 1x4GB in) en kan de cpu 8GB ram aan. En ook heb ik niet kunnen vinden of het om een ips- of tn-paneel gaat, maar omdat er niet met grote letters IPS bij staat zal het wel gewoon tn zijn. (Hij is er trouwens ook in het paars :+ pricewatch: HP 15-ac184nd)

Of het huismerk van de media markt: pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL Met de good old Celeron N2940 en 2GB geheugen niet de snelste, maar wel een 14" full hd-scherm met ips-paneel. Opslag is ook goed geregeld; je hebt 32GB emmcgeheugen + een 500GB harde schijf.

Welke mag het worden? Aan jullie de keus!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 16:16

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Hoewel ik kan begrijpen dat veel mensen hier niet genoeg aan zullen hebben, zie ik niet in waarom een Chromebook niet als aparte optie gegeven wordt? De meeste mensen die op zoek zijn naar een budgetlaptop willen browsen, filmpje kijken en af en toe eens een documentje typen. Dat kan allemaal prima op een Chromebook en ze zijn nog super draagbaar ook.

Opnieuw, ik snap dat er soms out-of-the-box meer mogelijkheden nodig zijn, maar ik vind het ontbreken van een Chromebook toch wel een gemis.

Neem de Toshiba Chromebook 2: pricewatch: Toshiba CB30-B-104 (Qwerty).

-SSD met 100GB GDrive storage, gratis voor 2 jaar. Start op in 3/4 seconden(heb hem zelf ook).
-1080p IPS 13,3' met respectabele vezels. Een compacte machine met een heel mooi scherm, zeker voor de prijs.
-De performance is uitstekend, zelfs met ~20 tabs open hapert er nooit wat. Alleen in grote documenten (>30 pagina's) wil hij wel eens traag doen.

Dat alles voor €300 en dan voldoe je aan de wensen van heel mensen. Verder zijn er nog een aantal nuttige Chrome plug-ins beschikbaar die functionaliteit toevoegen en (ruwe) ondersteuning voor Android apps.

Mijn suggestie: zet zowel een Chromebook, als een budget Windows laptop in het budgetsegment en leg duidelijk de verschillen uit en wanneer je voor welke laptop moet gaan. Als de restricties duidelijk zijn dan kun je denk veel mensen tevreden maken met een Chromebook voor bijvoorbeeld hun oma ofzo. Pluspunt voor Chrome OS is dan dat de GNU/Linux basis en het sandbox design (alle systeem instellingen buiten Developer mode zitten potdicht) de kans op virussen met 99,9% verlagen tegenover onwetende gebruikers die een Windows machine gebruiken.

Enfin, ik heb mijn zegje gedaan. Misschien is de kwestie Chrome OS al een keer eerder afgehandeld in een BBG post, maar ik zag nu deze draad en moest even reageren... Over de Windows laptops durf ik niks te zeggen :P

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dit ; pricewatch: Lenovo G50-45 80E301X4NX @ € 295,--

Met ; pricewatch: Crucial BX200 240GB @ € 66,50

En ; pricewatch: Samsung M471B5173EB0-YK0 @ € 22,10

Heb je voor +/- € 383,60 ;

AMD A6-6310 / 8GB / 240GB SSD & BT4.0 / Wifi-ac / USB3.0 / RJ45 ( 1GB ) / 1366*768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 15:05
Wat denk je van de volgende opties:

pricewatch: Acer Aspire ES1-521-83ZG
Qua specs denk ik wel de interessantste. Een AMD A8, 8GB en een 1TB disk voor 399,-

pricewatch: Toshiba Satellite C55D-C-169
Een Toshiba met een AMD A4 processor en een volledige 128GB SSD voor 399,-

pricewatch: HP Pavilion 15-AF122ND
Lijkt op de eerste maar dan met een A6, ook voor 399,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54
Categorie twee (trage cpu, maar wel leuk scherm en ssd):
pricewatch: HP 15-ac183nd + pricewatch: HP 15-ac184nd zijn ongeveer € 420 en hebben slechts 1 prijsvermelding.

Het huismerk van de media markt: pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL heeft momenteel zelfs geen enkele prijsvermelding en valt dus af.

Ik denk dat je meer kans maakt in categorie 1. Sowieso is het aantal Windows-laptops met Full HD-resolutie die redelijk verkrijgbaar zijn onder € 400 erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
LievenD schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:57:
Het huismerk van de media markt: pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL heeft momenteel zelfs geen enkele prijsvermelding en valt dus af.
Euh? Hier bij Redcoon: http://tweakers.net/ext/l...ison%26UTM_campaign%3Dcpc

14 inch Full HD IPS beeldscherm met led-achtergrondverlichting en een resolutie van 1920 x 1080 pixels
500GB Hd en 32GB SSD en (maar) 2GB Ram.

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 14-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Wat zeg je van deze?

pricewatch: Lenovo IdeaPad 500 15 80K4002CNX
verkrijgbaar in 2 kleuren ook.

AMD A8 processor, 500GB SSHD en FullHD voor 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik doelde eigenlijk op de pricewatch, daar staat geen enkele aanbieder meer.

Sowieso, 2 GB geheugen lijkt mij te weinig voor Windows.
Het zou genoeg moeten zijn, maar ik denk dat je al snel tegen de limiet aanloopt.
Ik snap het ook niet goed, ze verkopen de laptop voor € 375 met 2 GB geheugen.
Als ze er nu eens 6 of 8 GB inzetten, voor pakweg € 25 extra, dan is het ineens een veel betere deal. Mogelijks kan je wel zelf het geheugen uitbreiden, maar ik weet niet of het systeem meer dan 2 GB ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Cinemaskoop schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:43:
Wat zeg je van deze?

Zeker nette specs voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 09:29
MightyPenguin schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:44:
Hoewel ik kan begrijpen dat veel mensen hier niet genoeg aan zullen hebben, zie ik niet in waarom een Chromebook niet als aparte optie gegeven wordt? De meeste mensen die op zoek zijn naar een budgetlaptop willen browsen, filmpje kijken en af en toe eens een documentje typen. Dat kan allemaal prima op een Chromebook en ze zijn nog super draagbaar ook.

Opnieuw, ik snap dat er soms out-of-the-box meer mogelijkheden nodig zijn, maar ik vind het ontbreken van een Chromebook toch wel een gemis.

Neem de Toshiba Chromebook 2: pricewatch: Toshiba CB30-B-104 (Qwerty).

-SSD met 100GB GDrive storage, gratis voor 2 jaar. Start op in 3/4 seconden(heb hem zelf ook).
-1080p IPS 13,3' met respectabele vezels. Een compacte machine met een heel mooi scherm, zeker voor de prijs.
-De performance is uitstekend, zelfs met ~20 tabs open hapert er nooit wat. Alleen in grote documenten (>30 pagina's) wil hij wel eens traag doen.

Dat alles voor €300 en dan voldoe je aan de wensen van heel mensen. Verder zijn er nog een aantal nuttige Chrome plug-ins beschikbaar die functionaliteit toevoegen en (ruwe) ondersteuning voor Android apps.

Mijn suggestie: zet zowel een Chromebook, als een budget Windows laptop in het budgetsegment en leg duidelijk de verschillen uit en wanneer je voor welke laptop moet gaan. Als de restricties duidelijk zijn dan kun je denk veel mensen tevreden maken met een Chromebook voor bijvoorbeeld hun oma ofzo. Pluspunt voor Chrome OS is dan dat de GNU/Linux basis en het sandbox design (alle systeem instellingen buiten Developer mode zitten potdicht) de kans op virussen met 99,9% verlagen tegenover onwetende gebruikers die een Windows machine gebruiken.

Enfin, ik heb mijn zegje gedaan. Misschien is de kwestie Chrome OS al een keer eerder afgehandeld in een BBG post, maar ik zag nu deze draad en moest even reageren... Over de Windows laptops durf ik niks te zeggen :P
Dit budget lijkt mij inderdaad perfect voor een Chromebook. Het lijkt mij ook een goed idee om een Chromebook en een Windows laptop te noemen.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Is het niet beter om het budget voor een Budget Notebook wat op te krikken. Als een mainstream Notebook € 900 mag kosten, dan vind ik het gat naar een Budget Notebook wel erg groot.

Je loopt met een budget van € 400 al snel tegen teveel beperkingen op. Voor mijn gevoel is een Budget Notebook een apparaat waarbij je wel degelijk kijkt naar de bruikbaarheid van de componenten, tegen een zo gunstig mogelijke prijs. Het zijn dus zeker niet de de beste componenten, maar je kan er toch lekker mee werken.

Ik denk dat een budget van € 600 meer in de richting komt. Je kan dan een Notebook samenstellen waarbij alle componenten met elkaar in evenwicht zijn. Je hoeft dan niet (deels) genoegen te nemen met onderdelen waaraan je je op den duur gruwelijk gaat ergeren.

Het budget van € 400 lijkt mee meer geschikt voor Chromebooks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Cinemaskoop schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:43:
Wat zeg je van deze?

Dit is voor mij de absolute winnaar.

Merk op dat de tweaker specs niet kloppen qua APU, een "AMD A8-6500" bestaat namelijk niet. Er steekt een A8-8600P in (http://www.notebookcheck....k-Processor.144225.0.html) - dus de enige laptop in de volledige lijst die snelle 'big' cores (Carrizo) heeft ipv de 'mini' cores. Voor die prijs is het echt een koopje. Uit ervaring kan ik alvast vertellen dat een SSHD een pak beter werkt dan een traditionele HDD dus er is al een hele verbetering constateerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Merk op dat de tweaker specs niet kloppen qua APU, een "AMD A8-6500" bestaat namelijk niet. Er steekt een A8-8600P in (http://www.notebookcheck....k-Processor.144225.0.html) - dus de enige laptop in de volledige lijst die snelle 'big' cores (Carrizo) heeft ipv de 'mini' cores. Voor die prijs is het echt een koopje. Uit ervaring kan ik alvast vertellen dat een SSHD een pak beter werkt dan een traditionele HDD dus er is al een hele verbetering constateerbaar.
De specs kloppen inderdaad niet. Het moet een A8-8600P zijn. De zwarte variant van deze machine staaan de specs wel goed.

pricewatch: Lenovo IdeaPad 500 15 80K4002DNX

Enige nadeel is de 6GB, maar dat kan je nog altijd later uitbreiden. Qua performance zit het wel goed voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik zou een beter scherm over een betere CPU prefereren. Als ik kijk naar waar de laptop gebruikt voor gaat worden, dan lijkt mij dat een betere keuze. films/series/youTube op HD kwaliteit is voor mij een grotere waarde dan een snellere CPU.
Ik vraag mij ook af of een snellere CPU bij deze categorie laptops nou veel toevoegt.

1366*768 is gewoon iets wat je niet meer aan wilt raden met goed fatsoen. Als je daarop moet terugvallen, raad dan niets aan. Laat fabrikanten maar komen met wat beters. Anno 2016 is het nog steeds behelpen in de laptopwereld, terwijl je links, rechts boven en onder ingehaald wordt door tablets en smartphones die veel betere schermen hebben en qua CPUs ook niet onaardig zijn te noemen.

ik denk dat het pad te volgen zo zou gaan: FHD (liefst IPS scherm) goede genoeg CPU. SSD zou eenvoudig moeten plaatsen te zijn.
Dus een SSD hoeft niet standaard er in te zitten, wel moet het simpele upgrade worden. Over de tijd lijkt mij dat je dan meer waar voor je geld krijgt.

In de openingspost ga je te snel over de AMD opties heen, het is louter Intel wat de klok slaat, terwijl een vlugge zoektocht in de PW al heel wat AMDtjes voorbij komen in de lijst. De eerder genoemde pricewatch: Lenovo IdeaPad 500 15 80K4002CNX en ook de pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00714 beide voor 399.
aouwe schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:47:
Is het niet beter om het budget voor een Budget Notebook wat op te krikken. Als een mainstream Notebook € 900 mag kosten, dan vind ik het gat naar een Budget Notebook wel erg groot.
en er tussen zit nog de stap basislaptop, meestal rond de 600E. dus nee, budget hoeft niet opgekrikt te worden om het gat te slechten.

[ Voor 31% gewijzigd door Lednov op 19-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Als je zelf je laptopcomputer wilt bouwen... ishier een aanbod voor €263.

En als je al een Raspberry Pi had kan je nog besparen.

In deze prijsklasse wordt zelfbouw nergens aangeboden.

Een test staat hier: http://www.rs-online.com/...able-pi-powered-computing

[ Voor 16% gewijzigd door Bruin Poeper op 19-05-2016 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Idd we have a winner ! Full HD / SSHD en een CPU ( A8-8600p ) die net tussen

een i5-4210u en i5-5200u valt ;)

Bron ;
http://www.cpubenchmark.n...5B%5D=2580&cmp%5B%5D=2440

En dat voor € 385,81 ( Vergeet namelijk de 4% cashback(xl) niet ! ) ; http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Binnen het gestelde budget wordt het inderdaad niet veel beter dan de genoemde Lenovo: pricewatch: Lenovo IdeaPad 500 15 80K4002CNX

Let alleen wel op dat hij alleen bij Coolblue voor €399 te krijgen is en dat het volgens Coolbue een 'aanbieding' is. Ik vrees eigenlijk dat hij bij het verschijnen van de BBG alweer in prijs zal zijn gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvynt
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-01 17:48
Hallo, Ik ben zelf ook op zoek naar een budget laptop naast mijn gewone pc. En na dit topic doorzocht te hebben zijn dit misschien ook wat opties. Ze zijn alle drie 399€ Helaas alleen HD ready

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
http://www.laptopshop.nl/product/650055/hp-15-af122nd.html
http://www.laptopshop.nl/...7/asus-r540la-xx087t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
alle drie hebben een 1366*768 resolutie en dat is géén HD resolutie! Dit wordt door winkels wel vaak zo aangeprijst, helaas.
Dat ze HDready materiaal aankunnen doet er niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Lednov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:54:
alle drie hebben een 1366*768 resolutie en dat is géén HD resolutie! Dit wordt door winkels wel vaak zo aangeprijst, helaas.
Dat ze HDready materiaal aankunnen doet er niets aan af.
1366*788 resolutie is op een 15" scherm toch prima? Zowat alle Dell computers voor bedrijven gebruiken dat standaard.
Ik heb zelf 'nog' een ouderwetse 1200x800 op 15,6", en de letters staan er dan messcherp op. Voor meer detail gebruik ik er een grote 24" monitor 1920x1200 naast. Voor beide is de dot size dan ongeveer gelijk (~0,25mm).
Ik ben bang dat bij een full HD laptop een 27" 2e scherm eigenlijk al 4K moet zijn.
De luxe van zoveel beeldpunten eist grafisch nogal wat, kost veel geld, en is wellicht minder effectief dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
dat het standaard gebruikt wordt is een ramp! het is allemaal net niet met deze resolutie, niet net HD, net niet 16:9. goedkoop TN paneeltje.

Je zegt het zelf al, het is een budgettaire maatregel van fabrikanten, alleen durven ze er wél de hoofdprijs voor te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Lednov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:18:
dat het standaard gebruikt wordt is een ramp! het is allemaal net niet met deze resolutie, niet net HD, net niet 16:9. goedkoop TN paneeltje.

Je zegt het zelf al, het is een budgettaire maatregel van fabrikanten, alleen durven ze er wél de hoofdprijs voor te vragen.
Denk dat je hier nogal overdrijft. Voor heel veel (niet-tweaker) mensen is deze resolutie gewoon voldoende. En hoezo is het net niet HD en net niet 16:9? Het id een hogere resolutie dan 720p en het is een gewone 16:9 verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Binnen het budget hebben we al een winnaar gevonden met 1080p scherm. Dit bied zoveel meer voordelen ten opzichte van 768p dat je dat onmogelijk kunt aanbevelen 'omdat het op veel budget dingen zit'. De discussie is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Winnaar? Ik heb Piwed er niet meer over gehoord anders.
en Cinemaskoop: Nee, 1366*768 is nèt geen 16:9 verhouding. scheelt niet veel (een pixel als ik het mij goed herinner) dat het een breedbeeld heeft, maakt het dus niet 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
De winnaar was aanvankelijk vrij duidelijk: de IdeaPad 500, want een fhd-scherm + A8-processor voor 400 eu is geen geld. Een telefoontje naar CoolBlue leerde ons helaas dat het een aanbieding is 'tot de voorraad strekt' en hoe groot die voorraad is, is onbekend. Daarbij lijkt het ook om een model te gaan dat alleen bij CoolBlue verkrijgbaar is, dus kunnen we ook niet op andere winkels rekenen voor deze bbg (geldt overigens ook voor een aantal HP-laptops die geopperd werden en maar bij 1 winkel te krijgen zijn). Uiteindelijk hebben we zelf de knoop doorgehakt en zijn we voor de Lenovo G50-80 gegaan, met 1TB schijf, 8GB geheugen en een Celeron Broadwell-processor. Niet zo interessant als de IdeaPad 500 (die zeker wel in het rijtje met alternatieven zal verschijnen), maar in ieder geval wel goed verkrijgbaar, waardoor we niet het risico lopen een lbbg online te zetten met daarin een laptop die je niet meer kunt kopen.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
PiweD schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:42:
De winnaar was aanvankelijk vrij duidelijk: de IdeaPad 500, want een fhd-scherm + A8-processor voor 400 eu is geen geld. Een telefoontje naar CoolBlue leerde ons helaas dat het een aanbieding is 'tot de voorraad strekt' en hoe groot die voorraad is, is onbekend. Daarbij lijkt het ook om een model te gaan dat alleen bij CoolBlue verkrijgbaar is, dus kunnen we ook niet op andere winkels rekenen voor deze bbg (geldt overigens ook voor een aantal HP-laptops die geopperd werden en maar bij 1 winkel te krijgen zijn). Uiteindelijk hebben we zelf de knoop doorgehakt en zijn we voor de Lenovo G50-80 gegaan, met 1TB schijf, 8GB geheugen en een Celeron Broadwell-processor. Niet zo interessant als de IdeaPad 500 (die zeker wel in het rijtje met alternatieven zal verschijnen), maar in ieder geval wel goed verkrijgbaar, waardoor we niet het risico lopen een lbbg online te zetten met daarin een laptop die je niet meer kunt kopen.
Hij is er wel in 2 kleuren. De witte ligt alleen bij coolblue maar de zwarte ligt op meerdere plaatsen.

Dat is deze link:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 500 15 80K4002DNX

Lijkt me dat zij uiteindelijk ook wel naar 399 zullen gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Beide shops lijken slechts 1 exemplaar over te hebben. Wellicht dat ze uiteindelijk ook naar 399 euro gaan maar dat is speculeren.
Pagina: 1