[internetprovider Online]Junk in webmail

Pagina: 1
Acties:
  • 826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Beste mensen,

Ik ben al een aantal jaren klant van Online.
Het is goedkoop.
Maar verder heeft men geen zin in gezeik bij de klantenservice, dus discussieren helpt niet.
Technisch werkt alles best, daarmee voorkomt men grotendeels dat er gezeik bij de klantenservice binnenkomt.

Echter, sinds een ruim 1 jaar heeft Online zijn mailservice verbouwd.
Naar Zimbra. (Verschrikkelijk)
Zimbra laat een heleboel ongevraagde spam door in de Webmail, waarschijnlijk vangt Online daar geld voor.
Gelukkig zie ik het meeste niet op mijn computer POP-email, omdat het 'automatisch' in webmail/junk komt.
Maar af en toe komt er toch iets door heen.

Ik heb de afgelopen week 2 KPN-rekeningen plus aanmaning ontvangen.
En een vette rekening van Intrum Justitia.
Het gaat steeds om bedragen van een €1000.. €3000
Ik ben van beide geen klant, en een brave schuldloze burger, dus ik wacht wel tot er een gerechtelijk betalingsbevel komt.
Maar toch vind ik het verwerpelijk dat Online mij die rommel doet toekomen.
Eigenlijk wil ik die junk helemaal niet in mijn betaalde email-account hebben. Dat heeft Online me aangesmeerd.

Ik heb slechte ervaringen met Online klantenservice hieromtrent. In het verleden contact gezocht via formulier, maar daar kwam niets zeggend antwoord op. Beetje van 'wij bepalen zelf wat wij mogen'...
Wat kan ik doen?
Heeft Online het recht mij aan die junk bloot te stellen? 2 jaar geleden was alles daar clean.

[ Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 06-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Op de een of andere manier is iemand achter je email adres gekomen. Online zet gewoon de meeste mailtjes die voor jouw bedoelt zijn door, lijkt me ook niet meer dan logisch. Automatische Junk filters zijn een extra service, geen recht. Het gaat imo ver om te zeggen dat Online express phishing/ransomware doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:32
Je draait het een beetje om inderdaad. Je doet het nu voorkomen alsof het jou recht is om geen spam te ontvangen. Dan heb ik nieuws voor je, dat is het niet.

Sowieso als ik je hele houding tegenover online zie kan je beter gewoon switchen, alles wat ze doen is toch "fout".

Edit:
Als je een oplossing wilt kun je nog kijken naar een spamfilter op je lokale mail applicatie. Spam zullen ze niet zo makkelijk aan de serverkant kunnen oplossen. Wil je dat wel dan zul je toch echt moeten bellen met die helpdesk.

[ Voor 30% gewijzigd door Craven op 06-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Whatson schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:31:
Op de een of andere manier is iemand achter je email adres gekomen. Online zet gewoon de meeste mailtjes die voor jouw bedoelt zijn door, lijkt me ook niet meer dan logisch. Automatische Junk filters zijn een extra service, geen recht. Het gaat imo ver om te zeggen dat Online express phishing/ransomware doorlaat.
Die junk filters had ik voorheen standaard op mijn webmail. Ik kreeg geen junk te zien.
Online heeft mij uitgeleverd aan Zimbra.
Weliswaar met een soort filter die het meeste naar 'junk' verplaatst.

Waarom moet ik nu ineens kijken naar 'junk'?
Kennelijk weet Online al 100% van tevoren dat het junk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Craven.
Ik zei dat ik tot 2 jaar geleden nooit spam kreeg. En nu wel.

"Spam zullen ze niet zo makkelijk aan de serverkant kunnen oplossen.", zeg je.
Maar vroeger konden ze dat dus wel.

Onilne spamt actief, althans zij hebben de filters weggehaald voor Zimbra.
Ik zie dit als een 'act of agression'.
Het is niet een gratis email account. Maar mijn hoofdemail waar ik voor betaal!

[ Voor 48% gewijzigd door Bruin Poeper op 06-05-2016 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:32
Online spamt actief
en
Ze hebben de maildienst gemigreerd naar zimbra (welke kennelijk minder goede spamfilters heeft)

Zijn natuurlijk 2 totaal verschillende zaken. Je stukje tekst schreeuwt echter "ik ben een zuurpruim" dus dan kun je dat natuurlijk prima generaliseren.

Als je bij online wil blijven zijn er mijns inziens 2 opties:
1. met de helpdesk bellen en je probleem voorleggen.
2. lokale anti-spam app/plugin whatever voor je mailclient installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:58
De reden dat je een Junk folder hebt, is dat mensen de kans krijgen om te kijken of er false positives zijn.
Ik zou juist blij zijn met deze service, want ik zou het vervelend vinden dat legitieme e-mail ongemerkt verwijderd zou worden.

En geheel spamvrij zal het nooit worden, of het risico op false positives neemt enorm toe waar je ook niet gebaat mee bent. Je bent natuurlijk vrij om een e-mail regel te maken die automatisch alles in je junk folder meteen verwijderd, maar dan niet daarna boos worden als je meent dat e-mail ten onrechte als junk wordt aangemerkt en je die kwijt bent :+

[ Voor 24% gewijzigd door Freezerator op 06-05-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Freezerator.
Ik geloof niet dat ze de oude mailservice hebben vervangen omdat er klachten waren over 'false positives'.
Die oude service was heel zindelijk.

Men heeft zaken gedaan met Zimbra. Zimbra wil graag spammen. Het is duidelijk dat er met 'junk' een aandachtskanaal toegevoegd is. Online heeft mij verkocht, zou ik denken.
Moet ik die zooi echt synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

[sarcasme modus]
Hoeveel betaal je dan voor je e-mail? Nooit geweten dat ze bij Online ook betaalde mailaccounts verkochten. Ik dacht altijd dat je die gratis bij je internetaansluiting kreeg.
[/sarcasme modus]

Als je niet blij bent met de webmail die Online je aanbied, dan kan je altijd nog overwegen om Gmail te nemen en die via POP / IMAP je mail van Online in te laten lezen. Dan kan je namelijk gebruik maken van de spamfilter van Google, en die is IMO best goed.
Buiten Gmail zijn er nog tal van andere aanbieders die gratis webmail aanbieden welke je met POP of IMAP je eigen mailbox uit kunt laten lezen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Bruin Poeper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:59:
Men heeft zaken gedaan met Zimbra. Zimbra wil graag spammen. Het is duidelijk dat er met 'junk' een aandachtskanaal toegevoegd is. Online heeft mij verkocht, zou ik denken.
Moet ik die zooi echt synchroniseren?
Complottheorie zonder enige zinvolle basis..... Ja, je bent een zuurpruim (zoals al eerder gezegd).

Maar belangrijker: Lees het book "The Power of Now" eens voor een oplossing.
Je hebt 3 mogelijkheden hierin:
- Vertrekken! Zoek een andere provider.
- Ben je niet bereid een andere provider te zoeken dan kun je proberen het te veranderen. Maak gewoon geen gebruik meer van webmail en stel in Outlook in dat de "junk" folder altijd leeg gehouden wordt.
- Ben je daar niet toe in staat, accepteer het dan gewoon.

Heb probleem ligt bij jou. Online heeft hier geen last van en zal dus niets doen. Jij hebt er wel last van dus zul jij er iets aan moeten doen.

Zeuren op een forum gaat in ieder geval niet helpen. Dat staat ook expliciet niet als een optie genoemd in bovenstaande lijstje.

Ga voor jezelf dus bovenstaande lijstje langs. Welke optie wil je kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Nou, ik heb betaald voor email hoor. En ik kreeg er het internet gratis bij.

En voor iedereen hier die zegt: 'dan zoek je toch een ander!' (Ik vind de meesten hier nogal onverschillig / lomp reageren. Het punt is dat Online iets in mijn nadeel heeft gewijzigd.).

Misschien ga ik wel naar een ander, maar dan mag heel de wereld weten waarom.
Ten tweede, gezien jullie reacties, schijnt de methode van Online als heel normaal te worden beschouwt.
Welke provider is wel zindelijk? Dat hoef ik kennelijk niet te vragen.

[ Voor 91% gewijzigd door Bruin Poeper op 06-05-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:04:

En voor iedereen hier die zegt: 'dan zoek je toch een ander!'
Dat doe ik misschien wel, maar dan mag heel de wereld weten waarom.
Doe eens niet zo achterlijk man. Zimbra is gewoon een open source email oplossing die waarschijnlijk zelfs door Online zelf wordt gehost en beheert. (https://www.zimbra.com) In plaats van het wiel zelf uit te vinden zijn ze over gegaan naar een kant en klare oplossing. Dikke prima toch? Scheelt Online de nodige onderhoudskosten zodat ze je abonnementje niet weer in prijs hoeven te verhogen. En dat gejank over spam, waarschijnlijk heb je gewoon zelf ergens je emailadres achter gelaten bij een of andere 'win-actie' waar je je persoonsgegevens hebt verkocht in ruil voor wat gratis zooi. Je email adres is nu bekend bij spammers dus je zult in de toekomst alleen nog maar meer spam krijgen als je die mailtjes blijft openen.

/me Whatson out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Jij denkt dat ik achterlijk ben? Fijn joh.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 06-05-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Bruin Poeper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:04:
Mooi. Je hebt betaald voor EMail. Dat krijg je ook. Nog sterker; als extra krijg je er ook nog webmail én spamfilter bij. Zomaar. Zonder dat je daar extra voor betaald!
Wat die opmerking over internet er mee te maken heeft weet ik niet. Niemand heeft het hier over internet gehad...
En voor iedereen hier die zegt: 'dan zoek je toch een ander!' (Ik vind de meesten hier nogal onverschillig / lomp reageren. Het punt is dat Online iets in mijn nadeel heeft gewijzigd.).
ur? Je neemt EMail af. Dat leverde Online. Dat levert Online nogsteeds. Dat ze iets aan hun gratis extra service gewijzigd hebben waar jij het niet mee eens bent is niet hun probleem.
Misschien ga ik wel naar een ander, maar dan mag heel de wereld weten waarom.
Ik betwijfel of de hele wereld zich hier voor interesseert.
Ten tweede, gezien jullie reacties, schijnt de methode van Online als heel normaal te worden beschouwt.
Welke provider is wel zindelijk? Dat hoef ik kennelijk niet te vragen.
Online doet hier niets anders dan andere providers.

Overigens blijven je keuze opties nogsteeds exact hetzelfde. Toch blijf je kieze voor de enige optie die je echt helemaal niets oplevert. Waarom doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Croga.
Jij bepaalt niet welke mijn opties zijn. Wie dacht je te zijn?
De optie om hier mijn beklag te doen heb ik zelf gekozen.
En jij bepaalt niet of dat zal helpen of niet.

Citaat:
Ik kan me nog herinneren uit het verleden dat ik net 1 dag bij Online zat (met een gloednieuw emailadres) die verder niemand nog wist, maar toch kreeg ik al de eerste week allerlei spam. En ontvangers blokkeren helpt ook al niet veel omdat er iedere keer andere afzenders worden gebruikt.

Bron: door langste adem » 21 apr 2016 20:49 https://radar.avrotros.nl...o_cc=na&npo_rnd=374770055

[ Voor 58% gewijzigd door Bruin Poeper op 06-05-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:31:
@Croga.

[...]
Zoek hulp. Echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:22:
Beste mensen,

Ik ben al een aantal jaren klant van Online.
Het is goedkoop.
Maar verder heeft men geen zin in gezeik bij de klantenservice, dus discussieren helpt niet.
Technisch werkt alles best, daarmee voorkomt men grotendeels dat er gezeik bij de klantenservice binnenkomt.

Echter, sinds een ruim 1 jaar heeft Online zijn mailservice verbouwd.
Naar Zimbra. (Verschrikkelijk)
Zimbra laat een heleboel ongevraagde spam door in de Webmail, waarschijnlijk vangt Online daar geld voor.
Gelukkig zie ik het meeste niet op mijn computer POP-email, omdat het 'automatisch' in webmail/junk komt.
Maar af en toe komt er toch iets door heen.

Ik heb de afgelopen week 2 KPN-rekeningen plus aanmaning ontvangen.
En een vette rekening van Intrum Justitia.
Het gaat steeds om bedragen van een €1000.. €3000
Ik ben van beide geen klant, en een brave schuldloze burger, dus ik wacht wel tot er een gerechtelijk betalingsbevel komt.
Maar toch vind ik het verwerpelijk dat Online mij die rommel doet toekomen.
Eigenlijk wil ik die junk helemaal niet in mijn betaalde email-account hebben. Dat heeft Online me aangesmeerd.

Ik heb slechte ervaringen met Online klantenservice hieromtrent. In het verleden contact gezocht via formulier, maar daar kwam niets zeggend antwoord op. Beetje van 'wij bepalen zelf wat wij mogen'...
Wat kan ik doen?
Heeft Online het recht mij aan die junk bloot te stellen? 2 jaar geleden was alles daar clean.
Je kunt ze altijd voor de rechter slepen, maar dan moet je wel aantoonbare schade kunnen aantonen die jij geleden hebt door hun dienstverlening.
Ik geef je echter weinig kans op slagen.

Een simpelere oplossing is gewoon een aparte (betaalde) maildienst te gebruiken. Office365 bijvoorbeeld heeft een prima spamfilter en komt eigenlijk niets doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Een simpelere oplossing is gewoon een aparte (betaalde) maildienst te gebruiken. Office365 bijvoorbeeld heeft een prima spamfilter en komt eigenlijk niets doorheen.
Outlook.com heeft iig ook een junk folder, dus ik verwacht bij O365 dat ook te hebben. En daar zit het probleem voor meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bruin Poeper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:31:
@Croga.
Jij mag je beklag doen, maar niet hier.. Wij zijn niet jouw persoonlijke boksbal waar je tegenaan mag schoppen en slaan.

Als je wilt klagen, Doe dat dan bij de provider.
Citaat:
Ik kan me nog herinneren uit het verleden dat ik net 1 dag bij Online zat (met een gloednieuw emailadres) die verder niemand nog wist, maar toch kreeg ik al de eerste week allerlei spam. En ontvangers blokkeren helpt ook al niet veel omdat er iedere keer andere afzenders worden gebruikt.

Bron: door langste adem » 21 apr 2016 20:49 https://radar.avrotros.nl...o_cc=na&npo_rnd=374770055
Spammers sturen ook wel Mail aan alle aliassen die ze kunnen bedenken. Dus dit zegt niets.

Conclusie: je baalt van de spam, je kan daar echter best zelf wat tegen doen.
Ik Snap echter ook wel dat het niet netjes is van de provider om een dienst uit te schakelen (als dat echt het geval is geweest)

Dit topic gaat op slot voordat het verder uit de hand loopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.