Herbruik van oude voeding / processor koeling / kast

Pagina: 1
Acties:

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om op zeer korte termijn een nieuwe PC aan te schaffen, ik heb nu een Intel Q6600, 8 GB intern en een MSI moederbord. Mijn nieuwe PC wordt er eentje met een Intel I5 6600, 32 GB intern en weer een MSI moederbord.

Wat ik eigenlijk mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem is:

De voeding: RS-460-PCAP-A3 van Cooler Master (volgens mij 460 watt).

De processor cooler, extra stille, merk Cooler Master, type weet ik niet meer

De kast ROC als ik me niet vergis Afbeeldingslocatie: http://www.leilaharry.com/journal/uploaded_images/builds/003-ud3p.jpg Zo'n super standaard ding die je destijds bijna altijd kreeg als je een desktop kocht.

IMO zou ik dit allemaal mee kunnen nemen naar mijn nieuwe desktop, hoewel ik twijfel over de processor cooler. Ik ga vooral met Virtualisatie aan de slag, zoals jullie kunnen zien aan de flinke voorraad intern geheugen, verder geen zware video kaart of zo, dus de 460 watt zou mi genoeg moeten zijn, en volgens mij is er weinig veranderd aan de kasten van tegenwoordig.

Kunnen jullie mij uit mijn droom helpen, of zijn jullie hier hiermee eens?

Ik hoor het graag.

Groet,

W

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Beste,

Herbruik van je processorkoeler kan je vergeten aangezien de i5 6600 het LGA1151 socket gebruikt en niet de 775 socket die je Q6600 heeft.

Herbruik van je voeding zou ik ook niet doen. Als ik de specificaties bekijk (http://www.coolermaster.c...ower-plus-460w-120mm-fan/) dan heeft de voeding een max. efficienty van 70%. Dat is hedendaags erg laag.

Waarom zou je 32GB geheugen nodig moeten hebben? Dat is extreem veel. Tenzij je meer dan 4 à 6 virtualisaties tegelijk wil draaien zie ik het nut niet van 32GB. Een DDR4 kitje van 16GB kost ongeveer 55 euro.

• willempjuh
Ha Sokkiejjj, dankje wel voor je uitgebreide reactie, en ja ik wil idd een vrij groot aantal virtualisaties tegelijkertijd draaien, daarnaast is geheugen nu zo goedkoop, dat ik ipv 16 GB en nog een kitje bij koop, beter mee dan om verlegen.

Ik eens kijken naar een mooie cooler voor zowel de processor als voor de behuizing.

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 20:41
Misschien is de pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO iets voor je. Redelijk simpele koeler voor een leuke prijs :)

• willempjuh
Ha Jelle514, die had ik ook al op het oog ja, ziet er goed uit.