Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.Lubberink
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-03-2024
Mijn vraag
Is er in de laptop plaats voor een extra hdd?

Er zit namelijk nu een ssd in van 256gb, ik zou hier nog een extra hdd van 1tb in willen doen, kan dat?

Beste antwoord (via dhr.Lubberink op 06-05-2016 13:20)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
wording schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Volgens mij gaat het om pricewatch: Asus A501UX-DM170T; deze staat aan het topic gekoppeld.
Okay, dit had ik niet gezien (mobiel).

Als je bij Google afbeeldingen op dit type zoekt en je bladerd naar een opengeschroeft model, dan zie je dat er alleen ruimte is voor een M.2 SSD. Dus het antwoord is nee.

Je zal dus of de bestaande SSD moeten vervangen voor een groter exemplaar. Je kan natuurlijk ook een externe USB HDD kopen, grote USB stick of als je altijd online bent met een snelle verbinding, een cloud oplossing. Tip: Koop bij de externe HDD en USB stick altijd minimaal iets met een snelle USB 3.0 aansluiting.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Sommige laptops hebben ruimte voor een extra hardeschijf, maar verreweg de meeste laptops hebben dit niet. Ook zou het kunnen zijn dat je een M.2 SSD hebt. Dan is er doorgaans nog ruimte voor 1 reguliere schijf.

Het ligt er dus aan welke laptop jij hebt (Merk/type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Draai de laptop aan de onderkant eens open en post een foto, dan kunnen we daar iets over zeggen. Als de geplaatste ssd een msata ssd is, kun je er misschien nog een hdd bijplaatsen. Ik verwacht dat het niet kan, maar het valt te proberen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
En anders kun je miss nog een ODD caddy iets nemen

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.Lubberink
Bedankt voor het antwoorden.

Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze laptop moet kopen. Als ik er nog een 2,5" schijf bij in kan zetten neem ik hem. Past zo'n caddy wel in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Laptop lijkt geen cd speler te hebben, dus caddy lijkt me niet mogelijk.
dhr.Lubberink schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:26:
Bedankt voor het antwoorden.

Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze laptop moet komen. Als ik er nog een 2,5" schijf bij in kan zetten neem ik hem. Past zo'n caddy wel in deze laptop?
Ik denk dat je dan beter kunt kijken of je de SSD niet gelijk kunt vervangen voor een grotere.

[ Voor 73% gewijzigd door kipneck op 06-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.Lubberink
Goed plan, dan is een andere laptop wel een beter plan denk ik.
Kan ik er misschien achter komen of er een M.2 SSD in zit? dan is deze laptop ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dhr.Lubberink schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:32:
Goed plan, dan is een andere laptop wel een beter plan denk ik.
Kan ik er misschien achter komen of er een M.2 SSD in zit? dan is deze laptop ideaal.
specificaties lezen, dan weet je het.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
dhr.Lubberink schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:16:
Mijn vraag
Is er in de laptop plaats voor een extra hdd?

Er zit namelijk nu een ssd in van 256gb, ik zou hier nog een extra hdd van 1tb in willen doen, kan dat?
Het is handig te weten om welke laptop het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wording
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Het is handig te weten om welke laptop het gaat.
Volgens mij gaat het om pricewatch: Asus A501UX-DM170T; deze staat aan het topic gekoppeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
wording schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Okay, dit had ik niet gezien (mobiel).

Als je bij Google afbeeldingen op dit type zoekt en je bladerd naar een opengeschroeft model, dan zie je dat er alleen ruimte is voor een M.2 SSD. Dus het antwoord is nee.

Je zal dus of de bestaande SSD moeten vervangen voor een groter exemplaar. Je kan natuurlijk ook een externe USB HDD kopen, grote USB stick of als je altijd online bent met een snelle verbinding, een cloud oplossing. Tip: Koop bij de externe HDD en USB stick altijd minimaal iets met een snelle USB 3.0 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.Lubberink
Bedankt voor het antwoord. Lijken me prima oplossingen. Ik kijk nog even naar andere laptops, en anders geef jij mooie oplossingen!
Pagina: 1