Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theumpire
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-06-2016
Ik wilde vandaag verbinding maken met een ander netwerk, er is echter niets zichtbaar. Mijn pc draait op windows 10, en is verbonden met een netwerk. Wanneer ik in de taakbalk op het netwerkicoon klik, verschijnt het gedeelte waarin de netwerken horen te staan. Er staat niets in.

Ik krijg de indruk dat mijn hele wifi gedeelte ontbreekt in de instellingen. Op mijn laptop staat bijvoorbeeld ook een 'masterswitch' wifi, dit ontbreekt op de pc. Als ik de instellingen met mijn laptop vergelijk, zie ik alleen het onderste gedeelte. van Wi-Fi instellingen beheren tot Windows Firewall. De rest is bij mij niet aanwezig.

De pc zegt dat er verbindingen beschikbaar zijn. Stuurprogramma's zijn allemaal up-to-date. Internetverbinding is zelfs aanwezig op het moment van typen. De lijst met netwerken ontbreekt dus.. Ik heb geprobeerd mijn netwerkkaart te deïnstalleren en weer te installeren, maar nu is dus de internetconnectie weg. Ik heb verwijderd via de volgende manier: Apparaatbeheer > Netwerk > Sweex 300N > rechtsklik > installatie ongedaan maken.
Vervolgens heb ik gescand naar hardware en kwam er weer een netwerkadapter bij, een wifi adapter. Deze had een andere naam. Ik heb via de laptop de installatieprocedure en drivers gedownload van de Sweex website en deze via een usb stick geinstalleerd op de pc. Het viel mij echter op dat wanneer ik de drivers wil updaten en de map met drivers aanklik, de pc een time out geeft. Ik krijg de melding dat de drivers wel in de map staan, maar dat het niet lukt ze te installeren door deze time out.

Ik ben 'out-of-ideas'...

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-12 15:42

keur0000

-------- N O N E --------

Vooral dat laatste, time out. Heb je de smart waarden van je harddisk wel eens uitgelezen? Wellicht gaat er daar iets niet goed mee.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theumpire
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-06-2016
Dank voor je antwoord.

Heb ik gedaan, is niets mis met de harddisk. Ik heb een pc met drie verschillende harddisks en op alle drie heeft ie er geen zin in en krijg ik dezelfde time out..

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee