Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice__Smit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 00:47
Hoi (mede)Tweakers!

Ik zou graag willen weten welke picoPSU voeding/box ik nodig heb voor de volgende hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus TUF Gryphon Z87€ 132,-€ 132,-
2HGST Deskstar NAS, 4TB€ 154,-€ 308,-
1Slot-DVD Brander (SATA150)€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 135,10€ 135,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 575,10

Ik heb gesnuffeld op forums, maar kan niet goed de info vinden over met name de aansluitingen/stekkers.

Vast dat hier wel mensen zijn met ervaring met dit soort boxen.

Beste antwoord (via Maurice__Smit op 08-05-2016 11:07)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Moederbord heeft standaard ATX aansluitingen, dus elke PicoPSU voldoet. Wel wil je vier SATA devices aansluiten, dus je komt wat SATA powerconnectors te kort. Dat los je op met molex-splitters en molex-naar-sata-power stekkers.

Wat vermogen betreft: beetje afhankelijk van wat je er mee gaat doen, maar mijn NAS met Intel i5, SSD en twee 3.5" harddisks werkt prima met een 90W pico-PSU.

Overigens, wat is de reden dat je voor een Pico-PSU gaat? Een goede standaard voeding is ongeveer net zo zuinig, iets minder zuinig bij <20W en zuiniger boven de 20W of zo.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Moederbord heeft standaard ATX aansluitingen, dus elke PicoPSU voldoet. Wel wil je vier SATA devices aansluiten, dus je komt wat SATA powerconnectors te kort. Dat los je op met molex-splitters en molex-naar-sata-power stekkers.

Wat vermogen betreft: beetje afhankelijk van wat je er mee gaat doen, maar mijn NAS met Intel i5, SSD en twee 3.5" harddisks werkt prima met een 90W pico-PSU.

Overigens, wat is de reden dat je voor een Pico-PSU gaat? Een goede standaard voeding is ongeveer net zo zuinig, iets minder zuinig bij <20W en zuiniger boven de 20W of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice__Smit
Ooh eerlijk gezegd en idee, ik dacht dat zo'n picoPSU de enige optie was voor een streacom behuizing, maar ik laat me graag adviseren! Ik heb overigens een streacom FC05 overgenomen van een mede-tweaker. Deze is beperkt in psu mogelijkheden.

pricewatch: Streacom FC5 Evo Fanless Zilver

Ik heb er een G3220 opzitten. Geen OCs Enzo.

Het machientje wordt als htpc gebruikt, en als server (teampeak, fileshare, website). Oh ja en steam voor Game streaming :-).

Verder geen GPU, 2 dimmetjes a 4gb. Ook geen actieve koeling.

Natuurlijk die 4 sata devices. Ergens gelezen dat het vermogen van die discen bij het opspinnen significant is.

Dus als er zuinige alternatieven zijn, please Help! Zou top zijn!

[ Voor 17% gewijzigd door Maurice__Smit op 06-05-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Maurice__Smit schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:51:
Ooh eerlijk gezegd en idee, ik dacht dat zo'n picoPSU de enige optie was voor een streacom behuizing,
Die behuizing noemde je niet in je openingspost ;). En helaas, met die case zit je gebonden aan een picoPSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

SFX voeding, zou dat niet passen?

Anyway in het handleiding laten ze echt een pico psu zien op p9 zowel die rechtstreeks op het mobo als op standoffs.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice__Smit
Dank allen; ik ga inderdaad voor de picoPSU en de verloopstekkers zoals aangegeven hierboven.
SFX zal wel passen, maar ik twijfel in combi met de discen en mATX mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streacom heeft zelf ook pico psu's http://tweakers.net/categ...WyMjQwAHKLMpNTfTPzlKwMagE
Pagina: 1