Toon posts:

VS2003 handheld project converteren naar VS2013

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vb.net project dat jaren geleden ontwikkeld is in Visual Studio 2003 met een Pocket PC 2002 emulator.
Ik heb geprobeerd om het project te converteren in Visual Studio 2013, maar dat werkt helaas niet.
De extensie van het project is vbdproj.

Bestaat er een makkelijke manier om het project te converteren naar Visual Studio 2013?

Indien niet, wat zou het beste platform zijn waarop dit project opnieuw ontwikkeld kan worden?
Ik heb een aantal zaken geinstalleerd, zoals Application Builder for Windows Embedded Compact 2013; Windows Embedded Handheld 8.1 GDR1 SDK Add-on.
Maar er zijn zoveel verschillende mobiele varianten, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Al moet ik toegeven dat ik de laatste jaren niet meer ben bijgebleven met alle nieuwe technologieen.

De applicatie draait momenteel op een aantal verschillende handheld scanners (bvb Intermec CK3).

Ik ben dus op zoek naar de snelste, makkelijkste manier om de applicatie draaiende te krijgen met een hedendaags ontwikkelplatform. Enige ideeen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat dat niet heel eenvoudig gaat worden. VS 2008 is volgens mij de laatste VS die het .net compact framework support. Zie ook MSDN: Smart Device Development

Je zou visual studio 2013 wel puur als editor kunnen gebruiken en de externe compiler/tools aan kunnen roepen in een buildscript.

Wat mij betreft best wel een misser van MS, want hoewel het mooi is dat ze nu meer op Windows Phone en Universal apps richten vergeten ze dat er nog een hele grote schare aan Windows CE devices zijn ( Zoals bijvoorbeeld veel barcodescanners )

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 06-05-2016 08:57 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:55:
Ik denk dat dat niet heel eenvoudig gaat worden. VS 2008 is volgens mij de laatste VS die het .net compact framework support. Zie ook MSDN: Smart Device Development

Je zou visual studio 2013 wel puur als editor kunnen gebruiken en de externe compiler/tools aan kunnen roepen in een buildscript.
Kun je niet sowieso vanaf 2012 oudere tooling gebruiken om mee te compilen? Of gaat dat maar terug tot 2010?
Wat mij betreft best wel een misser van MS, want hoewel het mooi is dat ze nu meer op Windows Phone en Universal apps richten vergeten ze dat er nog een hele grote schare aan Windows CE devices zijn ( Zoals bijvoorbeeld veel barcodescanners )
En? Je kunt toch gewoon 2008 blijven gebruiken?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:02:
[...]
Kun je niet sowieso vanaf 2012 oudere tooling gebruiken om mee te compilen? Of gaat dat maar terug tot 2010?
Vanaf 2012 is dat inderdaad beter geregeld, maar hij snapt sowieso de project type voor smart devices ( .NET Compact framework ) niet, en ondersteund ook die tools niet.
En? Je kunt toch gewoon 2008 blijven gebruiken?
Natuurlijk kan dat, maar het is niet echt fijn werken want je mist gewoon een hoop functionaliteit zoals goede TFS integratie. Aangezien er nog steeds een hoop nieuwe devices met windows CE verkocht worden had ik nog wel wat langer support in VS verwacht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”