Toon posts:

Asus laptop fn keys werken niet goed op Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mijn upgrade van Windows 7 naar Windows 10 werken de fn hotkeys op mijn Asus K53SC laptop niet allemaal meer.

Bij versie 1.00010, wat de laatste officieel ondersteunde versie is, werkt na installatie van 'ATK-Package' alles behalve het in- en uitschakelen van de touchpad (fn+F9). Nadat ik deze verwijderd heb, heb ik diverse nieuwere versies geïnstalleerd (1.00040 en 1.0043; die dus niet officieel ondersteund worden). Toen werkte alles, dus ook fn+F9, maar niet het dimmen en helderder maken van het beeldscherm.

Ik ben hier al 4 uur mee bezig maar ik kan geen oplossing vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

---
Tot nu toe heb ik dit gedaan:
ghost devices uit apparaatbeheer verwijderd.
gekeken of een een registry hack kon toepassen maar de betreffende key was niet aanwezig op mijn laptop dus kon ik die ook niet uitvoeren.
---

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:23
Hey henshin,

dit lijkt een beetje op een driver probleem?
Al gekeken op de website van de leverancier of ze hier een fix voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
Ik had dit met de laptop van mijn vriendin. Onder Windows 10 werken de FN helderheid sliders niet meer. Dit komt omdat Samsungs software hiervoor is geblokkeerd door Windows omdat die stoort met de update service van Microsoft. Aangezien Samsung geen notebooks meer maakt hebben ze ook niet de moeite gedaan om deze software te fixen. Er was nog wel iets mogelijk, maar het werd mij de moeite niet waard. (De software laten whitelisten oid). Conclusie ; ik heb de handdoek na een avondje in de ring gegooid.
Je zou kunnen kijken of de asus drivers installeren je probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Mijn ervaring met asus+windows 10 is dqt windows 10 zn eigen drivers eigenlijk prima werken.

Ik zou dus de drivers die je nu hebt verwijderen, dan de laptop opnieuw opstarten en windows updat draaien, kijken of het dan goed is.