Tv aansluiten op receiver met optische kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246688

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer mijn tv, samsung UE40JU6410, aan te sluiten op mijn receiver, pioneer vsx D711. De tv heeft een optische uitgang en de versterker een optische ingang, dus dat leek me de beste optie. Ik heb op de tv als luidsprekers de optische uitgang gekozen, zie aan de kant van de receiver dan ook een rood licht uit de optische kabel komen als ik hem loskoppel. Op de versterker heb ik de optisch-in gekoppeld aan tv. Als ik tv selecteer in het menu an de receiver, met de juiste luidspreker-stand op de tv, dan hoor ik niets.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Gr. Erwin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een andere bron selecteren? AUX, AV, et cetera... En het boekje van je AV lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Wim-Bart op 06-05-2016 01:55 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik ken jouw versterker niet maar in mijn versterker moet ik de ingang (digi/ana) in een menu koppelen aan de preset (bv. TV).

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Andere bron had ik al geprobeerd en het boekje heb ik ook al gelezen. Ik zou eigenlijk alles goed moeten doen. Ook heb ik de kabel nogmaals opnieuw verbonden. Maar er klinkt nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08

timovd

Voorsprong door techniek

Brandt het lampje in de kabel aan het einde waar je 'm in de receiver stopt? De optische ingang is assignable aan een ingang. Staat deze goed?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik zie licht aan het einde van de kabel en ik heb verschillende uitgangen toegewezen en uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Wellicht het volume verder opendraaien? Bij mijn receiver moet ik het volume flink omhoog schroeven als ik het optische signaal van de tv als geluidsbron gebruik. Het volume moet dan echt een stuk verder open dan bij andere inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem al op bijna hoogste niveau geprobeerd...met de gewone radio zou ik op dat volume er niet bij in de kamer willen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat zei je handleiding over "source assignment pioneer vsx D711" ?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De handleiding geeft dit aan:

Optical digital input settings
Here you tell the receiver what components you
have hooked up to the optical DIGITAL IN
jack(s) on the back of the receiver.
Optical digital 1:
• Default settings: TV/SAT
1 Use ’ or ‘ to assign the optical digital
1 input (DVD, TV, CD, CD-R, VCR or OFF).

After you assign a component to a digital jack,
whenever you select that component, (for
example, a DVD player) the receiver
automatically changes to the digital input
setting and DIGITAL shows in the display.

Op de achterkant van mijn versterker staat bij de dvd-aansluiting wel assignable, dit staat niet bij de tv-aansluiting. Op dit moment staat hij op de standaardsetting tv. Voor een afbeelding zie http://pix.crutchfield.co...02/130/x130vsxd711-b.jpeg
Ik heb aangesloten een digitale coax voor de dvd (blue-ray), een mini-jack op de cd-aansluiting voor iPhone en verder alleen speakers.
Als ik tv kies op de receiver dan zou hij ook naar digital moeten switchen volgens de handleiding, dat doet hij niet. Dus het lijkt daar ergens mis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:05
Beetje laat, maar ik zie nog een mogelijkheid. Heb je in het menu van je Samsung TV ook geselecteerd dat je een externe installatie gebruikt?
Pagina: 1