3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5
Waar loop je vast, wat is je huidige script?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 06-05-2016 01:07 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Als je dan die batch file opstart worden die opdrachten automatisch uitgevoerd. Misschien moet er nog een 'delay' tussen beide opdrachten om de VirtualCloneDrive wat tijd te geven om op starten voordat de game gestart wordt.
Een batch file maak je gewoon in kladblok en dan opslaan als .bat.
Commands:
"C:\Program Files\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\vcdmount.exe "m:\games\imagename.iso"
Timeout 5
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\...."
Als ik anno 2016 het zie dat men in Windows Batch suggereert dan gaan mijn nekharen dus meteen overeind staan.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 01:17:
Je zou een batch file kunnen maken met 2 regels: De eerste regel mount de iso, de 2e start de game.
Als je dan die batch file opstart worden die opdrachten automatisch uitgevoerd. Misschien moet er nog een 'delay' tussen beide opdrachten om de VirtualCloneDrive wat tijd te geven om op starten voordat de game gestart wordt.
Een batch file maak je gewoon in kladblok en dan opslaan als .bat.
Commands:
"C:\Program Files\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\vcdmount.exe "m:\games\imagename.iso"
Timeout 5
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\...."
Heel simpel : Batch en VBScript zijn deprecated en dienen voor nieuwe zaken gewoon NIET meer gebruikt te worden.
Voor scripting in Windows anno 2016 is er maar 1 echte nette oplossing en dat is dus Powershell.
Houdoe
Er zit wel degelijk een verschil tussen een command prompt openen om iets te starten en iets geautomatiseerd willen doen (ook een stukje error handling en logica).Witte schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:47:
Dus jij start ook nooit een cmd-prompt om daar een commando in te tikken? Dat is precies wat een .bat doet. Niks meer en niks minder. Outdatet, maar zeker nog bruikbaar.
Anno 2016 batch adviseren is naar mijn mening gewoon erg slecht.
wat is er mis met twee commando's en een delay in een .bat te doen? zeker als gewoon alledaags user? Powershell is zwaar overkill voor het gegeven voorbeeld?Killah_Priest schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:51:
[...]
Er zit wel degelijk een verschil tussen een command prompt openen om iets te starten en iets geautomatiseerd willen doen (ook een stukje error handling en logica).
Anno 2016 batch adviseren is naar mijn mening gewoon erg slecht.
Dat het overkill is is jouw mening. Ik gebruik Powershell dagelijks, ook voor dit soort zaken.Uncle Mel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:58:
[...]
wat is er mis met twee commando's en een delay in een .bat te doen? zeker als gewoon alledaags user? Powershell is zwaar overkill voor het gegeven voorbeeld?
Het gaat ook om het stukje error handling wat je makkelijk in kunt bouwen bij Powershell, iets wat bij Batch niet zo gemakkelijk gaat (in ieder geval kun je in batch niet specifieke errors catchen zoals je in PS wel kunt doen met een Try/Catch blok). Ook zou ik het mounten gewoon vanuit Windows zelf doen ipv met 3rd party software (wel uitgaande van Windows 8 of hoger), dan is het helemaal een zaak om met PS te doen.
Batch is gewoon outdated.
Ja mooi, ga je nog uitleggen hoe je dat mag doen in Powershell dan, of wilde je alleen even kwijt dat deze oplossing "technisch" beter was? Daar heeft TS weinig aan.Killah_Priest schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:07:
[...]
Dat het overkill is is jouw mening. Ik gebruik Powershell dagelijks, ook voor dit soort zaken.
Het gaat ook om het stukje error handling wat je makkelijk in kunt bouwen bij Powershell, iets wat bij Batch niet zo gemakkelijk gaat (in ieder geval kun je in batch niet specifieke errors catchen zoals je in PS wel kunt doen met een Try/Catch blok). Ook zou ik het mounten gewoon vanuit Windows zelf doen ipv met 3rd party software (wel uitgaande van Windows 8 of hoger), dan is het helemaal een zaak om met PS te doen.
Batch is gewoon outdated.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Maar zonder grappen. Powershell script om iso te mounten en na een pauze de exe laten uitvoeren.
Hoe dit te doen kan je heel makkelijk zelf uitzoeken via google. We hoeven niet alles voor te kauwen, maar kunnen je zeker wel de correcte richting op sturen.
[ Voor 61% gewijzigd door barry457 op 06-05-2016 15:20 ]
Verwijderd
Stel je aan. Het is om een -game- op te starten. Ik doe al batch files sinds 1989, dus dit heb ik in 0.5 seconden klaar... Ok, dan ben ik een half uur verder en is het me met powershell gelukt. Gaat de game dan beter opstarten? Ehhhh, neee. Had ik net zo goed een half uur kunnen gaan gamen.Killah_Priest schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:25:
[...]
Als ik anno 2016 het zie dat men in Windows Batch suggereert dan gaan mijn nekharen dus meteen overeind staan.
Heel simpel : Batch en VBScript zijn deprecated en dienen voor nieuwe zaken gewoon NIET meer gebruikt te worden.
Voor scripting in Windows anno 2016 is er maar 1 echte nette oplossing en dat is dus Powershell.
Sorry TO. Ik zou de batch file inderdaad niet gebruiken. Het heeft geen error handlingKillah_Priest schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:07:
[...]
Het gaat ook om het stukje error handling wat je makkelijk in kunt bouwen bij Powershell,
Ik zou inderdaad eerst een 3-daagse cursus bedrijfskritisch powershell scripting gaan volgen voordat je het opstarten van een game mag automatiseren.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 15:43 ]
Ik heb geen half uur nodig om zoiets triviaals in Powershell te doen hoor, hooguit 2 minuten (maar goed, ik verdien mijn geld oa met mijn Powershell kennis dus wellicht is het voor mij makkelijk praten). En ik heb overigens geen cursus oid gevolgd voor Powershell hoor, zo moeilijk is het niet (sterker nog : PS is een stuk makkelijke te leren als Batch, mede omdat een groot deel van de commando's welke men gewend is van Batch en zelfs Bash gewoon werken in PS).Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:25:
[...]
Stel je aan. Het is om een -game- op te starten. Ik doe al batch files sinds 1989, dus dit heb ik in 0.5 seconden klaar... Ok, dan ben ik een half uur verder en is het me met powershell gelukt. Gaat de game dan beter opstarten? Ehhhh, neee. Had ik net zo goed een half uur kunnen gaan gamen.
[...]
Sorry TO. Ik zou de batch file inderdaad niet gebruiken. Het heeft geen error handling
Ik zou inderdaad eerst een 3-daagse cursus bedrijfskritisch powershell scripting gaan volgen voordat je het opstarten van een game mag automatiseren.
Maar goed, iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zaken wilt doen : ik zeg alleen dat het niet echt verstandig is om nog nieuwe zaken in legacy troep zoals CMD / Batch te doen.
Pseudo PS code om dit mee te doen :
1
2
3
| Mount-DiskImage -ImagePath c:\ISO\imagebestand.iso Start-Process -PSPath <pad naar je applicatie> Dismount-DiskImage c:\iso\imagebestand.iso |
als het goed is (en de game zelf normaal met exit codes werkt) zal de image zelfs na het stoppen automatisch unmounted worden (maar dat is wel afhankelijk van de applicatie of dat stukje werkt).
[ Voor 24% gewijzigd door Killah_Priest op 06-05-2016 15:56 ]
Verwijderd
Ja, maar, waar is de errorhandling nou dan? Ik had minimaal een mail naar de scriptpolitie verwacht als de iso niet gevonden kan worden.Killah_Priest schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:48:
[...]
Pseudo PS code om dit mee te doen :
PowerShell:
1 2 3 Mount-DiskImage -ImagePath c:\ISO\imagebestand.iso Start-Process -PSPath <pad naar je applicatie> Dismount-DiskImage c:\iso\imagebestand.iso
als het goed is (en de game zelf normaal met exit codes werkt) zal de image zelfs na het stoppen automatisch unmounted worden (maar dat is wel afhankelijk van de applicatie of dat stukje werkt).
Ik ga in een stukje voorbeeldcode (wat ik even snel uit mijn hoofd heb getyped) geen uitgebreide error handling inbouwen. De mogelijkheid is er wel en het is zo geïmplementeerd : gewoon de code in een try/catch block plaatsen (code in try, error handling in de catch routine) en er zit error handling in.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:11:
[...]
Ja, maar, waar is de errorhandling nou dan? Ik had minimaal een mail naar de scriptpolitie verwacht als de iso niet gevonden kan worden.
En lees nog eens goed wat ik al meerdere posts probeer te zeggen : het bouwen van scripts in decrapeted legacy systemen is gewoon niet aan te bevelen als er inmiddels moderne tools voor zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Killah_Priest op 06-05-2016 16:45 ]
Jij begon over dat een batch script zo slecht was. En dat powershell beter zou zijn met name wegens error handling. Mijn suggestie aan jou zou zijn, in de toekomst daar niet over te beginnen.Killah_Priest schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:38:
[...]
Wat ben jij een zielig mannetje zeg (en dan mompel ik iets over mieren en neuken).
Ik ga in een stukje voorbeeldcode (wat ik even snel uit mijn hoofd heb getyped) geen uitgebreide error handling inbouwen.
Iets met hoog van de toren blazen, de rest sukkels noemen en dan weer verder gaan zonder een echte oplossing te geven...
*Voor de duidelijkheid, mijn quote was gewoon jouw post; dat jij achteraf je post gaat edit'n, ik zal daarom even underlinen wat ik bedoel met de rest sukkels noemen. (je weet best wat ik bedoel).
[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 06-05-2016 16:55 ]
Be nice, You Assholes :)
Ik heb niemand uitgemaakt voor sukkel (en de reactie die jij gequote heb heb ik mijn toon ook in bijgesteld).3DDude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:47:
[...]
Jij begon over dat een batch script zo slecht was. En dat powershell beter zou zijn met name wegens error handling. Mijn suggestie aan jou zou zijn, in de toekomst daar niet over te beginnen.
Iets met hoog van de toren blazen, de rest sukkels noemen en dan weer verder gaan zonder een echte oplossing te geven...![]()
Selectief quoten is in ieder geval een kunst die meerderen hier goed beheersen, dat is duidelijk want jij bent ook selectief gaan quoten.
Nogmaals : het is niet aan te bevelen om nu (anno 2016) nog te scripten in legacy talen. Of je wat met dat advies wilt doen of het naast je neer wilt leggen is aan jou.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 06-05-2016 17:12 ]
Helaas heb ik op dit moment geen tijd om zelf iets te schrijven (ik heb 3 kleine kinderen die blij zijn data papa weer thuis is).Pierre schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:01:
Misschien wil je dan eens uitleggen waarom batch zo slecht is
Wel heb ik het onderstaande artikel erbij gepakt waar eigenlijk alle redenen in staan (de schrijver van het artikel is binnen de microsoft scripting kringen en bv op Stackoverflow.com zeer bekend en weet echt wel waar hij over praat) : http://m.windowsitpro.com...habit-and-move-powershell
(Als ik tijd had gehad momenteel dan had ik zelf wel wat neergezet : typen op een telefoon gaat ook niet echt lekker voor lange lappen tekst)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Vooralsnog geen enkele reden om 2 simpele doscommando's in een PowerShellscript te gieten. Eigenlijk staat er: Powershell is een coole, eigentijdse, objectgeorienteerde programmeertaal en batch is stom en werkt niet.1. PowerShell is the future. Microsoft has positioned PowerShell as the primary means of automating Windows and Microsoft enterprise applications.
2. Batch files are arcane and have numerous quirks.
3. PowerShell supports batch files and command-line tools.
4. PowerShell’s script language is a real programming language.
5. PowerShell works with objects, not text.
Houdoe
3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5