Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:25:
[...]
Stel je aan. Het is om een -game- op te starten. Ik doe al batch files sinds 1989, dus dit heb ik in 0.5 seconden klaar... Ok, dan ben ik een half uur verder en is het me met powershell gelukt. Gaat de game dan beter opstarten? Ehhhh, neee. Had ik net zo goed een half uur kunnen gaan gamen.
[...]
Sorry TO. Ik zou de batch file inderdaad niet gebruiken. Het heeft geen error handling

Ik zou inderdaad eerst een 3-daagse cursus bedrijfskritisch powershell scripting gaan volgen voordat je het opstarten van een game mag automatiseren.
Ik heb geen half uur nodig om zoiets triviaals in Powershell te doen hoor, hooguit 2 minuten (maar goed, ik verdien mijn geld oa met mijn Powershell kennis dus wellicht is het voor mij makkelijk praten). En ik heb overigens geen cursus oid gevolgd voor Powershell hoor, zo moeilijk is het niet (sterker nog : PS is een stuk makkelijke te leren als Batch, mede omdat een groot deel van de commando's welke men gewend is van Batch en zelfs Bash gewoon werken in PS).
Maar goed, iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zaken wilt doen : ik zeg alleen dat het niet echt verstandig is om nog nieuwe zaken in legacy troep zoals CMD / Batch te doen.
Pseudo PS code om dit mee te doen :
PowerShell:
1
2
3
| Mount-DiskImage -ImagePath c:\ISO\imagebestand.iso
Start-Process -PSPath <pad naar je applicatie>
Dismount-DiskImage c:\iso\imagebestand.iso |
als het goed is (en de game zelf normaal met exit codes werkt) zal de image zelfs na het stoppen automatisch unmounted worden (maar dat is wel afhankelijk van de applicatie of dat stukje werkt).
[
Voor 24% gewijzigd door
Killah_Priest op 06-05-2016 15:56
]