Toon posts:

Geforce 2D kwaliteit modden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat kon, heb ik een keer gelezen, maar ik ben de url kwijt :( :P

Ik bedoel niet de quadro-mod, maar het verbeteren van de "scherpte"
Het ging erom dat je een paar weerstandjes of zo moest verwijderen en een paar andere verbinden :?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat heb je daar allemaal voor nodig (behalve een gfs2 :P )

Er heeft hier vast wel iemand ervaring mee :P Als je me een beetje op gang wil helpen, zou ik t erg waarderen.
Niet dat ik em nu erg kut vind, maar ik wil t toch graag weten.
Weer wat kennis opdoen :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Als dat waar zou zijn waarom zou nVidia dat zelf dan niet doen... ???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 15:02 schreef Sir_Killalot het volgende:
Als dat waar zou zijn waarom zou nVidia dat zelf dan niet doen... ???
Da weet ik niet :P , maar t kan toch echt. Dat werd uitvoerig besproken op die website, :P

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dat van die weerstandjes was toch om van een Geforce een Quadro te maken?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 15:04 schreef GambitRS het volgende:
dat van die weerstandjes was toch om van een Geforce een Quadro te maken?
Ja, ook. Maar dat was een andere aanpassing.

Verwijderd

Wat wordt er dan precies verbeterd door die mod?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 15:07 schreef lusch.com het volgende:
Wat wordt er dan precies verbeterd door die mod?
De 2D weergave, die nu dus behoorlijk brak is bij veel gfs-en, door een klote RF filter of zo.
Daardoor is er te weinig videobandbreedte om tekst scherp weer te geven bijvoorbeeld .

Verwijderd

Nou mensen, kom op met die URL...

Verwijderd

http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

Op gezocht met google, zoals jij ook kon doen.!!!

Verwijderd

Topicstarter
He thnx voor de link, nu nog iemand die dat al gedaan heeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte dat iemand er wat meer ervaring mee heeft :?
Ik hoor graag wat de ervaringen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Kom op nou, er zijn zat mensen die wel een quadro mod hebben gedaan, dus dan moet er ook wel iemand zijn die de 2d verbeterd heeft :P :P :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
patience

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:34 schreef Tampie2000 het volgende:
patience
:P Ja, da's een reactie waar ik wat aan heb ;)

Verwijderd

Ik zou het graag willen testen maar ik heb een brakke 14" monitor dus dat heeft niet veel zin lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:36 schreef lusch.com het volgende:
Ik zou het graag willen testen maar ik heb een brakke 14" monitor dus dat heeft niet veel zin lijkt me...
Nee, je moet zoiets alleen doen als je denkt dat je er iets op vooruit kan gaan, zou ik in jouw geval ook nog niet doen. Maar ik wil een grotere monitor aanschaffen en dan is t wel handig als ie nog scherp is boven de 1600*1200 :P

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ja wij hebben het gedaan.

We hadden een iiyama 22 inch gekocht, en die aangesloten op de creative geforce 2 gts en het beeld was ECHT brak op 1600 x 1200 bij 85 hertz.

Op 60 hertz was het redelijk ok.

Dus toen hebben we die zooi gedaan die op die page stond.. en ik moet zeggen het werkt perfect.

VEEL beter beeld nu... 85 hertz is nu zoals zonder mod bij 60 hertz. We gebruiken nu nog steeds maar 75 hertz, want het moet wel scherp zijn he :)

Maar ik zou eerst gewoon wachten op je nieuwe monitor en kijken of de kwaliteit ook te brak is, zo ja dan pak je je soldeerbout en sloop je er een paar weerstanden vanaf :)

Owja bij die linker "L" (spoeletjes) moet je uitkijken... deze moet je nml doorverbinden MAAR haal ze er niet geheel af, maar gooi er wat tin overheen.. probleem is namelijk dat ONDER die spoeletjes baantjes lopen (ofzoiets) EN die mag je niet shorten.

Dus als je opeens kleuren dood hebt (bijv groen valt uit ofzo) dan heb je ergens kortsluiting gemaakt en moet je dus die 3 linker spoeletjes nakijken. (elke spoeletje is voor 1 kleur... als je ff in dat plaatje kijkt van die pagina dan zie je 3 spoeletjes boven elkaar.. de onderste is rood de middelste groen en de bovenste blauw)

Veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Unique, dat is nou een reactie waar een schijterd als ik wat aan heeft :P

Bedankt, weet ik weer wat meer waar ik op moet letten. Nou nog een goeie soldeerbout aanschaffen en een loep :) Hmm, zou dat doorverbinden ook gewoon met een ijzerdraadje kunnen :?

Verwijderd

Hee die AirHead!

die mod heb ik ook gedaan en ik kan je zeggen dat het super werkt maar PAS OP!!!!!

het is echt een horlogemakers werkje en als je niet veel ervaring hebt met dit soort klusjes ga je het gegarandeerd verkutten.

1 advies voor je begint koop een soldeer boutje wat maar net je soldeer smelt(niet zo'n heet ding) en pak een oude(kapotte) video recorder of een ander printje met vergelijkbaare friemeltjes en oeffen daar eerst wat mee,anders is de kans dat je voor schut gaat niet gering!!! zo als je al bang was ben je het nu zeker ;) tsja ik kan het weten want bij mij ging het allemaal maar net goed..hehehe ik heb zo'n soldeer pistool waarvan als je hem inknijpt het licht in de kamer zowat uitgaat :+

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:14

Dark

who tweaked the light?

Pin15 afbreken, maar wat dan?
daar heb ik het plaatje van mijn mod staan...
heb dit indertijd ook al met loekos besproken, en tot ieders verbazing werkt het heeeeel goed, maar enig lef is wel vereist ;) het verschil tussen modden en mollen is heel klein, zeker als je niet zo'n vaste hand hebt ;)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Was het niet zo dat je met deze mod je vga out filter omzeilde? :? Het was geloofik ook nie bij alle geforce2'en zo erg toch sommige kaarten producenten hadde wel een goeie filter en andere niet, of zit ik nu fout?

Verwijderd

`waarom zouw je dit doen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Dat staat er om betere beeldkwaliteit te krijgen...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/92287hier staat het een en ander van andere tweakers die het der ook over hebben

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, Loekos en Dark en Lopez :P

Dat is weer een hoop nieuwe info, waar ik een hoop aan heb, ik had net na echt lang zoeken, een oude draad omhoog gehaald (sorry nog daarvoor), omdat ik dacht dat hier niet meer gereageerd zou worden. Ik moet toch leren meer geduld/vertrouwen te hebben.
Bedankt nogmaals voor de info :)
Pagina: 1