Nieuwe componenten rondom ouwe componenten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmondio
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-08 14:39
Hallo mensen,

Ik heb van een vriend paar ouwe componenten gekregen omdat hij zijn pc heeft geüpgraded.
Maar ik ben een redelijk nieuw hierin. Het bouwen en kiezen van de juiste componenten terwijl het niet overpriced is.
Zou het zeer waarderen als jullie me konden helpen.

Ik zoek een?
Na wat rond te zoeken op de Pricewatch ben ik tot de volgende conclusie gekomen.
Ik zou graag een Gtx 960 willen nemen, maar ik zie dat er ook een 950 versie is. Wat zijn de verschillen hier tussen? of moet ik een 970 nemen ?
Voor de behuizing dacht ik zelf aan een Sharkoon VG4-W Blauw ? Goedkoop en meegeleverde fans :)
Maar wat moet ik dan nemen voor de voeding? Mijn vriend zei dat ik beter een 500W kon nemen? Tips hierover ?

Wat is je budget?
Het liefst tussen de 350-500, maar het mag gerust meer zijn als het verstandiger zou zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf op de website van Blender gelezen dat de Nvidia kaarten beter zijn, dus dat ik dus graag erin hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een i5-2500 als cpu. Een standaard Intel motherboard volgens mij en 8 GB ram geheugen.
Ik gebruik nu een normale laptop voor basic stuff in Blender. Blender ga ik volgend jaar ook gebruiken voor mijn studie dus daarom zou ik graag een computer willen hebben die Blender aankan zonder dat de cpu 100 graden wordt :P. .

[ Voor 16% gewijzigd door desmondio op 05-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Als je de onderdelen die je hebt nou even hier http://tweakers.net/pricewatch/ Opzoekt dan kunnen we je een stuk beter helpen want hier kunnen we niet zoveel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Als je voor een 970 zou kiezen zou ik nog even wachten, de 1070 is er bijna aanstaande vrijdag komen ze met de aankondiging dan zullen ze snel te koop zijn.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sharkoon behuizing is geen aanrader. Matige bouwkwaliteit en slechte airflow. Wil je een behuizing met window of is een volledig gesloten kast ook goed?
Met alle nVidia videokaarten heb je genoeg aan een 400 - 450w voeding. Goede keuzes zijn: budget pricewatch: Corsair CX450M, pricewatch: Corsair Vengeance 400W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W. Kwalitatief wat beter is pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W.
Heb je al een ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmondio
@ACB2401
Thanks voor reactie. Een gesloten kast is ook goed sinds dat denk ik goedkoper is ? (Cheap ass student here)
En bedankt voor de voeding adviezen, ik zal ernaar kijken :).
Ohja, een ssd moet hoe groot zijn? Ik heb nu een laptop met een ssd van 248 gb en het zit nog geen eens voor 30% vol. Dus ik denk dat dus een 120 gb voldoende is, right ?

@Tjim de Groot
Hhmm, heb wat gelezen over de nieuwere versies, maar is dat niet een beetje onnodig sinds ik niet erop wil/ga gamen? Heb al een mooie ps4 staan namelijk:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:58

Genius-General

Expect the Unexpected

desmondio schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 01:30:
@ACB2401
Thanks voor reactie. Een gesloten kast is ook goed sinds dat denk ik goedkoper is ? (Cheap ass student here)
En bedankt voor de voeding adviezen, ik zal ernaar kijken :).
Ohja, een ssd moet hoe groot zijn? Ik heb nu een laptop met een ssd van 248 gb en het zit nog geen eens voor 30% vol. Dus ik denk dat dus een 120 gb voldoende is, right ?

@Tjim de Groot
Hhmm, heb wat gelezen over de nieuwere versies, maar is dat niet een beetje onnodig sinds ik niet erop wil/ga gamen? Heb al een mooie ps4 staan namelijk:)
In het algemeen heb je een 120Gb ssd super snel vol, het is dus wel aan te raden om voor een 240Gb te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmondio
Okay, thnx mensen. Ik weet nu onderhand wat ik moet inkopen :)
btw, is de Cooler Master N300 goed als budget behuizing ?

[ Voor 32% gewijzigd door desmondio op 06-05-2016 23:27 ]

Pagina: 1