-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:32 ]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
[ Voor 23% gewijzigd door wording op 05-05-2016 21:38 ]
[ Voor 55% gewijzigd door johnkeates op 05-05-2016 21:43 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Soldaatje op 05-05-2016 22:23 ]
Allebei slechte linux support en Medion heeft de brakste firmware van de wereld.Soldaatje schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:21:
Deze: pricewatch: Acer Travelmate B116-M-P2BH
Het is dan wel een Acer, maar hij heeft wel 128 GB SSD. Al zou je ook een goedkopere kunnen nemen met gewone hardeschijf en deze vervangen door een eigen SSD.
Of anders deze Medion: pricewatch: Medion Akoya S2217 (30019291)
Heeft 64 GB SSD of eMMC maar wel een full-hd scherm, wat weer uitzonderlijk is voor die prijs. Alleen is de Atom CPU behoorlijk zwak.
Je zit dan nog wel met de Windows licentie, die kan je proberen terug te geven, maar hoeveel je er voor krijgt...
Wel een beetje aanstellen is dit. Doe dan ook gelijk je smartphone en nog wat andere zaken weg. Zelfs op Linux ben je niet echt veilig meer, Ubuntu laat zijn zoekfunctie standaard via Amazon lopen. En over Windows 10 en privacy worden zoveel fabeltjes inmiddels verteld dat je er een boek mee kan vullen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:21:
De laatste fase om mijzelf los te weken van de grote privacy verslindende conglomeraten, wordt mij iPad Air 2 64 weg doen voor een apparaat waar ik de baas op ben. Tevens zoek ik ook meer functionaliteit.
Verwijderd
Zoals ik eerder schreef, mijn beste ervaringen zijn met RHEL geweest. Maar die is betaald.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:49:
Ik zou graag zien dat er een perfecte linux is (zonder foutjes, zoals hardware issues, screen tearing en langzamer opstarten.)
CMD-Snake schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Zoals ik eerder schreef, mijn beste ervaringen zijn met RHEL geweest. Maar die is betaald.
Een RHEL Desktop subscription is nog te betalen afhankelijk van welk niveau je wil hebben:
https://www.redhat.com/apps/store/desktop/
De goedkoopste Workstation versie kost je 149 USD per jaar voor een subscription.
[ Voor 5% gewijzigd door True op 08-05-2016 12:59 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Die ook, maar ik denk dat Oracle Linux ook in dat rijtje hoort. CentOS en Oracle Linux zijn direct afgeleid van RHEL, Fedora is de experimentele kant meer.
Maar als we het in dit topic hebben over de TS die een laptop wil omdat hij uit privacy redenen geen MS of Google wilt hebben. Zou ik toch wat meer GNU / Linux, free software adviseren. niet bepaald Oracle Linux... Of het nu wel of niet afgeleidt is van RHEL wat verder prima draait.CMD-Snake schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:05:
[...]
Die ook, maar ik denk dat Oracle Linux ook in dat rijtje hoort. CentOS en Oracle Linux zijn direct afgeleid van RHEL, Fedora is de experimentele kant meer.
Enige reden waarom ik ooit RHEL gebruikt (eerder mee gespeelt) heb was omdat ik een licentie had destijds.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Al moet hier wel wat gerelativeerd worden. Over Windows en privacy worden inmiddels al zoveel sprookjes verteld dat je er een heel boek mee kan vullen. In Windows 10 heb ik praktisch alle telemetry uit gezet zonder speciale trucs o.i.d..True schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:01:
Maar als we het in dit topic hebben over de TS die een laptop wil omdat hij uit privacy redenen geen MS of Google wilt hebben.
In Fedora probeert men de nieuwe features eerst uit. Dan zie je ze later doordruppelen naar RHEL. Ik dacht echter niet dat RHEL zo achterloopt op driver gebied.Zou ik toch wat meer GNU / Linux, free software adviseren. niet bepaald Oracle Linux... Of het nu wel of niet afgeleidt is van RHEL wat verder prima draait.
Daarnaast loopt RHEL zo'n 2-3 jaar achter met features t.o.v. Fedora. Dus als je nu een laptop pakt met een relatief nieuwe WiFi chip kun je 2 jaar wachten voordat de firmware in de kernel van RHEL zit ingebakken. Met Fedora heb je die er over twee weken al in zitten(bij wijs van spreken). CentOS is dan ook niet meer dan RHEL maar dan open source en gratis.
[ Voor 0% gewijzigd door ernstblaauw op 20-05-2016 09:39 . Reden: typo ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq