Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Mijn vraag
Welke netwerkkaart heb ik nodig om deze te vervangen? Zou een Mini-PCI-e zijn, maar ik zie hier in de pricewatch diverse benamingen, zoals "Mini-PCI Express" en "PCI-e Mini Card 1.0"
Ofwel: wat adviseren jullie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Graag zo nieuw mogelijke BT versie. Gebruik voornamelijk wifi 2.4GHz in het buitengebied (5GHz niet noodzakelijk), maar liefst wel een met 5GHz.

Waarom vervangen / problemen
Nu heb ik wat problemen met m'n wifi als ik BT gebruik. Momenteel valt wifi constant weg met een DNS probleem en kan z'n host niet vaststellen. Denk dat het aan m'n kaart ligt, aangezien ik reeds drivers heb geupdate (en oudere heb gebruikt), evenals een herstelpunt en diverse oplossingen op fora waar dit probleem naar voren komt.

Prijsklasse
Zit aan een maximum van €50 te denken. Tweedehands is prima voor mij.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Deze: V&A aangeboden: Intel Dual Band Wireless-AC 8260
Prima kaartje lijkt me zo, maar past 'ie?

[ Voor 3% gewijzigd door HetGezegde op 05-05-2016 19:43 ]

Beste antwoord (via HetGezegde op 06-05-2016 11:42)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Als ik het zo zie gaat dat niet passen. De uit V&A heeft een m.2 interface. en jij zal PCI-e Mini Card 1.0 moeten hebben.(dit komt ook overeen met de "tandje"

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Of heb je perse BT 4.2 nodig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hoe ziet je systeem er uit? V&A aangeboden: Intel Dual Band Wireless-AC 8260 gebruiken ze meestal in laptops. Maar ik kan niet achterhalen of het om een pc of laptop gaat. En waarom wil je hem vervangen? weet je zeker dat hij kapot is? en welke snelheid wil je er mee halen? welke router gebruik je voornamelijk.

Zomaar wat vraagjes die bij mij opkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door loki504 op 05-05-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:55:
Hoe ziet je systeem er uit? V&A aangeboden: Intel Dual Band Wireless-AC 8260 gebruiken ze meestal in laptops. Maar ik kan niet achterhalen of het om een pc of laptop gaat. En waarom wil je hem vervangen? weet je zeker dat hij kapot is? en welke snelheid wil je er mee halen? welke router gebruik je voornamelijk.

Zomaar wat vraagjes die bij mij opkomen.
Thanks, ja m'n info is bij nader inzien wat karig.

Ik gebruik een laptop: Acer V5-573G:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Het probleem is plots ontstaan en ik denk inderdaad dat t aan m'n netwerk kaart ligt. Zoals aangegeven al wat gezocht op Google op DNS fout/host problemen. Zowel in Chrome als FireFox als IE. Ook na herstelpunt en het is plots ontstaan. Hiervoor nooit problemen gehad en qua software niks nieuws geïnstalleerd.
M'n telefoon en laptop van m'n vriendin werken thuis gewoon prima. Daarnaast heb ik zowel thuis, als bij haar, als op school dit probleem.
Kan 5 min op internet, daarna DNS fout. Vliegtuig stand aan en uit en t werkt weer even...

Ook als ik Google DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instel (en dus ook zonder).

Verder gebruik ik een Sitecom X5 en TP-Link Archer C5. Alles zonder 5GHz, dus qua snelheid is alles prima.

Zou alleen graag een nieuwe BT versie hebben (nieuwer dan 4.0), omdat ik hoop dat 'is op dat gebied wat beter is en wellicht minder stoort op m'n WiFi.

Deze kaart zit er nu in:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9HOT5yHof565UngkmFM8tVLO/medium.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door HetGezegde op 06-05-2016 08:55 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Als ik het zo zie gaat dat niet passen. De uit V&A heeft een m.2 interface. en jij zal PCI-e Mini Card 1.0 moeten hebben.(dit komt ook overeen met de "tandje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:56:

Met BT 4.2 is er (nog) geen die zou passen.
Die 7260 heb ik inderdaad ook al gezien en dat lijkt me doorgaans een prima vervanger.
Sowieso een stukje krachtiger met 2x2 (neem ik aan?)

Keuze gemaakt lijkt me zo. Zoveel keus is er blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Nogmaals alles gecheckt en volgens mij heeft Adware Removal Tool er 3 akamai-zooi uitgehaald. Nu werkt 't weer stabiel. Raar, maar opgelost :)

Geen nieuwe kaart nodig. Toch bedankt. Ik weet nu in ieder geval dat ik in de toekomst een Mini PCI-e nodig heb en dat een M2 niet gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Ho wacht. Niet opgelost. Leek een half uur prima te werken, nu weer DNS probleem. Toch eens een ander kaartje proberen dan. Wie weet.
Pagina: 1