LOEWE tv ... goed of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25505

Topicstarter
Hiya

Ik kan via een kennis aan een 57 CM Loewe televisie komen..

Heb alleen nooit van het merk gehoord.. is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22856

Loewe schijnt errug vet te zijn ja.

"normale" zaken verkopen dat spul veelal niet, maar kijk maar eens binnen bij Bang&Olufsen of Vogelzang.....

hogere prijsklasse in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 18:19
Is een goed merk voor tv's, worden meestal wel bij zaken verkoxht waar ze ook B&O hebben.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2013

Loewe is een erg goed (Belgisch) merk met een behoorlijk mooie design serie van erg goede kwaliteit..
Nieuwprijs van een recent 57 cm model waarschijnlijk rond de 3500-5000 gulden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28949

Van oorsprong een (oost-)duits merk. Distributie centrum zit in Antwerpen. Kijk eens op www.loewe.be. Zelf heb ik nu al mijn tweede, bevalt echt uitstekend. De meeste toestellen maken gebruik van Philips beeldbuizen. Zelf gebruikt Philips deze buizen niet of nauwelijks in hun eigen TV's vanwege de kostprijs. Kenmerk van Loewe is de aansturing. Leg maar eens een afstandsbediening van Loewe TV naast een zelfde soort Sony of Philips...meer functies op veel minder knoppen. En tja.. het oog wil ook wat. Zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26731

Loewe is het beste, maar gimme Pioneer Plasma Scherm van 40 duizend :* I think I'm in love...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8890

Op zondag 24 juni 2001 15:02 schreef mbitnl het volgende:
Loewe is een erg goed (Belgisch) merk met een behoorlijk mooie design serie van erg goede kwaliteit..
Ik heb 3000 betaald voor m'n Loewe Xelos breedbeeld van 70cm, dus die 3.5/5k schat je toch echt te hoog in. Verder is het een Duits merk, niet Belgisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
ALs je voor loewe gaat (maken mooie tv's) dan een tip: sloop niet de afstandbediening. Die is prijzig en verschilt nogal, waardoor je met een universele ab een hoop functionaliteit mist. Tenzij je een pronto o.i.d. aanschaft :)

Fakir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Mijn pa heeft ook zo'n leeuwtje. Het is een fijne TV maar waar je op moet letten is of de aan/uit-knop nog wel goed werkt. Bij ons moest dat ding vervangen worden en dat is een kostbare operatie (150,-) die vrij vaak schijnt voor te komen (volgens de dealer) bij die beestjes.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
plasmascherm van 40 mille!?
die van Philips kost 20 mille en volgens mij zit er hetzelfde paneel in.

oh ennehh even on-topic: Loewe is goed.
Op zondag 24 juni 2001 15:13 schreef SiCnEsSs het volgende:
Loewe is het beste, maar gimme Pioneer Plasma Scherm van 40 duizend :* I think I'm in love...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21629

Loewe maakt goede en mooie tv's. Ik zou er zelf ook best een willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14752

Op zondag 24 juni 2001 15:02 schreef mbitnl het volgende:
Loewe is in 1923 in Berlijn door Dr. Siegmund Loewe opgericht, en dus niet belgisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-04 08:41
Loewe is goed, maar te duur.
Neem dan Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Loewe is een heel goed merk , alleen ik heb nu een B & O tv thuis staan en mijn volgende wordt ook een B & O tv :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21237

Erg goed merk. Hier in Enschede kun je die dingen alleen in de duurdere zaken krijgen. Het zijn mooie tv's meestal met een strak design.
Maar hoeveel moet dat dingetje gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:52

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb met Loewe altijd zoiets van, ja ziet er goed uit maar betaal je niet onwijs veel voor het design? Met als B&O. uiterlijk prima, maar voor die prijs koop je technisch gezien veeeel betere spullen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 17:50
Volgens mijn betaal je teveel voor wat je technisch krijgt. Philips, Sony en Panasonic hebben veel betere tv's voor de prijs van een Loewe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je betaalt inderdaad veel als je alleen naar de techniek kijkt, maar er zijn ook een hoop mensen die extra geld uit willen geven voor dat beetje extra dat design biedt. Ik wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Loewe is mooi en misschien wat duur. Mooi beeld geeft het zeker wel, maar het meeste geld geef je uit aan design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 02-05 14:35
Wij hebben hier een loewe 55 cm, 100 hz tv'tje staan, en die bevalt uitstekend. Lekker scherp beeld en uitgebreide instellingsmogelijkheden in een uitgebreid OSD scherm. Echt een lekker tv'tje is dat.
Het enige dat mij opvalt is dat er af en toe een groene vlek in het beeld zit. Geen idee waar dat van komt, maar als je hem even uit en aan zet, is ie weer weg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 25 juni 2001 12:50 schreef gabberjoost het volgende:
Wij hebben hier een loewe 55 cm, 100 hz tv'tje staan, en die bevalt uitstekend. Lekker scherp beeld en uitgebreide instellingsmogelijkheden in een uitgebreid OSD scherm. Echt een lekker tv'tje is dat.
Het enige dat mij opvalt is dat er af en toe een groene vlek in het beeld zit. Geen idee waar dat van komt, maar als je hem even uit en aan zet, is ie weer weg. :?
Staat er een speaker of een (halogeen) lampje in de buurt ? Het lijkt nl op een kleurvlek veroorzaakt door een magnetisch veld in de buurt van de televisie.
Op het moment dat je de televisie aanzet worden velden geneutraliseerd (het zogenaamde DEGAUSEN) maar als er een magnetisch veld in de buurt zit zal deze vlek blijven terugkomen.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-04 08:41
Op maandag 25 juni 2001 12:50 schreef gabberjoost het volgende:
Euh :? Ennuh wel eens aan de garantie gedacht dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 02-05 14:35
Nou, die vlek zit er maar heel af en toe en m'n ouders hebben er geen last van, zeggen ze. Dus heb zit me wel goed, zo.
En er staat een kleine denon stereo-toren links onder de tv, maar dat lijkt me niet de oorzaak. Die staat trouwens altijd stand-by als de tv aan staat.

[edit] typen is moelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 17:19

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Kun je dan niet gewoon beter B&O kopen? Dit is niet als flame bedoelt hoor, maar ik heb zo het idee dat Loewe altijd achter B&O blijft aanhobbelen (vooral qua design dan) en dat het IMHO net altijd ff iets minder is. Nogmaals, dit is mijn mening/constatering, maar ik zou dan toch kiezen voor het origineel (als het prijstechnisch niet te veel uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24169

Technisch gezien lopen Loewe, Philips en sony voorop in tv gedoe. Ik zou een Philips kopen maar das een kwestie van smaak. Loewe is wel erg duur. een 3000 piek Philips of sony geeft meer waar dam een Loewe van die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06

Wildfire

Joy to the world!

Bij Loewe betaal je dus ook gewoon voor de techniek. Op hetzelfde prijsniveau van een Loewe-TV heb je alleen maar "mindere" TV's van andere merken.

Simpel voorbeeld. De breedbeeld 100Hz TV's van bv. Philips en JVC hebben allemaal last van naijlende beelden. Het beeld wordt er wat vaag van. Verschrikkelijk, als het beeld gaat bewegen is het net of het voorgaande beeld nog even blijft "hangen".

Loewe TV's maken gebruik van een techniek die dit voorkomt waardoor het beeld veel beter is.

Het is gewoon ongelofelijk raar dat dit naijlen bijna niemand schijnt op te vallen, want het is toch wel duidelijk te zien.

Oh ja, de conclusie is dus: Loewe roeleert!!!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 25 juni 2001 14:41 schreef Brian Dickens het volgende:
Bij Loewe betaal je dus ook gewoon voor de techniek. Op hetzelfde prijsniveau van een Loewe-TV heb je alleen maar "mindere" TV's van andere merken.

Simpel voorbeeld. De breedbeeld 100Hz TV's van bv. Philips en JVC hebben allemaal last van naijlende beelden. Het beeld wordt er wat vaag van. Verschrikkelijk, als het beeld gaat bewegen is het net of het voorgaande beeld nog even blijft "hangen".

Loewe TV's maken gebruik van een techniek die dit voorkomt waardoor het beeld veel beter is.

Het is gewoon ongelofelijk raar dat dit naijlen bijna niemand schijnt op te vallen, want het is toch wel duidelijk te zien.

Oh ja, de conclusie is dus: Loewe roeleert!!!
Ja 3 jaar geleden was ik het met je eens tegenwoordig met "natural motion" is het een ander verhaal. Ik heb niet over een breedbeeld 100Hz van 1700,- dan he ... ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14254

In een test van breedbeeld-tv's 100hz (in een of ander audio-magazin) met daarin verschillende merken (oa sony philips thomson panasonic jvc) kwam de Loewe er verdomd slecht van af (jvc het beste als ik't goed heb onthouden). Ze zien er leuk uit maar de kwaliteit valt dus tegen. Helaas geen links / naam van't magazine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26890

Tsja, wel een beetje suggestief bericht hierboven. In het algemeen wordt de techniek van Loewe (digitaal chassis, etc.) als zeer goed getest. Zeker in vergelijk met de door jou genoemde andere consumenten merken.
Maar goed, ik weet ook niet alle testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Ligt er aan welk type Loewe je hebt. Dat verschilt soms wel eens.

Zet maar eens een paar merken naast elkaar en vergelijk dan.
Heb zelf een Planus, gekocht vanwege het zeer scherpe beeld t.o.v. de (goedkopere) concurrentie.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Loewe ruled :) Ik heb zelf hier de Loewe Calida (4:3) met de Loewe Auro DVD-speler. Bevalt zeer goed :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27024

Loewe maakt inderdaad gebruik van Philips beeldbuizen en wel uit wat Philips 'Matchline' noemt. Dit is de top 5 % van de productie die eveneens door B&O en Loewe gebruikt wordt. Kwalitatief top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 07:56

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

B & O maakt al een tijd zijn eigen beeldbuizen , dus die informatie is fout !

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibbe
  • Laatst online: 29-04 17:50
Enne,
is design dan zo belangrijk bij een tv :?
Voor mij telt wat op het scherm komt hoor.

En als het dan toch belangrijk is, het design van Loewe vind ik nu ook weer niet echt super, zeker niet die tv's met een bol scherm. B&O doet het veel beter.

Het mooiste design is de soberheid. Sony en Philips hebben tv's met gewoon een dunne zilverkleurige boord (zonder knopjes of gaatjes) rond het scherm, dat is pas design 8-)

En dat B&O 'the real thing' is en Loewe een afkooksel, ik denk het niet hoor. B&O is veel beter en ook veel duurder dan Loewe ;(
Gewoon voor een ander publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smaken verschillen gelukkig. Wat de een mooi vindt, kan een ander niet aanzien. Dat het beeld van een tv goed moet zijn ben ik helemaal met je eens, maar als de tv uit staat wil ik graag ook nog iets moois in de kamer hebben staan.

(B&O is inderdaad nog mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Loewe is een goed merk TV ( zelf ook een Loewe thuis :P ) Ze gebruiken Philips buizen, dus dat is goed...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:42
Op maandag 25 juni 2001 11:30 schreef Sibbe het volgende:
Volgens mijn betaal je teveel voor wat je technisch krijgt. Philips, Sony en Panasonic hebben veel betere tv's voor de prijs van een Loewe.
Offtopic: Jij ook voor jouw fiets, als je een beetje verstand van fietsen hebt, sta je gewoon te janken als je ziet wat voor onderdelen er op jouw fiets zitten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Een vriend (jaren geleden) had 'n megagrote loewe tv overgenomen van 'n tante... heel oud, maar voldeed prima.. totdat ie opeens vreselijk geknetter en rook achter vandaan kwam... wauw!!

oja, best wel 'n oud topic, ja :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Pagina: 1