Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bewakingscamera Server Software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 14:08
Beste mede Tweakers :)

Ik heb een vraag over server software voor bewakingscamera's. In mijn geval gaat het om IP camera's.

Heb een camera voor hangen en achter hang ik morgen een op. Omdat ik even geen pc had voor server stond voorste ook uit.

Nu heb ik weer een pc voor mijn camera's en kom er eigenlijk niet uit met wat het beste is om te gebruiken als server.

Heb zelf een tijdje iSpy gebruikt, maar als ik extern ook wil mee kijken dan kost het me geld. Zou liever even voor nu gratis willen.

Kom zelf niet verder, kan niks vinden wat goed draait. Iemand een tip wat ik kan gebruiken? Software hoeft niet video's te maken. Foto's zijn voldoende met Motion Detection.

PS: Als mijn vraag in verkeerde forum staat hoor ik het graag :)

Beste antwoord (via SnowBigQ op 06-05-2016 12:07)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Bij meerdere klanten gebruiken wij hiervoor Synology's.
Qua power een stuk goedkoper als een pc laten draaien en je kunt zelfs via een app je camera's bedienen en opnames terugkijken.

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:52
Geen software beschikbaar van de fabrikant? De camera's die wij gebruiken hebben gewoon server software beschikbaar vanuit de fabrikant waarin je alle functies van de camera's in kan regelen.

• SnowBigQ
Nee zit geen software bij die het kan opnemen.

Alleen software waarmee ik kan kijken.

Acties:
  • Beste antwoord

• Killah_Priest
Qua power een stuk goedkoper als een pc laten draaien en je kunt zelfs via een app je camera's bedienen en opnames terugkijken.

• Galaxis
  • Laatst online: 19:29
Ik heb foscam camera's hangen. Op mijn server gebruik ik ispy, en op mijn GSM om extern te kunnen kijken gebruik ik de app van foscam zelf.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:53
+1 voor Surveillance Station van Synology. Ik meen dat je twee camera's gratis camera licenties kan gebruiken. Met een licentie kun je dit uitbreiden. Surveillance Station ondersteunt een heel fors aantal IP camera's (4300). De beelden kunnen opgeslagen worden (dagen of GB) en bekeken worden vanuit een browser. Ze hebben ook een App zodat je op je smartphone of tablet de beelden kan bekijken. QNAP heeft een vergelijkbaar product. Als je nog geen Synology of QNAP NAS hebt, is het uiteraard een (forse) investering.

[ Voor 11% gewijzigd door EdwinW op 05-05-2016 22:28 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
SnowBigQ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:54:
Nu heb ik weer een pc voor mijn camera's en kom er eigenlijk niet uit met wat het beste is om te gebruiken als server.
Als linux geen bezwaar is zou je ook eens kunnen kijken naar ZoneMinder.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
EdwinW schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:23:
+1 voor Surveillance Station van Synology.
.............
Als je nog geen Synology of QNAP NAS hebt, is het uiteraard een (forse) investering.
Ja. Maar dat is een eigen server natuurlijk ook. Even een lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Purple WD10PURX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Synology DiskStation DS115j€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,90

Valt eigenlijk best mee toch?
Twee camera's zijn gratis. Daarna is een (levenslange?) licentie nodig: ~€50 per camera.
pricewatch: Camera License Pack 1x Retail
pricewatch: Camera License Pack 4x Retail
pricewatch: Camera License Pack 8 pack

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 05-05-2016 23:21 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:52
Killah_Priest schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:13:
Zijn die licenties niet vrij duur op de gratis licentie na, bij mijn prive Syno zit geloof ik 1 gratis licentie, bij de zakelijke syno's die we voor de video opslag gebruiken misschien een paar meer. Ik heb er een tijdje geleden voor een paar zakelijke relaties ook naar gekeken, maar bij een redelijk aantal cam's was het flink goedkoper om een VM de lucht in te schieten met de serversoftware van de fabrikant en de app van de fabrikant te gebruiken dan een flinke stapel licenties van Synology te kopen.

Voor TS met maar 2 Cam's mogelijk natuurlijk wel een kosten efficiënte optie.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Probeer eens iSpy, gratis en kan je echt alles mee.

Edit: oeps, zag nu pas dat je die al geprobeerd had. Wist niet dat je extra moet betalen als je remote wilt hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Megamind op 05-05-2016 23:25 ]

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zeg ook: Synology met Surveillance Station. Werkt erg goed, is erg uitgebreid en scheelt veel energieverbruik. Werkt prima samen met veel Foscam camera's (ONVIF).

Ik zag dat je een DS115j in je lijstje had gezet. Dit is het zwakste model (lees minst snelle processor/minder geheugen). Als je wat meer camera's wil verbinden, dan kom je mogelijk in de problemen met de capaciteit.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:32
Ik weet niet welke Foscam camera's je gebruikt, maar vziw hebben vrijwel alle Foscam's met motion detection standaard software waarmee je gemakkelijk een mailalert met foto en dergelijke kunt versturen?

• Killah_Priest
Dennism schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Zijn die licenties niet vrij duur op de gratis licentie na, bij mijn prive Syno zit geloof ik 1 gratis licentie, bij de zakelijke syno's die we voor de video opslag gebruiken misschien een paar meer. Ik heb er een tijdje geleden voor een paar zakelijke relaties ook naar gekeken, maar bij een redelijk aantal cam's was het flink goedkoper om een VM de lucht in te schieten met de serversoftware van de fabrikant en de app van de fabrikant te gebruiken dan een flinke stapel licenties van Synology te kopen.

Voor TS met maar 2 Cam's mogelijk natuurlijk wel een kosten efficiënte optie.
Ongeveer 50 euro per camera of 150 voor een pack van 4 : goed te betalen als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt.
Ook kun je een synology aan AD koppelen waarna je in surveillance station okm nog eens dmv AD groepen kunt bepalen wie welke camera kan bekijken etc. Het geld voor de licenties is het waard voor dat lage bedrag.

• SnowBigQ
Bedankt allemaal voor info :)

Ik heb even op internet rond gekeken naar Synology en goedkoopste DS115j voldoet prima voor 2 camera's.

Ga er toch kijken wanneer het ff lukt om een aan te schaffen.

Maar dan heb ik nog een vraag over DS115j, is het mogelijk om ook voor backup te gebruiken tegelijk of kan alleen bijvoorbeeld bewakingsserver draaien?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Een synology ds... is gewoon een NAS server.
Je kunt hem ook als netwerk share en mediaserver gebruiken. Of als downloadserver.
Maar een 1 bay nas heeft geen redundancy. Als de disk faalt is het afgelopen.

Dat is voor surveillance station privè geen ramp, toch? Koop een nieuwe disk en zet de backup terug. Als fileserver zijn er mogelijke extra betrouwbaarheids eisen.
Als je regelmatig een backup maakt (naar usb drive) verlies je geen data of video.
Maar dat moet je zelf overwegen.
Pagina: 1