• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:18
Zonder een heel lang verhaal te schrijven ben ik eigenlijk op zoek naar jullie mening.
Vandaag heb ik mijn GT-Omega Pro race-seat in elkaar gezet (https://www.gtomegaracing...tor-professional-rs6-seat)
Op mijn bureau heb ik een Samsung S34E790C staan die ik voor tijdelijk even heb gemonteerd op mijn race frame. (pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart)
Dit is een 34 inch 21:9 (zo ongeveer) scherm met een resolutie van 3440x1440. Erg tof tijdens het gamen als ik gewoon achter mijn bureau zit. Maar nu ik hem aan de race seat heb hangen.. is het toch allemaal wat klein.
Ik zit op ongeveer 1.20 van het scherm af (gemeten met de rolmaat tegen mijn hoofd en naar het scherm :) )

Nu ben ik dus aan het kijken naar een ander scherm. Na een beetje meten ben ik er uit dat ik een 40" scherm zou willen hebben (dit lijk me groot zat). Ik ben alleen nog niet er over uit of ik dan een 4K scherm wens of dat Full-HD al afdoende is.

Mijn huidige videokaart is een GTX 970 op een i5 4460. Die gaat sowieso geen 4K trekken in Project Cars of Asseto Corse (tenminste.. niet met alles op max (nu hoeft dat ook niet perse.. maar ik wil niet alles terug hoeven schroeven naar min en tegen pixels (geen AntiAlliasing pixels dus) aan zitten kijken)
Punt is .. als ik ooit upgrade van videokaart.. dan kan ik nu alvast een 4K scherm aanschaffen en tegen die tijd alles omhoog schroeven. Maar heeft het zin??

Dus de uiteindelijke vraag c.q. poll (sorry alsnog een lang verhaal):

40 inch met kijkafstand van 1 meter 20.
- FullHD
- 4K

Ben benieuwd naar jullie reacties (plus onderbouwing)

*sowieso

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het valt binnen de aangeraden kijkafstand dus 4K zou een optie zijn met een 40".
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:18
Nou, het is een 40" 4k geworden.(deze: pricewatch: Samsung UE40JU6500W Zwart)
En ik kan zeggen, 4k is prima te doen :)
FullHD kon je soms toch wel de losse pixels onderscheiden (omdat je dus met je neus echt wel op het scherm zit)

*sowieso