Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke router aanschaffen? Nighthawk r7000 of asus rt-ac87u?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mkoek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01-2021
Hoi allemaal,

Ik wil graag een nieuwe router aanschaffen. Ik ben benieuwd welke router jullie zouden aanschaffen..

Ik wil een goede router met goede wifi verbinding, bereik en instellingsmogelijkheden.
We gebruiken het netwerk met 2 personen, soms meer. En we willen tegelijk kunnen gamen, netflixen en/of online TV kijken. Ook wil ik later een eigen NAS aansluiten.

We wonen in nieuwbouw, 2 verdiepingen. Begane grond en 1e verdieping zijn qua ontvangst het belangrijkst, maar verbinding op 2e verdieping is mooi meegenomen.

Ik kwam uit op bijvoorbeeld de netgear nighthawk r7000 of asus rt-ac87u. Welke zouden jullie aanbevelen? Ben benieuwd!

Thnx alvast!

Alle reacties

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 14:34
Waarom is je keuze gevallen tussen deze twee routers? Aan je eisen en wensen te zien kun je gewoond met een TP-link. Zelf heb ik nog een oude. En die werkt nog perfect. Ook voldoet hij precies aan je wensen, maar ik vermoed dat je toch stiekem wat meer wensen hebt. Wil je bv een 5ghz netwerkv of is 2.4ghz voldoende voor je?

Zie zo de voordelen niet in om z'n dure router te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 05-05-2016 17:40 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Voor een goede dekking zou ik persoonlijk altijd gaan voor meerdere accesspoints. Scheelt dat de clients dan ook niet zo hard terug hoeven te schreeuwen ;)

Verder prima routers, maar daar heb je natuurlijk zelf ook al alles op GoT over gelezen!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Geen van die twee, maar deze: pricewatch: Synology RT1900ac

Ik heb tot op 3 verdiepingen en tot 30 meter buiten ontvangst. Geen accespoints nodig. Lees het forum en reviews even.

Top apparaat!

NB: updatebeleid van Netgear is 3x niks. Mijn oude Netgear 1 update in 7 jaar.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 18:19

WTM

ik ben zelf erg tevreden met de Asus ac87u. Erg stabiel, gebruik de laatste merlin firmware. Hangen veel apparaten aan bedraad (met switches ook ertussen). Loopt nooit vast. Kan ook openvpn draaien.