Organiseren van spaces en weergave bestandsnamen daarin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb bepaalde app standaard fullscreen draaien in vaste spaces. In de 1e iTunes, 2e als standaard bureaublad, daarna een aantal Pages en Numbers documenten waarin ik standaard werk, zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZWhcvpv.png

Als ik nou een keer iTunes uitzet, of van die documenten afsluit, dan zou ik willen dat bij bij herstarten/-openen weer fullscreen in dezelfde space komen. Is hier een trucje of app voor dat iemand weet?

En ik erger me er licht aan dat de bestandsnamen van bepaalde documenten niet getoond worden (in dit geval die Pages). Kan ik daar iets aan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, dat kan vanuit het dock: bind app to space osx (Google zoekterm waar je ook wel op had kunnen komen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:03:
Ja, dat kan vanuit het dock: bind app to space osx (Google zoekterm waar je ook wel op had kunnen komen ;) )
Die optie biedt niet de functionaliteit waar ik om vraag. Had je kunnen lezen in m'n OP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
JSt1983 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:05:
[...]

Die optie biedt niet de functionaliteit waar ik om vraag. Had je kunnen lezen in m'n OP :+
Je wil een programma altijd in een bepaalde space hebben, dat is wat je wil, en dat is wat die functionaliteit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Het probleem is dat jouw vraagstelling niet klopt, omdat jij een ander idee hebt bij "vaste space". Jij wilt namelijk geen vaste space, maar dat de volgorde van de spaces behouden blijft zelfs na het afsluiten van het programma. Dat kan standaard niet. Er is wel een optie om te zorgen dat ze niet automatisch van volgorde wisselen gebaseerd op het gebruik.

Er is ook een optie "Close windows when quiting an app", wanneer je deze uitzet worden de vensters van de applicate hersteld zoals zij waren. Stel dat jij 2 pages documenten fullscreen open had staan, en 3 in een klein venster op het bureaublad, zal dat zo hersteld worden. Dus je zult dan enkel even handmatig iTunes helemaal links moeten zetten nadat je het hebt geopend, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
ThomasG schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:47:
Het probleem is dat jouw vraagstelling niet klopt, omdat jij een ander idee hebt bij "vaste space". Jij wilt namelijk geen vaste space, maar dat de volgorde van de spaces behouden blijft zelfs na het afsluiten van het programma. Dat kan standaard niet. Er is wel een optie om te zorgen dat ze niet automatisch van volgorde wisselen gebaseerd op het gebruik.

Er is ook een optie "Close windows when quiting an app", wanneer je deze uitzet worden de vensters van de applicate hersteld zoals zij waren. Stel dat jij 2 pages documenten fullscreen open had staan, en 3 in een klein venster op het bureaublad, zal dat zo hersteld worden. Dus je zult dan enkel even handmatig iTunes helemaal links moeten zetten nadat je het hebt geopend, etc.
Vraagstelling is wat ambigu, maar met de afbeelding erbij moet duidelijk zijn wat mijn bedoeling is.
Pagina: 1