Een app maken van mijn website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 17:59

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een goed lopende mail service en om mijn klanten meer tegemoet te komen zou ik graag een app willen aanbieden welke ze kunnen downloaden uit de appstore of play store. Met de app kunnen ze dan mailen, zoals tutanota heeft bijv.

Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik heb geen kennis van programmeren en ik weet ook niet hoe ik zoiets op de markt kan zetten. Zijn er tools waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 11:54
Er zijn een aantal dingen wat belangrijk is om te weten hoe je het aanpakt.
Allereerst: wat moet het kunnen? En dan de vraag: wat zijn alternatieven? Is er al een mobiele website? Zo ja, voldoet die, of wil je iets anders?

Er zijn verschillende manieren om een app te maken: Native waarbij je voor elk platform een andere app maakt, je kan een app maken mbv Xamarin of Cordova (of een variant daarop). Het voordeel daarbij is dat je redelijk crossplatform kan ontwikkelen.

De eerste vraag: wat moet het precies kunnen is de allerbelangrijkste vraag. Daarna kun je beslissen of je een ontwikkelaar inhuurt, een bureau je app laat maken, het aan een zzper vraagt of zelf aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet via imap en dan instructies geven voor het configureren van een aantal populaire apps?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Wat ik gewoon zou willen aanbieden is een app waarin men kan mailen etc. Ik weet dat een cliënt voldoet, maar je bent tegenwoordig hip als je er een app erom bouwt :) iets gelikst zeg maar

Min of meer een mail client, maar dan met een mooi jasje, maar wel met de features die ik aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat kan je niet zelf doen, gooi een zak geld met minimaal 50.000 euro naar een developer en die kan het dan wel voor je bouwen. Stel dat je geen app wil maar een website met een icoontje, dan kan je dat ook gewoon tegen je gebruikers zeggen en dan hebben ze een 'app'.

Het heeft geen zin om bijvoorbeeld je site in een webview te verstoppen, dan kan je net zo goed een mobiele site gebruiken. Met een echte app moet je een stuk meer werk verrichten om het goed te laten werken, en dat kost geld.

Wat de hip-factor betreft: als ik een mail service zou gebruiken die geen IMAP heeft met CardDAV en CalDAV, dan zou ik heel snel op zoek gaan naar een andere service.

[ Voor 68% gewijzigd door johnkeates op 05-05-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja zo kan ik alles regelen natuurlijk...maar ik wil even weten of het ook zelf te fiksen is..en voor iets minder dan 50k ;)

En don't worry...ik heb een hele goede maildienst ;) hipper dan hip :)

[ Voor 23% gewijzigd door Yzord op 05-05-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
Tsja bij ons op het werk lopen er ook een aantal personen die elke zes maanden om een app komen zeuren. Dan vraag ik altijd wat het moet kunnen en dan komt het er op neer dat het gewoon het huidige intranet in app vorm moet worden. Het intranet werkt perfect op een mobiele telefoon, dus pin dat gewoon. Nee het moet echt een app zijn.. Zucht. Nou de kogel is door de kerk: we gaan een app maken. Met een webview er in die het intranet opent. Zijn we ook eindelijk hip.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank je, maar dat voegt uiteraard niets toe aan dit onderwerp ;) ik hbe gewoon een commerciële dienst en die moeten wel mee met de app hype ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Je zou eens kunnen kijken naar verschillende app-builder tools. Wellicht dat je daarmee al een heel eind kunt komen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 11:54
Maak een webview met daarin een iframe met je webmail. Jij blij en klanten blij :)

Totdat er opeens een klant komt die offline mails wil lezen...

Alle gekheid op een stokje: een mailcliënt die goed is, veilig en gebruikers willen gebruiken zal je heel, heel veel geld kosten. Je kan een ontwikkelaar in dienst nemen die zich primair richt op het maken van den app maar uitbesteden zal waarschijnlijk een betere optie zijn.

Omdat mailverkeer veilig moet zijn en je niet je mails in een txtfile op de telefoon moet willen opslaan zou ik het aan anderen overlaten die er verstand van hebben.

Tot slot nog een x de vraag; wat moet het kunnen? Hoef je niet hier te beantwoorden maar moet je voor jezelf wel duidelijk hebben. Mails moeten ontvangen worden en gelezen kunnen worden, maar wellicht ook verstuurd kunnen worden? Hoe zit het met contactpersonen? Mogen gebruikers van een andere provider ook gebruik maken van jouw app? Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nee het moet een app zijn die specifiek voor mijn dienst is. Zoals Protonmail heeft of Tutanota. Je logt dus met de app in op mijn dienst en dan heb je zeg maar je mailbox in dat mooie gelikte omgeving van 50k :)

Deze loopt nu zo goed dat ik dus een app wil (laten) bouwen om zodoende ook meer aantrekkingskracht te krijgen voor de service ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 05-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken of er derde partijen zijn die dergelijke mail app scripts aanbieden? Dat is nog altijd goedkoper dan echt een eigen app voor je website op maat te laten maken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Uhm nee, niet echt...waar zou ik dan op moeten zoeken? Bestaat dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Misschien kan je een kickstarter doen om het geld bij elkaar te krijgen? :P Ik denk dat je het beste resultaat hebt als je het uitbesteed aan iemand die gewoon een custom oplossing voor je maakt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Yzord schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:40:
Ik heb een goed lopende mail service en om mijn klanten meer tegemoet te komen zou ik graag een app willen aanbieden welke ze kunnen downloaden uit de appstore of play store. Met de app kunnen ze dan mailen, zoals tutanota heeft bijv.

Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik heb geen kennis van programmeren en ik weet ook niet hoe ik zoiets op de markt kan zetten. Zijn er tools waar ik naar kan kijken?
Hoe heb je zonder kennis van programmeren je huidige site functioneel gekregen? Hoe is jouw safe-mail safe?

Verder denk ik niet dat je klakkeloos mee moet met de app-hype. Gaat dat echt meer tevreden klanten opleveren? Of kan je beter je richten op je huidige site en wellicht daar meer geld/tijd in spenderen zodat het er wat professioneler/betrouwbaarder uit ziet.

* Na ongeveer 2 minuten op je site rondgekeken te hebben leek het me niet echt een ICT bedrijf die weet waar ze mee bezig zijn. Door dit soort verhalen op je landings page krijg ik nu niet echt vertrouwen in het bedrijf; maak dat eerst een 'hip' en vernieuw wellicht het design van je site en belangrijker; je sales pitch.
But we are not going to lie to you. Safe-Mail is a mail communication system, so we also collect data. We must, otherwise we could not serve you your mail environment. But we give you the choice to store it encrypted or not. That is why we created Safe-Mail. We started with some simple mail receiving system, but with more then 2000+ clients in 2015 we decided in December 2015 that we are going to move to another new system. Not only because of the extra features we can build in right now, but also because our old system got frozen by the license system of the developer of the software. All of a sudden they were vanished from the internet.

Thanks to our PREMIUM members of the old system we bought new software. With the new system we are going to force encryption for our customers as well as signing their own mail. Also all old features are still available in the new system and more to come. Even POP3 and IMAP support will be available for our PREMIUM members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Neem even contact op met wat Friezen die hebben flink verdiend aan http://www.appmachine.com/

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Edwin88 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:04:
[...]
* Na ongeveer 2 minuten op je site rondgekeken te hebben leek het me niet echt een ICT bedrijf die weet waar ze mee bezig zijn. Door dit soort verhalen op je landings page krijg ik nu niet echt vertrouwen in het bedrijf; maak dat eerst een 'hip' en vernieuw wellicht het design van je site en belangrijker; je sales pitch.
[...]
Ik vroeg helemaal niet om een review van onze site. Dus waar de belangstelling vandaan komt om ons te moeten wijzen op onze sales pitch is mij even een raadsel. Maar fijn dat je dankzij een alinea even bepaald dat wij als ICT bedrijf "niet weten waar we mee bezig zijn".

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 05-05-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Yzord schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:49:
[...]

Ik vroeg helemaal niet om een review van onze site. Dus waar de belangstelling vandaan komt om ons te moeten wijzen op onze sales pitch is mij even een raadsel. Maar fijn dat je dankzij een alinea even bepaald dat wij als ICT bedrijf "niet weten waar we mee bezig zijn".
Ik probeer je te helpen door je te wijzen dat je site niet echt heel professioneel over komt naar mijn bescheiden mening. Dat je als ICT bedrijf wel of niet professioneel bezig bent weet ik niet, maar je site geeft mij deze indruk. Een service die veilige mail belooft dient juist dit uit te stralen in alles wat je ziet / leest.

Daarom denk ik dat je tijd en moeite wellicht beter besteed kunnen worden aan het werken hier aan, in plaats van klakkeloos een app ontwikkelen omdat dat 'hip' is. Laat bijvoorbeeld eens een aantal mensen naar de teksten kijken en probeer hier een verbeterslag in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:51:
Uhm nee, niet echt...waar zou ik dan op moeten zoeken? Bestaat dat überhaupt?
Jazeker, je hebt diverse app template websites (zoals bv een Wordpress template, alleen dan een kant en klaar app script. Ook zou je bv flippa.com eens kunnen raadplegen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Edwin88 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:01:
[...]

Ik probeer je te helpen door je te wijzen dat je site niet echt heel professioneel over komt naar mijn bescheiden mening. Dat je als ICT bedrijf wel of niet professioneel bezig bent weet ik niet, maar je site geeft mij deze indruk. Een service die veilige mail belooft dient juist dit uit te stralen in alles wat je ziet / leest.

Daarom denk ik dat je tijd en moeite wellicht beter besteed kunnen worden aan het werken hier aan, in plaats van klakkeloos een app ontwikkelen omdat dat 'hip' is. Laat bijvoorbeeld eens een aantal mensen naar de teksten kijken en probeer hier een verbeterslag in te doen.
De site is ontstaan uit prive redenen jaren terug. Dat we (inmiddels zitten er meerdere mensen achter) grammaticaal gezien geen hoogstandje zijn weten we inmiddels en dat we qua sales ook geen beauty prijs verdienen weten we ook, maar dat is de hele bedoeling achter onze dienst ook niet. Vandaar dat het voornamelijk ook een gratis dienst is en we onze focus niet direct leggen op verkoop. Degene die een betaalde account nemen en hebben zijn degene die onze gedachtegang achter de dienst supporten. De app is alleen maar om onze premium members meer te verwennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Yzord schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:26:
Dank je, maar dat voegt uiteraard niets toe aan dit onderwerp ;) ik hbe gewoon een commerciële dienst en die moeten wel mee met de app hype ;)
Jawel, ik probeer daar mee te zeggen dat je geen app moet maken om maar een app te hebben.
Dat we (inmiddels zitten er meerdere mensen achter) grammaticaal gezien geen hoogstandje zijn weten we
Ik heb je site niet gezien, maar in het stukje dat gequote werd zie ik al meerdere fouten. Dus een tip daar: laat het even doorlezen door iemand die de Engelse taal goed machtig is.

[ Voor 30% gewijzigd door sig69 op 06-05-2016 00:11 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:04:
[...]

Jawel, ik probeer daar mee te zeggen dat je geen app moet maken om maar een app te hebben.
daar ben ik het wel mee eens. Overweeg dit voor dat je start goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:04:
[...]

[...]

Ik heb je site niet gezien, maar in het stukje dat gequote werd zie ik al meerdere fouten. Dus een tip daar: laat het even doorlezen door iemand die de Engelse taal goed machtig is.
Ik zou dolgraag iemand achter me hebben staan die dat voor me zou kunnen regelen, maar om voor elk wissewasje wat we typen iemand weer er naar te laten kijken, al dan niet betaald, is ook weer zoiets. Ik ben het er 100% mee eens dat het niet professioneel kijkt en leest (en ergens schaam ik me er ook wel voor), maar ik wil wel een persoonlijke tint aan de dienst houden ipv het moeten uitstralen als een strak en commercieel iets. Dus al iemand zich geroepen voelt om het engels technisch beter te laten lezen (soort van wikipedia writers gevoel) dan is die van harte welkom, maar het is niet onze main issue.

Maar ik ben het helemaal eens hoor dat het wat "professioneler" mag, maar het is niet echt mijn strategie achter deze dienst. Dus alsnog bedankt voor je tip!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:05:
[...]
daar ben ik het wel mee eens. Overweeg dit voor dat je start goed! _/-\o_
Het is ook meer om de inkomsten die door premium leden worden betaald zich uit te laten betalen in features & development. De site is al mobiel te bereiken door er /m achter de url te plakken (probeer maar). Ook de backend is inmiddels mobiel. Ik (als oprichter) heb niet de bedoeling om er geld of winst uit te halen, maar meer om de kosten te dekken van server/locatie en wat er over is te investeren in de dienst zelf. Vandaar dat de app op onze lijst staat, en dus meer om de premium members te verwennen.

[ Voor 24% gewijzigd door Yzord op 06-05-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Het gaat blijkbaar om een "veilig mailen" iets. Ik weet niet of het dan meteen "professioneler" moet, maar als ik op zoek zou zijn naar een veilige mail dienst en ik kom op een site vol spelfouten ben ik weg. Allemaal offtopic natuurlijk, maar ik zou er toch eens goed naar laten kijken.
Ontopic: je hebt het over een backend, de meeste logica zit daar dan denk ik? Er moet dus alleen een app gemaakt worden die tegen dat backend aan praat? Dat zou ook wel voor minder dan 50k moeten kunnen lijkt me. Aangezien je zelf geen programmeer ervaring hebt zal je het toch echt uit moeten besteden ben ik bang.

[ Voor 34% gewijzigd door sig69 op 06-05-2016 00:34 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
offtopic:
[quote]Edwin88 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:04:
Hoe heb je zonder kennis van programmeren je huidige site functioneel gekregen? Hoe is jouw safe-mail safe?
[/quote]
Je hebt zeker op investict.nl gekeken?
Als ik daar in de broncode kijk schieten de tranen in mijn ogen om verschillende redenen.
  • WordPress 4.2.7
  • HTML errors

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 07-05-2016 09:37 . Reden: offtopic tags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
DJMaze schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Als ik daar in de broncode kijk schieten de tranen in mijn ogen om verschillende redenen.
  • WordPress 4.2.7.... WTF?!?
  • HTML errors.... OMFG
Ik vraag mij af wat het CBP en het Ministerie van Veiligheid & Justitie er van vinden....
Zeg eens Martin, kan je me in godsnaam uitleggen wat dit met het topic te maken heeft? Je haalt er een compleet andere site bij die totaal niks van doen heeft met dit topic. Wat is je punt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Het was puur een offtopic reactie op Edwin88 zijn post, heb er offtopic tags omheen gezet.
P.S. Ik heet niet Martin
P.S.2 theprivacygroup.nl is wel bijna up-to-date :)

[ Voor 62% gewijzigd door DJMaze op 06-05-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zeror schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:31:
Je zou eens kunnen kijken naar verschillende app-builder tools. Wellicht dat je daarmee al een heel eind kunt komen.
Heb je hier naar gekeken?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Juup schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Heb je hier naar gekeken?
Ja ben al met de jongens van Appmachine in conclaaf :) dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
DJMaze schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:57:
offtopic:
[quote]Edwin88 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:04:
[/quote]
  • WordPress 4.2.7.... WTF?!?
  • HTML errors.... OMFG
Ik vraag mij af wat het CBP en het Ministerie van Veiligheid & Justitie er van vinden....
offtopic:
Het was niet mijn bedoeling om Yzord door het slijk te halen, meer een vraag om zijn vraag te kunnen oplossen; wellicht kon die persoon ook eens kijken naar het ontwikkelen van die app.

Zoals jij nu reageert is niet echt behulpzaam en zal de TS zeker niet helpen. |:( We zijn hier niet op het forum om elkaar belachelijk te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Edwin88 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:23:
offtopic:
Het was niet mijn bedoeling om Yzord door het slijk te halen, meer een vraag om zijn vraag te kunnen oplossen; wellicht kon die persoon ook eens kijken naar het ontwikkelen van die app.

Zoals jij nu reageert is niet echt behulpzaam en zal de TS zeker niet helpen. |:( We zijn hier niet op het forum om elkaar belachelijk te maken toch?
offtopic:
Je hebt helemaal gelijk, het was niet echt een professionele actie van mij.
Ik had wel AppMachine als suggestie aangekaart, maar helaas heb ik op basis van eerdere topics van TS mij niet goed gedragen.

Pagina: 1