• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
Beste mede-tweakers,

Probleem omschrijving
Gisteren heb ik mijn PC afgekoppeld om mee naar een vriend te nemen (om te gaan lannen). Thuis de PC afgesloten en vervolgens bij een vriend aangesloten. Helaas start mijn PC niet meer op. Hij gaat aan, vervolgens weer uit en zo blijft die in een loop hangen. (2-3 sec aan, 1 sec uit en gaat dan automatisch weer aan).

Mijn PC specificaties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 245,50€ 245,50
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming€ 192,-€ 192,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master Silencio 652€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
2Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 37,95€ 75,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Corsair CX600M€ 72,95€ 72,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 135,10€ 135,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,77

Wat heb ik allemaal getest:
- Alle randapparatuur losgekoppeld (probleem blijft).
- Ander stopcontact geprobeerd (probleem blijft).
- 4 geheugen modules eruit, 1 module geprobeerd op DDR-poort 1. Ook ander module geprobeerd (probleem blijft).
- Videokaart eruit gehaald, de pc blijft nu wel aan (dus gaat niet meer uit en vervolgens weer aan), maar via onboard evengoed geen beeld (HDMI en VGA getest) geen beeld (probleem blijft, maar de loop is er wel uit).
- Speaker onboard aangesloten. Tijdens de eerste keer aanzetten blijft de speaker snel achter elkaar piepen. Eentonig ong. 20 piepjes.
- Videokaart getest in een andere PC en dan start de andere pc gewoon op (dus videokaart uitgesloten).
- Alle sata apparaten losgekoppeld (probleem blijft).

Vermoedens:
- Voeding defect? Er komt wel gewoon stroom op. Ventilatoren gaan ook draaien, echter zonder videokaart blijft de pc wel aan.
- Moederbord defect? Krijg geen beeld dus kan natuurlijk een oorzaak zijn.
- CPU? Zou uiteraard kunnen, maar in mijn ervaring komt dit amper voor.

Enige idee waar ik het in kan zoeken? Ik heb eventueel nog een Seasonic S12 voeding en hetzelfde socket moederbord dus kan het een en ander wel uitwisselen. Echter de voeding had ik proberen netjes weg te werken in mijn Fractal Design Node304 dus is best een karwei om deze uit te bouwen en weer netjes in te bouwen. Vandaar me vraag waar ik het misschien moet zoeken.

Tevens heb ik ook geen koelpasta, waardoor CPU uitwisselen vandaag niet gaat lukken ivm. Hemelvaartsdag en er dus weinig tot niets open is.

Ik zie de reacties graag tegemoet :)

EDIT:
Zojuist ook een andere voeding geprobeerd. Maar ook dit heeft geen effect. Kan ik er nu bijna dus vanuit gaan dat mijn moederbord defect is?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Check of de CPU koeler nog goed vast zit. Die tower coolers zijn vaak behoorlijk zwaar (relatief gezien dan) en kunnen tijdens transport wel iets losbreken/losgaan (kan behoorlijk wat stress opleveren op het moederbord).
Tevens heb ik ook geen koelpasta, waardoor CPU uitwisselen vandaag niet gaat lukken ivm. Hemelvaartsdag en er dus weinig tot niets open is.
Ding werkt ook wel zonder koelpasta, niet aan te raden voor langdurig gebruik (24/7), maar gewoon een paar dagen voor nood moet prima kunnen (ik weet dat sommige mensen het daar niet mee eens zullen zijn, maar het is echt niet zo dat een processor totaal niet zonder koelpasta kan, dat is gewoon een fabeltje, vaak voor een korte duur en test runs kun je prima zonder).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Nemesizz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:49:
Check of de CPU koeler nog goed vast zit. Die tower coolers zijn vaak behoorlijk zwaar (relatief gezien dan) en kunnen tijdens transport wel iets losbreken/losgaan (kan behoorlijk wat stress opleveren op het moederbord).

[...]

Ding werkt ook wel zonder koelpasta, niet aan te raden voor langdurig gebruik (24/7), maar gewoon een paar dagen voor nood moet prima kunnen (ik weet dat sommige mensen het daar niet mee eens zullen zijn, maar het is echt niet zo dat een processor totaal niet zonder koelpasta kan, dat is gewoon een fabeltje, vaak voor een korte duur en test runs kun je prima zonder).
Doe er dan wat anders tussen zoals tandpasta of mayonais! Als er geen contact is dan is dat echt niet aan te bevelen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

ToFast schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Doe er dan wat anders tussen zoals tandpasta of mayonais! Als er geen contact is dan is dat echt niet aan te bevelen.
Die laatste twee sowieso niet doen. Mayonaise is te vet en te vloeibaar en tandpasta krijg je er bijna niet meer af. Gaan lopen bikken op je CPU's IHS is ook niet aan te raden.

Zodra je je CPU koeler eraf haalt is het LANnen wel afgelopen though. Gamebelasting voor de rest van de dag en langer is niet echt een strak plan zonder nieuwe pasta. Sommige borden willen het RAM niet in het eerste slot hebben maar juist het tweede. Is het proberen waard. Dit zou in de handleiding moeten staan.

Gigabyte website:

Memory not correctly installed: Continuous short beep
Memory Error: Continuous long beep

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 05-05-2016 16:13 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 18:36
Kijk even welke bios award of ami en lees wat er bij de piepjes staat
wss cpu of de ingebouwde ram controller in de cpu, of de pennetjes er onder, of je voeding
http://www.gigabyte.com/s...ads/faq-page.aspx?fid=816

als je er achter kan komen hoeveel piepjes dan scheelt dat heel wat zoekwerk

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

ToFast schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Tandpasta is nog slechter dan geen pasta. Spul droogt op en dan heb je de gehele heatspreader geïsoleerd ipv alleen de microgaatjes die je wilde opvullen.

Koelpasta is gewoon om microscopisch kleine oneffenheden op te vullen, 't is echt geen wonder middel zoals olie in een motor dat het hele ding kapot loopt als je het niet gebruikt.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:45
Klinkt als een ram probleem, probeer eens een ander reepje ram
Pagina: 1