PC Upgraden, nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers,

ik ben van plan mijn PC te upgraden, op dit moment is dit mijn setup:

AMD A10-6790K Boxed
MSI A78M-E45
Cooler Master Seidon 120V Ver.2
16GB DDR3 RAM
Xilence SPS-XP550.(12)R3

Ik ben van plan een setup samen te stellen welke mijn games makkelijk af kan spelen (Tera, ESO, Onigiri, TF2) ook speel ik graag games op meerdere emulators(Voornamelijk JRPG's voor de PS2, Gamecube en dergelijke), naast dat edit ik ook video's(niks heftigs alleen af en toe wat anime clipjes samenstellen of gewoon spelen in Sony Vegas max 1080P, rendertijden boeien niet al te veel). Ik was van plan om een echte GPU te halen voor in de setup.

Overclocken is wel leuk, maar ik zal het voorlopig niet doen met deze GPU, en er zijn ook geen eventuele ew
Uiteraard heb ik een niet al te krachtig systeem, maar om toch te proberen mijn PC resultaten omhoog te halen wil ik een low-budget GPU kopen. Ik heb ook begrepen dat de APU welke ik nu heb nog steeds gebruikt zou kunnen worden, er zijn opties voor Crossfire, Dual GPU etc.

Het budget voor een nieuwe GPU is rond de 100 euro, ook zou ik het liefst een kaart willen hebben welke geen 6 pin, of 8 pin aansluiting heeft, mijn voeding heeft namelijk niet al te veel op de 12v rail, en ik zou wanneer het nodig zou zijn, de kaart ook erg graag willen crossfiren (als de games meer gaan eisen).

Ik heb geen plannen voor eventueel overclocken, en er zijn ook geen merkeisen, behalve dat ik alleen AMD GPU´s zal kunnen gebruiken (MoBo ondersteund alleen Crossfire geen SLI, en ik wil het grafische gedeelte van de APU nog gebruiken).

Bij voorbaat dank :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA want upgrade.

Wat heb je zelf al gevonden? Aankoopadvies begint altijd bij eigen input.

• Zipperman
Ik heb gezien dat de 750ti erg aantrekkelijk is, alleen heeft mijn moederbord geen SLI ondersteuning, en aangezien ik in de toekomst graag een extra kaart in het systeem wil doen vallen alle Nvidia kaarten meteen al af.

Ook deze: pricewatch: XFX R7 250 2GB
leek leuk, alleen weet ik niet of deze in crossfire zou kunnen.

Als ik dan bijvoorbeeld 2x een r7 250 oid heb welke ik dan in Crossfire zet wat zijn dan mijn opties voor de APU(het grafische gedeelte dan) voor mijn mobo?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 750ti kan niet in SLI, op welk moederbord je hem ook probeert te zetten.

Verder zou ik CFx vergeten. Met een low-end kaart als een 250 gaat dat nooit interessant zijn. Kaarten die in CFx wel interessant zijn, zijn dan weer geen match voor je cpu. Imo kan je dus nu het beste kijken naar een single (2e hands!) videokaart die binnen je budget past. Een 7950 is dan een ontzettend leuke kaart.

Nieuw kom je helaas niet verder dan een 250 die het (uiteraard) op alles enorm aflegt tegen een 7950.

Overigens is je voeding ook geen exemplaar dat je wilt houden. Die is vrij karig van kwaliteit. Stop dus ook wat van je verjaardagsgeld daarin.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
br00ky schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:09:
Een 750ti kan niet in SLI, op welk moederbord je hem ook probeert te zetten.

Verder zou ik CFx vergeten. Met een low-end kaart als een 250 gaat dat nooit interessant zijn. Kaarten die in CFx wel interessant zijn, zijn dan weer geen match voor je cpu. Imo kan je dus nu het beste kijken naar een single (2e hands!) videokaart die binnen je budget past. Een 7950 is dan een ontzettend leuke kaart.

Nieuw kom je helaas niet verder dan een 250 die het (uiteraard) op alles enorm aflegt tegen een 7950.

Overigens is je voeding ook geen exemplaar dat je wilt houden. Die is vrij karig van kwaliteit. Stop dus ook wat van je verjaardagsgeld daarin.
Volgens mij bedoelt de TS een Crossfire van GPU + APU, niet van twee GPU's.

Hier moet wel wat leuks tussen zitten, zoals inderdaad bijvoorbeeld een 7950.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Zipperman
Hmm, de videokaart levert idd erg slechte prestaties als ik die grafiek moet geloven, crossfire was ook bedoeld voor op dit moment eventueel de GPU + de APU, en eventueel later in de toekomst nog een GPU erbij.

Gebruikte videokaarten wil ik het liefst toch in de buurt hebben, scheelt verzendkosten en toch meteen kijken of alles werkt. Ik weet dat er een paar weken geleden ook een aantal HD6990 werken verkocht voor rond de 100 euro, alleen weet ik dat de 6990 een vrij zware kaart is, en dat mijn voeding verre van geschikt was voor zo een kaart. Als ik een 7950 of misschien een 6990 vind rond de 100 euro, zou nik deze aan kunnen sluiten op mijn PSU met een 2x molex naar 8 of 6 pin adapter haal? (Zo een dus: http://www.allekabels.nl/...Lm65MKSw8wCFY4V0wodY7MFBA)

edit:
Ik heb deze kaart gevonden: V&A aangeboden: 7950 3GB Dual-X
en ik vroeg me af of ik deze zonder problemen zou kunnen gebruiken in mijn pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Zipperman op 05-05-2016 16:58 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik al eerder aangaf, die voeding gewoon ook vervangen. Daar wil je niet mee verder. En sowieso niet gaan beginnen met adapters. Dat is nog meer vragen om problemen

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Een 7950 is een mooie kaart waar je veel plezier van zal hebben (en die de meeste nieuwe games op 1080p nog gewoon op high settings kan spelen). Zorg verder dat je een goede voeding erbij koopt, zoals bijvoorbeeld de Antec VPF 450W. Hier een review van The_Mask.

Er zijn meerdere goede opties voor een voeding, maar wat je nu hebt in ieder geval zo snel mogelijk vervangen. Een goede 450W zal zeker genoeg zijn, ook als je over een tijdje misschien een nieuwe CPU of een nog betere videokaart koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door adamvansanten op 06-05-2016 15:57 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1