Selectievaktjes staan standaard aan in Nederlandse versies van Windows (in ieder geval vanaf Windows 7 dacht ik).
Deze kan je uit zetten in Beeld > Opties onder verkenner > vink uit: Selectievakjes gebruiken om items te selecteren
Zoals de naam van deze dingen zijn deze bedoelt om meerdere items (mappen, bestanden, etc.) te selecteren en dan acties die je op bestanden uit voert tegelijk op de meerdere geselecteerde bestanden uit te voeren.
Dit is duidelijk veranderd tegenwoordig en zijn inderdaad pijltjes tegenwoordig in dit geval staat dus compressie en selectievakjes aan. My bad

. Ik dacht zelf dat dit nog net als EFS encryptie werd gedaan met in plaats van groene mapnamen en bestandsnamen deze dan in de kleur blauw (kennelijk werk ik nog teveel op Windows 2008 servers...).
@TS: Als je compressie hebt ingeschakeld op de C: partitie dan hebben alle bestanden en mappen op deze schijf (dus ook het volledige bureaublad) deze pijltjes.
Juist iedereen die Windows in een andere taal dan US English gebruikt heeft adware
[
Voor 59% gewijzigd door
Starke op 05-05-2016 14:10
]