[PC] Start niet meer op, geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Beste mede-tweakers,

Probleem omschrijving
Gisteren heb ik mijn PC afgekoppeld om mee naar een vriend te nemen (om te gaan lannen). Thuis de PC afgesloten en vervolgens bij een vriend aangesloten. Helaas start mijn PC niet meer op. Hij gaat aan, vervolgens weer uit en zo blijft die in een loop hangen. (2-3 sec aan, 1 sec uit en gaat dan automatisch weer aan).

Mijn PC specificaties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 245,50€ 245,50
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming€ 192,-€ 192,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master Silencio 652€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
2Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 37,95€ 75,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Corsair CX600M€ 72,95€ 72,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 135,10€ 135,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,77

Wat heb ik allemaal getest:
- Alle randapparatuur losgekoppeld (probleem blijft).
- Ander stopcontact geprobeerd (probleem blijft).
- 4 geheugen modules eruit, 1 module geprobeerd op DDR-poort 1. Ook ander module geprobeerd (probleem blijft).
- Videokaart eruit gehaald, de pc blijft nu wel aan (dus gaat niet meer uit en vervolgens weer aan), maar via onboard evengoed geen beeld (HDMI en VGA getest) geen beeld (probleem blijft, maar de loop is er wel uit).
- Speaker onboard aangesloten. Tijdens de eerste keer aanzetten blijft de speaker snel achter elkaar piepen. Eentonig ong. 20 piepjes.
- Videokaart getest in een andere PC en dan start de andere pc gewoon op (dus videokaart uitgesloten).
- Alle sata apparaten losgekoppeld (probleem blijft).

Vermoedens:
- Voeding defect? Er komt wel gewoon stroom op. Ventilatoren gaan ook draaien, echter zonder videokaart blijft de pc wel aan.
- Moederbord defect? Krijg geen beeld dus kan natuurlijk een oorzaak zijn.
- CPU? Zou uiteraard kunnen, maar in mijn ervaring komt dit amper voor.

Enige idee waar ik het in kan zoeken? Ik heb eventueel nog een Seasonic S12 voeding en hetzelfde socket moederbord dus kan het een en ander wel uitwisselen. Echter de voeding had ik proberen netjes weg te werken in mijn Fractal Design Node304 dus is best een karwei om deze uit te bouwen en weer netjes in te bouwen. Vandaar me vraag waar ik het misschien moet zoeken.

Tevens heb ik ook geen koelpasta, waardoor CPU uitwisselen vandaag niet gaat lukken ivm. Hemelvaartsdag en er dus weinig tot niets open is.

Ik zie de reacties graag tegemoet :)

EDIT:
Zojuist ook een andere voeding geprobeerd. Maar ook dit heeft geen effect. Kan ik er nu bijna dus vanuit gaan dat mijn moederbord defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:49

timal

hey

Hm, je hebt inderdaad al heel veel geprobeerd. Het begint er naar mijn mening wel op te lijken dat het aan het moederbord ligt.
Zou je nog eens het aantal piepjes kunnen tellen via de onboard speaker? Ik zie twintig namelijk niet in de (tamelijk onoverzichtelijke) lijst op de site van Gigabyte staan, elf wel.
Heb je al geprobeerd de videokaart in een ander pci-e slot te steken?
En zo te zien had je een dual-bios, geen idee of het iets uit gaat maken, maar je zou eventueel die tweede bios eens kunnen proberen?
Verder komt er nu nog even niets in mij op, maar kijk eens of je hier iets verder mee komt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
of er is bij de verhuizing een losliggend schroefje onder je moederbord gekomen.

maar als ik me niet vergis, is de continu piep geheugen, dus die even opnieuw plaatsen

[ Voor 36% gewijzigd door Tens op 07-05-2016 17:46 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Een mugen 4 pcgh is best wel één zware jongen, het kan zomaar zijn dat die tijdens de verhuizing als je je pc niet plat ligt je moederbord of je processor pinnetjes door extreme bewegingen gemold heeft.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.