Toon posts:

Upgrade advies [Videokaart]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was benieuwd of het nog zin heeft om mijn toch wel al wat verouderde pc up te graden met een nieuwe videokaart en/of geheugen.

Als ik de videokaart upgrade, kan ik dan nog mee met 8GB ram en mijn processor? Graag jullie reactie en adviezen.

Ik zoek een
Videokaart

Wat is je budget?
±200€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elk merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is op het moment mijn systeem:

CPU: AMD FX-6300
RAM: 8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard: MSI 760GA-P43(FX) (MS-7699) (CPU1) 33 °C
Graphics: MD 20110 (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series (ATI AIB) 38 °C
Storage: 465GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA) 30 °C

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat heb je zelf al gevonden?

en de eeuwige vraag: welke voeding heb je?

Ook kan ik je verklappen dat dat mobo jouw CPU niet heel leuk vindt, hij heeft het vast altijd wel goed gedaan, maar sta niet heel raar te kijken als je bij zware spellen op warme dagen slechte performance krijgt, of dat je mobo op een dag gewoon ermee ophoudt.

Enfin, zoals bij alle "welke videokaart heb ik nodig?" topics anno nu: wacht even 2 maandjes ofzo, en scoor een Pascal/Polaris. Veel meer knal voor je knaak.

People as things, that’s where it starts.

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Wat zijn de prestaties van je huidige systeem tijdens het gamen, en wat zou je graag van je systeem willen zien? Dus welke game op welke resolutie met hoeveel detail en hoeveel beelden per seconde.
Vervolgens ga je uitzoeken welk(e) component(en) je computer tijdens het gamen bottlenecken. Je zou heel simpel met Taakbeheer/ HWmonitor al kunnen zien of je cpu/ gpu op 100% draait. Pas dan bepaal je welk component je eventueel kan vervangen.
Ik krijg nu meer het gevoel dat je wilt upgraden "om te upgraden", en niet omdat je huidige computer tekort komt, in dat geval kan je het beste -zoals RobinHood schreef- wachten op Pascal/ Polaris.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
timal schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:09:
Wat zijn de prestaties van je huidige systeem tijdens het gamen, en wat zou je graag van je systeem willen zien? Dus welke game op welke resolutie met hoeveel detail en hoeveel beelden per seconde.
Vervolgens ga je uitzoeken welk(e) component(en) je computer tijdens het gamen bottlenecken.
Ik speel momenteel een aantal maanden nu Ark: Survival Evolved. In weet dat dit een vrij zware game is maar om de 50FPS een beetje te halen moet ik echt alles wel op low hebben gezet. Graag zou ik deze op max settings willen spelen maar dan moet ik denk ik ook andere dingen gaan upgraden.

Ik wilde jullie ervaring gebruiken om mij te vertellen wat de bottleneck is zo ongeveer. In principe zou ik zelf wel kunnen snappen dat een van de nieuwste supersnelle kaartjes niet optimaal kan presteren omdat de rest dan verouderd is. Maar eerlijk gezegd weet ik er niet veel van en wilde daarom graag van jullie weten welke kaartjes er zo ongeveer nog wel goed genoeg zijn voor mijn pc.
RobinHood schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:28:
Wat heb je zelf al gevonden?

en de eeuwige vraag: welke voeding heb je?
Ik kan eerlijk zeggen dat ik niet verder kom dan top10 meest verkocht lijstjes, die misschien vaak al verouderd zijn. Maar dan heb ik nog geen idee wat een goeie is kwa prijs/kwaliteit, dan weet ik nog niet of deze kaart te 'snel' is t.o.v mijn CPU of RAM oid. Ik hoop echt op wat adviezen want sinds de GeForce 4 TI tijdperk ben ik qua nummers, herz en geheugen helemaal het spoor kwijt geraakt van wat goed en slecht is.

Ik heb de Cooler Master: Thunder 600W, sorry voor het niet vermelden.

Ook trouwens beide nog bedankt om te vermelden over Pascal/Polaris.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De CM Thunder is gewoon een B600, en zoals in de review van The Mask staat is dat niet een dramatische voeding, hij levert gewoon wat op de sticker staat, maar heeft hij wel een vrij korte levensduur. Ik weet niet hoe oud ie is, maar vanaf een jaar of 3 zou ik beginnen met sparen voor een nieuwe voeding.

Je CPU is niet echt een hoogvlieger, kun je natuurlijk ook niet verwachten voor 100 euro. Als je nu een kaart wil hebben zou ik een R9 380 4GB pakken, als je nieuw wilt. Is tweedehands ook goed, zou ik kijken naar een HD7950, HD7970, R9 280 of R9 280x. Die zullen zo'n 125 euro zijn, heb je direct geld voor of een betere voeding.

Pascal is dus "uit", en zoals verwacht komt Nvidia niet met mid-end kaarten. AMD als het goed is wel, maar het is nog niet bekend wanneer Polaris in de winkels ligt. AMD is daar weer vanouds vaag in.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Voor 200 euro ga je alleen niet ark op max zetten. Mijn 970 had al framedrops :) ik zou even wachten, en alsnje het ervoor over hebt: gtx 970 gaan nu voor 225-250 weg.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Pak dan een 390, zelfde DX11 performance, veel betere DX12 performance.

Maar, samen met een FX-6300 is dat een wat vreemde combi, dan zal je CPU in de nodige games de bottleneck zijn.

Al moet ik zeggen dat mijn x6 1100T, de grote broer van de 6300, nog steeds leuk mee komt.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Ik meen te herinneren dat ark juist erg op de cpu leunt, dus een gpu upgrade is hier mss niet de juiste keuze.

Ik zou in dit geval gaan sparen voor een geheel nieuw systeem met een 16 nm gpu en skylake of zen cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekozen voor de R9 380, die er in zit op het moment. Het is niet ARK op max settings, maar voor die 200 euro's ben ik tevreden.

Bedankt voor de reacties en de hulp!
Pagina: 1