Beetje cryptische titel; maar het gaat om het volgende;
Mijn partner en ik hebben beiden een lease-auto. De auto van mijn partner gebruiken we ook privé, de mijne alleen zakelijk en daarvan houd ik de km's bij. Daarvoor is ook een verklaring privegebruik auto afgegeven.
Nu lees ik in die verklaring dat het om de bestuurder icm de auto gaat.
De vraag: Belastingdienst-technisch gezien; mogen mijn vriendin en ik ruilen van auto, waarbij mijn vriendin de km-stand bij houdt en ik daarbij haar auto gebruik?
Moet dan per rit ook de bestuurder worden aangegeven? Hiervan zie ik namelijk niets in de voorbeeld rittenadministratie.
(Discussie omtrent werkgever hierbuiten gelaten aub).
Mijn partner en ik hebben beiden een lease-auto. De auto van mijn partner gebruiken we ook privé, de mijne alleen zakelijk en daarvan houd ik de km's bij. Daarvoor is ook een verklaring privegebruik auto afgegeven.
Nu lees ik in die verklaring dat het om de bestuurder icm de auto gaat.
Nu is het geval dat mijn vriendin veel km's maakt en ik zo goed als niets (en ik heb een grotere, luxere en veiligere auto).U verklaart in uw verzoek dat u met ingang van jaar op kalenderbasis niet meer dan 500 privekilometers maakt met de (bestel)auto(s) van uw werkgever.
De vraag: Belastingdienst-technisch gezien; mogen mijn vriendin en ik ruilen van auto, waarbij mijn vriendin de km-stand bij houdt en ik daarbij haar auto gebruik?
Moet dan per rit ook de bestuurder worden aangegeven? Hiervan zie ik namelijk niets in de voorbeeld rittenadministratie.
(Discussie omtrent werkgever hierbuiten gelaten aub).