Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 14:11
Goedemorgen,

Een vraag aan jullie mede-Tweakers want ik kom er niet uit. In mijn auto heb ik een audio Jack aansluiting (3,5 mm). Via die aansluiting wil ik graag muziek afspelen vanaf mijn moto x pure. Als ik de Jack aansluiting gebruik werkt het ook prima. Maar omdat ik mijn telefoon vaak in de auto aan de lader prik zou het ideaal zijn om alles via de usb kabel te laten verlopen.

Via Aliexpres een converter gekocht http://s.aliexpress.com/qqiUJVJb

En vervolgens met een usb Y splitter de converter en lader aansluiten aan de telefoon. Maar helaas, de converter wordt niet herkend door de telefoon, met of zonder de Y splitter. Op Windows werkt het wel.

Weten jullie of ik de telefoon kan opladen en audio via usb kan laten verlopen? En welke converter heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:23
Je hebt een usb otg kabeltje nodig en daarmee hoort het geluid inderdaad te werken.
Er zijn ook usb otg kabels die zowel een aansluiting voor een apparaat als voor een lader hebben.
Of dit gelijktijdig kan hangt echter van je telefoon af, niet bij alle apparaten is gelijktijdig laden en usb otg gebruiken mogelijk.

Een andere oplossing zou dan kunnen zijn om de audio via bluetooth te doen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
Ha Adion,

Bedankt voor je reactie! Bluetooth is geen optie. Deze wordt al gebruikt door de carkit en deze heeft helaas geen audio optie. Ik zal een otg kabel bestellen en kijken of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 12:24
Ik gebruik zelf dit : www.gromaudio.com ; werkt erg goed met uitstekende geluidskwaliteit. Ook bediening via stuur en/of originele radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:58
liter schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:40:
Ha Adion,

Bedankt voor je reactie! Bluetooth is geen optie. Deze wordt al gebruikt door de carkit en deze heeft helaas geen audio optie. Ik zal een otg kabel bestellen en kijken of dit werkt.
Hoe wil je je gsm opladen? Via de USB-poort van de radio (boordcomputer) of via de sigarettenaansteker?

Want met die kabel die je hebt gekocht laad je je gsm toch niet op? Snap niet waarom dit een oplossing zou zijn voor je probleem.
Met een OTG-kabel ontlaad je trouwens je gsm, dus dat zou ook geen oplossing zijn.

Als je radio / boordcomputer usb poort heeft, moet je gewoon je gsm daarop aansluiten met een micro-usbkabel.

[ Voor 28% gewijzigd door bottom line op 05-05-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:23
Zoiets als dit dus:
http://www.amazon.com/Ada...fRID=1GVXXG9AR6RSFKD8A5K1

Zoals je in de reviews kan lezen werkt het gelijktijdig gebruiken van otg en laden van de telefoon bij sommige telefoons wel, en bij andere niet.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
een OTG kabel is om een regulier USB device aan te sluiten op de micro poort van je telefoon, zoals bv een USB stick, muis, toetsenbord, en zolang de drivers het toelaten ook webcams, usb ethernet adapters enz.

Ik zie niet hoe een OTG kabel audio van je telefoon naar een auto kan overbrengen..

Volgens mij is de USB audio aansluiting van je auto bedoeld om een USB stick met mp3 op aan te sluiten. in theorie zou je dan dus ook een telefoon met MP3's erop aan kunnen sluiten, maar het probleem is dat de meeste telefoons tegenwoordig (voor zover ik weet ook moto's) geen "USB mass storage" aanbieden, maar alleen PPT en MPT. Met deze nieuwe verbindings protocollen kan je auto niks .

Het enige wat overblijft is dus BT of een 3.5 jack kabel.

(en wat betreft een Y kabel, ook dat is nergens voor nodig, want je toestel laad uiteraard ook gewoon op via de USB die je voor audio zou willen gebruiken)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 06-05-2016 11:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
Prulleman, bedankt voor je reactie. Ik ga idd de Jack aansluiting gebruiken aangezien de auto geen usb poort heeft. Maar probeer maar 1 kabel naar m'n telefoon te gebruiken voor audio en laden. Jack laat ik lopen via een external sound card (zie link in eerste bericht). Nu heb ik een otg y kabel besteld en hoop dat m'n moto laden en usb tegelijkertijd aan kan. Kabel via Aliexpres besteld en laat het weten of het werkt. Mocht dit niet werken ga ik alsnog voor een Bluetooth oplossing zoals MEN-O aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
ha, excuus, had het apparaatje in de eerste link niet bekeken..
zoiets kan je in theorie met een OTG kabel aansluiten op je telefoon (wat niet werkt met een Y kabel)
het komt er dan op neer of het apparaat herkent wordt door android.. mocht je toestel met de usb geluidskaart overweg kunnen is het nog de vraag of er geladen wordt.. dus 2 grote vraagtekens, maar zo getest na aansluiten.

Strava

Pagina: 1