Toon posts:

Hulp nodig met gaming PC 1100 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Na jaren gamen op een console ben ik toe aan het echte werk. Ik ben begonnen met het samenstellen van een game pc maar heb een second opinion, tips en advies nodig! Wat betreft de grafische kaart, zal ik waarschijnlijk wachten tot de nieuwe gpu's uitkomen maar de overige onderdelen wil ik al bestellen, ervan uitgaande dat de nieuwe gpu's compatible zijn hiermee.

Link naar de build:

http://www.alternate.nl/h...2d46343582881ea05c038c187

Alvast bedankt voor de moeite! :*)

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Post hoort thuis in het Desktop Aankoopadvies Je kunt beter daar een topic aanmaken. Lees dan gelijk het DAA beleid even door

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Na jaren gamen op een console ben ik toe aan het echte werk. Ik heb een game pc samengesteld, maar ik heb wat tips, advies en een second opinion nodig. Het systeem mag ongeveer 1100 euro kosten en met de huidige componenten zit ik in die prijsklasse. Mijn grootste vraag is of ik met deze combinatie van componenten het meeste eruit haal zonder te overklokken.

CPU: Intel core i5-6500 3.2ghz
GPU: MSI GTX 970
MOBO: MSI Z170A Gaming pro
RAM: Corsair 16GB DDR4 2400GHZ
HDD: Seagate 1tb barracuda 7200.14
SSD: ADATA PREMIER SP550 240GB

En dit alles in een NZXT H440 case.

Alvast bedankt! :*)

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 20:25

Hebski

Less is more!

Lijkt mij een prima build. Misschien wel een andere (hogere kwaliteit) SSD nemen zoals bijvoorbeeld de 850 EVO.

Maar het is misschien handiger om even te wachten met het bestellen van deze pc, of in ieder geval de videokaart want Pascal is om de hoek...

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Volgens mij heb je het DAA beleid toch niet goed gelezen.

Niet om vervelend te doen maar met de informatie die jij geeft kunnen we niet zo veel. De vragen die je hebt weggehaald staan er niet voor niks. Die zijn essentieel voor een goed advies.

Zet je lijstje ook even in een pricewatch lijstje : Handleiding Pricewatch Werkt een stuk makkelijk voor iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie, zie net dat ik mijn topic niet helemaal volgens de standaard heb gepost dus dat moet ik even zien aan te passen! Met de videokaart wilde ik inderdaad even wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en streamen :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee hoe ik zo'n fancy lijst moet maken, dus dan maar zo :) :
  • CPU: Intel core i5-6500 3.2ghz
  • GPU: MSI GTX 970 (of een nieuw type)
  • MOBO: MSI Z170A Gaming pro
  • RAM: Corsair 16GB DDR4 2400GHZ
  • HDD: Seagate 1tb barracuda 7200.14
  • SSD: ADATA PREMIER SP550 240GB
  • CASE: NZXT H440
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag games zoals GTAV, Black Desert Online, Arma, etc. op 1080P, 60hz op high/ultra settings kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen hebben over de build. voldoet deze aan mijn wensen, wat zou ik kunnen verbeteren, op kunnen besparen of meer van mijn budget aan moeten spenderen en tegelijkertijd toch het 'zwart-rode thema' behouden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 02:27 ]

• Hebski

Hebski

Less is more!

Ik heb laatst een PC gebouwd voor een vriend van mij met hetzelfde budget. Kijk hier anders eens: gallery: Hebski bij 'PC Daniel'. De PC werkt prima ;)

• Hebski

Hebski

Less is more!

Ik heb laatst een PC gebouwd voor een vriend van mij met hetzelfde budget. Kijk hier anders eens: gallery: Hebski bij 'PC Daniel'. De PC runt al jouw games prima en als je in de toekomst wil gaan overclocken is dat zeker mogelijk.

Je bent btw vergeten een case te noemen maar ik ga ervan uit dat dat nog steeds de H440 is?

Maar ik blijf hetzelfde zeggen, misschien even wachten tot Pascal met de videokaart :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hebski op 05-05-2016 02:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Case staat er nu bij! build komt inderdaad overeen maar ik heb wat meer budget gestoken in looks volgens mij, welke voor mij wel van belang zijn (op alternate kom ik uit op zo'n 1150 euro). Met de videokaart wacht ik sowieso tot pascal. Maar wil de overige componenten al bestellen.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:50:

Geen idee hoe ik zo'n fancy lijst moet maken, dus dan maar zo :) :
  • CPU: Intel core i5-6500 3.2ghz
  • GPU: MSI GTX 970 (of een nieuw type)
  • MOBO: MSI Z170A Gaming pro
  • RAM: Corsair 16GB DDR4 2400GHZ
  • HDD: Seagate 1tb barracuda 7200.14
  • SSD: ADATA PREMIER SP550 240GB
  • CASE: NZXT H440
Handleiding Pricewatch

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Waarom een Z170 moederbord, terwijl je niet gaat overklokken? Voor de SLI hoef je het niet te doen, veel games ondersteunen het niet en voor VR is het ook nog wat wiebelig. Mocht je willen overklokken, dan zul je ook een K-CPU nodig hebben: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed

Dit is een leuk moederbordje: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P. Bevat Type C en M.2(wel op SATA-600, maar NVME is de investering toch nog niet waard IMHO). Verder genoeg SATA-600 aansluitingen, dus toekomstgericht genoeg.

Wachten met het aanschaffen van een GPU is verstandig, waarschijnlijk worden de Pascal videokaarten van NVIDIA morgen/overmorgen al aangekondigd en AMD zal niet lang op zich laten wachten.

Persoonlijk zou ik al investeren in een 500GB SSD, AAA-games zijn al snel 50/60GB en dan zit je SSD in een mum van tijd vol. Deze SSD ken ik niet, blijf lekker bij iets dat vertrouwd is en waarvan bewezen is dat het een goede, stabiele drive is. De MX200 bijvoorbeeld. Aangezien de H440 een raam heeft en de SSD vlak bij het raam gemount wordt, is de 850 Evo qua uiterlijk misschien een betere keuze: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB. Wel ietsje duurder dan de MX200 en bevat geen powerloss bescherming

Verder mis ik een PSU, in een high-end build hoort een high-end PSU. De Corsair RM550x is dan een goede keuze. Ook mis ik een aftermarket processor koeler, dit is in dit budget de investering wel waard. De TX3i is goedkoop en simpel, maar beter dan de meegeleverde Boxed koeler, koelt even goed, maar vele malen stiller.

Als je niet wilt overklokken, dan kom ik hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 83,95€ 83,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 117,95€ 117,95
1Cooler Master TX3 i€ 20,95€ 20,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 63,-€ 63,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,80

RAM sneller dan 2133MHz op alle chipsets behalve Z170 is geld weggooien trouwens.

Lijkt me een mooie template voor een nieuwe GPU, de 550w moet makkelijk zelfs 2 GPU´s kunnen voeden, aangezien videokaarten en processoren steeds zuiniger worden.

Je meldde dat je nog helemaal geen componenten had? Dus ook geen randapparatuur? Hier anders een paar suggesties voor scherm en muis/tobo:

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite X2483HSU-B2 Zwart€ 158,90€ 158,90
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 32,95€ 32,95
1Func KB-460 (MX Red)€ 79,-€ 79,-
1CM Storm Mizar€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,80

Toelichtingen:

-Leuk A-MVA schermpje met goede kleuren en contrast.
-Goedkoop gaming setje als je op je budget wil letten.
-Goed, maar goedkoop mechanisch toetsenbord met Cherry MX Red switches.
-Prima gaming muis.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Lees dan ook gelijk Handleiding Pricewatch even door. ;)

Waarom zijn drie topics nodig voor hetzelfde?
Volgens mij kunnen we verder in Hulp nodig met gaming PC 1100 euro..
:)

[ Voor 74% gewijzigd door TheTinusNL op 05-05-2016 11:30 . Reden: tweede topic ]

Informaticus of vakkundig Googler?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
MightyPenguin schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:42:
Waarom een Z170 moederbord, terwijl je niet gaat overklokken? Voor de SLI hoef je het niet te doen, veel games ondersteunen het niet en voor VR is het ook nog wat wiebelig. Mocht je willen overklokken, dan zul je ook een K-CPU nodig hebben: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed

Dit is een leuk moederbordje: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P. Bevat Type C en M.2(wel op SATA-600, maar NVME is de investering toch nog niet waard IMHO). Verder genoeg SATA-600 aansluitingen, dus toekomstgericht genoeg.

Wachten met het aanschaffen van een GPU is verstandig, waarschijnlijk worden de Pascal videokaarten van NVIDIA morgen/overmorgen al aangekondigd en AMD zal niet lang op zich laten wachten.

Persoonlijk zou ik al investeren in een 500GB SSD, AAA-games zijn al snel 50/60GB en dan zit je SSD in een mum van tijd vol. Deze SSD ken ik niet, blijf lekker bij iets dat vertrouwd is en waarvan bewezen is dat het een goede, stabiele drive is. De MX200 bijvoorbeeld. Aangezien de H440 een raam heeft en de SSD vlak bij het raam gemount wordt, is de 850 Evo qua uiterlijk misschien een betere keuze: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB. Wel ietsje duurder dan de MX200 en bevat geen powerloss bescherming

Verder mis ik een PSU, in een high-end build hoort een high-end PSU. De Corsair RM550x is dan een goede keuze. Ook mis ik een aftermarket processor koeler, dit is in dit budget de investering wel waard. De TX3i is goedkoop en simpel, maar beter dan de meegeleverde Boxed koeler, koelt even goed, maar vele malen stiller.

Als je niet wilt overklokken, dan kom ik hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 83,95€ 83,95
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 117,95€ 117,95
1Cooler Master TX3 i€ 20,95€ 20,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 63,-€ 63,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,80

RAM sneller dan 2133MHz op alle chipsets behalve Z170 is geld weggooien trouwens.

Lijkt me een mooie template voor een nieuwe GPU, de 550w moet makkelijk zelfs 2 GPU´s kunnen voeden, aangezien videokaarten en processoren steeds zuiniger worden.

Je meldde dat je nog helemaal geen componenten had? Dus ook geen randapparatuur? Hier anders een paar suggesties voor scherm en muis/tobo:

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite X2483HSU-B2 Zwart€ 158,90€ 158,90
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 32,95€ 32,95
1Func KB-460 (MX Red)€ 79,-€ 79,-
1CM Storm Mizar€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,80

Toelichtingen:

-Leuk A-MVA schermpje met goede kleuren en contrast.
-Goedkoop gaming setje als je op je budget wil letten.
-Goed, maar goedkoop mechanisch toetsenbord met Cherry MX Red switches.
-Prima gaming muis.
Erg mooi lijstje betreft hardware. Zo blijft er €350 over voor de videokaart, denk dat dat wat krap wordt om bijvoorbeeld een GTX1070 te kopen. Dus toch wat opmerkingen om de prijs ietsjes te drukken:
De TS wenst een zwart-rood thema. Daar past dan ook beter een zwart/rode kast bij. Volgens mij voldoet een S340 ook al prima, scheelt toch al bijna €60 t.o.v. de H440 New: pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood.
Daar hoort dan ook rood RAM bij: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R is goedkoop met doorsnee specificaties en goed leverbaar.
De processor kun je altijd nog veranderen naar een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed, die 0,2 GHz merk je toch niets van, scheelt ook weer twee tientjes.

Moederbord is een uitstekende keuze, maar past niet echt binnen een rood/zwart thema met windowed kast. Wilt de TS in stijl blijven kost het moederbord wel wat meer, bijvoorbeeld pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura (of zonder lichtjes pricewatch: Asus B150 Pro Gaming).

Informaticus of vakkundig Googler?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Even al je topics bij elkaar gevoegd.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Alhoewel ik het grotendeels eens ben met de suggesties hierboven zou ik toch wat puntjes anders doen.

De koeler hierboven koelt zeker goed maar mooi is die absoluut niet En hij zal heel erg storen wat betreft kleuren schema. De pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 is denk ik een van de mooiste zwarte luchtkoelers die er is.

Betreft behuizing. Een s340 voldoet prima maar dat wilt niet zeggen dat een pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood zijn geld niet waard is. Heb 'm zelf ook maar foritain heeft een hele uitgebreide review geschreven.
productreview: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart review door Foritain

Het werk geheugen setje hierboven is dan wel een goeie optie die er goeduitziet.

En als je de optie voor overklokken openwilt houden zou ik gaan voor de pricewatch: MSI Z170A GAMING M5
Anders gewoon gaan voor dat Asus bordje of eventueel een pricewatch: MSI H170 GAMING M3 als je een iets uitgebreidere chipset wilt hebben.

Cpu zou ik persoonlijk gaan voor de 6500. Net dat beetje extra over de 6400 maar wel die 2 tientjes waard. Benchmarks kan ik zo even niet vinden maar ze zijn er wel.

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

TheTinusNL schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:28:
[...]

Erg mooi lijstje betreft hardware. Zo blijft er €350 over voor de videokaart, denk dat dat wat krap wordt om bijvoorbeeld een GTX1070 te kopen. Dus toch wat opmerkingen om de prijs ietsjes te drukken:
De TS wenst een zwart-rood thema. Daar past dan ook beter een zwart/rode kast bij. Volgens mij voldoet een S340 ook al prima, scheelt toch al bijna €60 t.o.v. de H440 New: pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood.
Daar hoort dan ook rood RAM bij: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R is goedkoop met doorsnee specificaties en goed leverbaar.
De processor kun je altijd nog veranderen naar een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed, die 0,2 GHz merk je toch niets van, scheelt ook weer twee tientjes.

Moederbord is een uitstekende keuze, maar past niet echt binnen een rood/zwart thema met windowed kast. Wilt de TS in stijl blijven kost het moederbord wel wat meer, bijvoorbeeld pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura (of zonder lichtjes pricewatch: Asus B150 Pro Gaming).
Ja, goed, het zal mij persoonlijk een reet roesten hoe een PC er van binnen uitziet, dat is een functioneel ding voor mij. Verder zijn je punten in dat opzicht helemaal correct, had ik misschien toch even rekening mee moeten houden. :P
Nate-Senpai schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:24:
Alhoewel ik het grotendeels eens ben met de suggesties hierboven zou ik toch wat puntjes anders doen.

De koeler hierboven koelt zeker goed maar mooi is die absoluut niet En hij zal heel erg storen wat betreft kleuren schema. De pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 is denk ik een van de mooiste zwarte luchtkoelers die er is.

Betreft behuizing. Een s340 voldoet prima maar dat wilt niet zeggen dat een pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood zijn geld niet waard is. Heb 'm zelf ook maar foritain heeft een hele uitgebreide review geschreven.
productreview: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart review door Foritain

Het werk geheugen setje hierboven is dan wel een goeie optie die er goeduitziet.

En als je de optie voor overklokken openwilt houden zou ik gaan voor de pricewatch: MSI Z170A GAMING M5
Anders gewoon gaan voor dat Asus bordje of eventueel een pricewatch: MSI H170 GAMING M3 als je een iets uitgebreidere chipset wilt hebben.

Cpu zou ik persoonlijk gaan voor de 6500. Net dat beetje extra over de 6400 maar wel die 2 tientjes waard. Benchmarks kan ik zo even niet vinden maar ze zijn er wel.
De S340 doet voor deze build zeker niet onder voor de H440. Ik had hem alleen in mijn lijstje gezet, omdat de TS deze erg graag wilde hebben, maar de S340 voldoet ook gewoon. De grootste redenen om voor de H440 te gaan, is als je meer harde schijven kwijt moet, of een custom loop in wilt bouwen. Verder is het allemaal net wat kwalitatiever en ruimer opgezet van binnen, maar voor de build zou de S340 gewoon prima moeten voldoen. Voor de €50 extra zou ik het persoonlijk niet waard vinden, die kan je mooi voor de videokaart bewaren. Koeling met een intake en een outtake voor 1 CPU en 1 GPU moet ook gewoon solide zijn in de S340.

Verder vind ik het idee van ~60 euro neertellen voor een koeler terwijl er niet overgeclockt wordt nogal zot, hoe mooi hij er ook uitziet. De TX3i is geen schoonheid, maar wel voor het grootste deel zwart. Opnieuw, houd die €40 lekker in je zak en investeer het in een goede videokaart.

Voor een Z170 moederbord gaan zonder K-CPU is gewoon zonde imo. Je kunt over 3/4 jaar mss een 6600k/6700k tweedehands vinden en dan overclocken, maar voor gamen is het echt niet nodig en als overclocken al iets toevoegt dan kun je beter er meteen in investeren. Opnieuw, houd het geld in eigen zak om over 3/4/5 jaar een nieuwe CPU te kopen, de verbeteringen in CPU-land nemen elk jaar procentueel weer af, dus een i5 Skylake moet het gewoon prima doen de komende jaren.

Zelfde voor de H170 chipset, het geld niet waard. Het eerder genoemde Gigabyte bordje voldoet prima, of anders de Asus B150 als looks van belang zijn.

Even mijn input over je punten :)

[ Voor 47% gewijzigd door MightyPenguin op 05-05-2016 17:44 ]

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Ergo
Hmm Ja, zelf heb ik de h440 aangeschaft voor de redene die jij noemt. Maar de h440 heeft ook geluidsdempende foam, een fan hub. Stalen panelen in plaats van kunsstof en dergelijke net wat luxere dingen. Het is dan ook heel persoonlijk of dat je de meer prijs waard is.

Andere hele leuke optie die wel beschikt over een fan hub, led verlichting en geluidsdempende foam is de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Grijs Window
Is er als het goed is ook in het zwart. Twee hele lovende reviews erbij gedaan voor je.

http://nl.hardware.info/r...eview-het-kleine-broertje
YouTube: Phanteks Eclipse P400S Review - The perfect value silent case?

En ja als je wilt overklokken zou ik dat nu besluiten anders moet je 2 processors gaan kopen.

Betreft koeler is de pricewatch: Cryorig M9i misschien een hele leuke optie of de pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 alleen die laatste gaat niet passen in de s340.

Betreft mobo zijn het mobo dat ik noemde en de aura Quo prijs volgens mij redelijk gelijk vandaar dat ik hem aan kaartte. Then again die Asus is wel mooier met het licht.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor het linken hiervan. Heel handig _/-\o_

Niet verwacht zoveel reacties te moeten verwerken in een bericht. Ik had gelezen dat je met een z170 mobo, intelchips kan overklokken ook als er geen 'k' achter staat, vandaar dat ik een z170 had gekozen. Maar als dit onzin is lijkt mij de B150 aura een uitstekende vervanger. Daarnaast ging ik ervan uit dat een aftermarket cpu koeler alleen nodig was als je gaat overklokken. Als een koeler een Must is denk ik dat ik gelijk voor een NZXT Kraken x61 of Corsair H100i ga.
Wat betreft het hoofdstukje H440, ik vind de overal look van de kast gewoon net iets netter dan de s340 en het feit dat de kabels net wat beter zijn weg te werken voor een leek als ik, maakt het een makkelijke keus. Daarnaast komt de h440 met 4 fans i.p.v. 2.

Het was me inderdaad opgevallen dat een I5-6500 geen 2400GHZ ram ondersteund, deze heb ik al aangepast naar een corsair vengeance 2133 kit.

Dus als ik al jullie geweldige advies een beetje combineer, kom ik uit op?:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 113,95€ 113,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 119,95€ 119,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 62,95€ 62,95
1Corsair RM650x€ 98,95€ 98,95
1Kingston HyperX Savage SSD 240GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,70

Wat betreft de randapparatuur, ik twijfel of de voordelen van een 1ms TN paneel opwegen t.o.v. de voordelen van een 5ms IPS paneel.
Toetsenbord en muis kom ik wel uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 02:12 ]

• Hebski

Hebski

Less is more!

Ja, dat over overclocken is inderdaad onzin, het was even mogelijk maar inmiddels niet meer. Meer info: http://www.pcgamer.com/in...ng-on-non-k-skylake-cpus/

Met het dilemma over de monitoren kan ik je heel goed helpen. Ik ben met mijn gaming setup ook begonnen met een 1ms tn paneel (van Iiyama) en vond hem wel prima, niks bijzonders. Totdat ik een LG ultrawide (IPS) bestelde. Ik heb ze nu naast elkaar staan en de kleuren en de kijkhoek van het IPS paneel zijn zo ontzettend veel beter, ik kan nooit meer terug.

Toevoeging over koeler:

Je hebt aangegeven een mooie build te willen halen. Een aftermarket koeler zal je build veel betere looks geven. Voor luchtkoelers is een pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 van hoge kwaliteit en ziet er ook nog eens goed uit. De waterkoelers die jij noemde zien er waarschijnlijk nog beter uit in jouw build en koelen misschien iets beter maar daar zit een flink prijskaartje aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Hebski op 06-05-2016 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Precies, ben vandaag eens gaan vergelijken in de BCC. De 1ms response tijd is alleen van belang voor het competitive circuitje, ik zie mezelf meer als een casual gamer.

Dacht ook na over een ultrawide maar denk dat ik uiteindelijk liever voor een dual screen setup ga met 2 16:9 schermen.

Update over koelers:

Ik vind die ventilatoren echt ontzettend lelijk :P, een corsair h100i of NZXT kraken x41 is dan misschien een goede compromis, mocht de kraken x61 het niet worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 01:09 ]

• Hebski

Hebski

Less is more!

Een dual setup is heel handig als je wilt gaan streamen of bijvoorbeeld teamspeak op je 2e scherm wilt hebben tijdens het gamen. Als je enkel en alleen naar gaming kijkt, zal ik zeker voor een ultrawide gaan. Je ziet zo veel meer en je wordt helemaal opgezogen in de game.

Koeler: Ik vind de fans er vrij neutraal uit zien, gewoon helemaal zwart en mooi rond afgewerkt. Bij luchtkoelers kan je vaak de fan vrij makkelijk veranderen naar 'n andere maar dat zal bij deze koeler wat lastiger gaan aangezien hij is voorzien van een 135mm fan en die zijn niet goed verkrijgbaar.

Als je deze koeler dus inderdaad lelijk vindt, zal ik gewoon voor een x41 gaan :+ Dus niet voor de x61 want dat is natuurlijk totale overkill als je niet wilt gaan overclocken.

[ Voor 47% gewijzigd door Hebski op 06-05-2016 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat research heb ik nog een tweede build voor nagenoeg exact dezelfde prijs. Persoonlijk denk ik dat deze net wat beter presteert. Helaas de h440 achterwege moeten laten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 232,56€ 232,56
1MSI Z170A GAMING M3€ 136,95€ 136,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,26

Deze build of de voorheen besproken?

• Ergo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:50:
Na wat research heb ik nog een tweede build voor nagenoeg exact dezelfde prijs. Persoonlijk denk ik dat deze net wat beter presteert. Helaas de h440 achterwege moeten laten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 232,56€ 232,56
1MSI Z170A GAMING M3€ 136,95€ 136,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,26

Deze build of de voorheen besproken?
nu heb je een build die gemaakt is om te overklokken, mocht je dit niet willen zou je de cpu kunnen vervangen voor een 6500 en het mobo voor een asus b150 pro gaming/aura. dan is de h440 toch een stuk dichter in zicht. ik zou wel de koeler vervangen voor of de dark rock 3 als je wilt overklokken of de cryorig mocht je dit niet willen. die hyper is niet mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Met deze build zou ik uiteraard gaan willen overklokken. De aanpassingen die jij noemt brengt me terug bij de vorige build. Vroeg me af of het verschil in prestatie merkbaar is voor gaming en streaming of niet.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Nee niet echt. Voor streaming zou je misschien wel een i7 kunnen gebruiken en ja dat kan voor hetzelfde geld.

Je voeding kan namelijk naar 550W versie, Moederbord kan naar pricewatch: MSI B150 GAMING M3 en je hoeft er geen koeler bij te nemen (die 212 EVO is overigens onvoldoende om goed over te klokken en zoals gezegd niet mooi).

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de voeding, het is een verschil van 5-10 euro tussen de 550 en 650W voeding, dan houd ik het liever bij 650W.

Als het verschil in prestatie minimaal is kan ik dus beter bij de build van voorheen blijven met eventueel een andere cpu koeler.

Wat zijn de verschillen tussen de MSI B150 en H170 MOBO's?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Kortgezegd, H170 ondersteund RAID, B150 niet. Als je je nu moet afvragen wat RAID is, heb je het niet nodig ;).
Pagina: 1