Geen beeld meer na driver installatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:08
Mijn vraag
Alle onderdelen van mijn nieuwe systeem binnen gekregen. Vanavond alles in elkaar gezet. PC start prima op. Windows 10 probleemloos geïnstalleerd. De drivers van het moederbord en dus ook de NIC miste nog. Via een USB stick de drivers geïnstalleerd. Windows start in lage resolutie, vlak nadat ik de NIC had geïnstalleerd hoorde ik het geluid van Windows die laat weten dat iets is geïnstalleerd. Zelfde geluid als je een USB stick erin stopt. Daarna gaat het beeldscherm op zwart en blijft het zwart... PC blijft wel aan.

Enige wat nog lukt is herstarten met een USB stick en een systeem herstel punt gebruiken. Daarna boot hij weer, maar na een paar minuten hoor je weer het geluidje en gaat hij weer op zwart.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1225 v5 Boxed€ 232,01€ 232,01
1Gigabyte GA-X150-PLUS WS€ 105,55€ 105,55
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 225,50€ 225,50
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 51,98€ 51,98
2Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 63,65€ 127,30
1Cooler Master GM G550M€ 61,-€ 61,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,38€ 89,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,67

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn vermoeden lag in de psu. Mijn theorie was als volgt. Driver van videokaart wordt geïnstalleerd. Gebruikt daarom meer stroom en valt dan uit. Maar de calculatie op de Cool Master website laat een max van 375 W zien. Mijn PSU kan 550 W aan...
Volgens mij kan ik dit uitsluiten.

Ik heb de driver van AMD (videokaart) gedownload, de PC opgestart met een herstelpunt en direct de AMD driver geïnstalleerd. Maar voordat dit helemaal af is, valt het scherm alweer uit...

Kortom, ik weet even niet waar ik het moet zoeken...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik verdenk bij deze de voeding vrijwel niet.

Start de pc eerst op in veilige modus en verwijder dan de geïnstalleerde driver die er waarschijnlijk voor zorgde dat het beeld wegging. Kijken wat dat voor resultaten geeft.

Daarna start de pc weer op. Dit moet dus een goed of slecht resultaat geven.

Goed: Update amd drivers en post je bevindingen
Slecht: Post waar je tegen aanloopt

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Inmiddels met safe mode drivers één voor één geïnstalleerd. Zodra ik de drivers van de GPU installeer gaat het mis. Na een herstart geen beeld meer...

Edit: Oude videokaart erin gezet (ook ATI\AMD), geen enkel probleem. Er zijn dus twee opties, de videokaart is stuk of de power supply is toch het probleem. Is het mogelijk om te achterhalen of de voeding het probleem is? En heeft iemand ervaring met een voeding die niet genoeg power kan geven? Wat gebeurd er dan, valt het hele systeem uit? Of is het inderdaad ook mogelijk dat maar 1 onderdeel niet functioneert?

[ Voor 58% gewijzigd door kw_nl op 05-05-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:23
Het lijkt toch wel sterk op een driver probleem. anders zou je even moeten zoeken hoeveel watt al je apparatuur in gebruik neemt. probeer anders wat verouderde drivers om dit op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook alle voeding aansluitingen aangesloten ?
Dus de 8 blok aansluiting bovenin voor de cpu.
De voedings aansluitingen op je gpu ?
Kijk ook even of er een update van je bios is.
Dit is de laatste tijd vaak voorgekomen met iets oudere biossen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
De oplossing was Windows key + P. De videokaart gooide alles over de HDMI. Terwijl mijn beeldscherm op DVI zat...

Pagina: 1