Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Oke dus dit is het probleem: op willekeurige momenten, wanneer ik een spel wil spelen, gaat mijn FPS, wat normaal 100-200 fps is, naar 20 max 30 FPS.

Cpu wordt niet warmer dan 40 graden en gpu niet warmer dan 75 graden. Heb koelpasta al van beide componenten vervangen.

Ik speel vooral Black ops 2 en black ops 3. In andere games weet ik niet of dit gebeurd. In rocket league wil mijn driver nog wel eens crashen..

Specs:
CPU: FX 8120 (niet oc'd)
GPU: Asus hd 7950 (niet oc'd)
RAM: 12gb ddr3 1600mhz (niet oc'd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:30

Nemesizz

Untouchable

En welk moederbord? en wat voor koeler zit er op de CPU?

Zou me namelijk niet verbazen als het thermal throttle is eerlijk gezegd.
"Maar m'n CPU word maar 40ºC!" ja, maar de VRM's (die de processor van de juiste spanning voorzien) zijn waarschijnlijk aan de kook (vandaar ook m'n vraag over het moederbord en koeler, want dit probleem komt ontzettend vaak voor bij octacore FX processors die op een moederbord zitten die er eigenlijk niet geschikt voor is en/of een verkeerde koeler gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:05:
En welk moederbord? en wat voor koeler zit er op de CPU?

Zou me namelijk niet verbazen als het thermal throttle is eerlijk gezegd.
"Maar m'n CPU word maar 40ºC!" ja, maar de VRM's (die de processor van de juiste spanning voorzien) zijn waarschijnlijk aan de kook (vandaar ook m'n vraag over het moederbord en koeler, want dit probleem komt ontzettend vaak voor bij octacore FX processors die op een moederbord zitten die er eigenlijk niet geschikt voor is en/of een verkeerde koeler gebruiken).
Moederbord is een msi 970a-g46 en wordt gekoelt door een cooler master seidon v2. Wat is thermal throttle precies? En wat zijn de VRM's? Heb namelijk 2 moederborden ondertussen gehad die het probleem hebben. Ook de msi 970 gaming had dit probleem op een gegeven moment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Was al een beetje waar ik bang voor was.

Je hebt nu 2 problemen:

1) Waterkoelers zijn leuk om je CPU koel te houden, probleem is alleen, dat er dan praktisch geen airflow meer over de componenten rondom je CPU (de VRM's, Voltage Regulation Modules) gaat. Die worden dan enorm heet bij belasting van de processor. Heel vaak kunnen die sensors niet worden uitgelezen, waardoor mensen het probleem over het hoofd zien (processor word niet warm, maar de VRM's worden loeiheet).

2) Zoals de meeste moederborden met een AMD 970 chipset, heeft ook dit bord te weinig VRM fases.
Nu zegt het aantal fases niet alles, maar meestal is meer fases beter, zo word de belasting per fase lichter waardoor je VRM's minder heet worden. Probleem is, de meeste AMD 970 borden vallen in de 'budget' categorie, waardoor er vaak op kwaliteit en aantal VRM's word bezuinigd. Je hebt eigenlijk nog geluk dat er een bescherming in zit, sommige moederborden (metname bij MSI) hebben het niet en kunnen dan doorbranden.

"VRM's? Fases? Huh wat?" denk je misschien, het is een lang verhaal, maar iets wat je regelmatig weer tegenkomt hier op Tweakers (meestal onder de topics van PMG).

VRM's zorgen voor een werkbare spanning voor je processor. De stroom word (meestal vanuit een 12V lijn) omgezet naar een werkbaar voltage voor je processor (die zou immers meteen doorbranden bij 12V :P ).
Echter, een processor is wel veel vermogen nodig met een lage voltage. VRM's zetten dus die voltage om, maar moeten gelijk een boel ampere's verzorgen. Daarom worden VRM's ook zo enorm warm.

Fases is een beetje in hoeveel stappen die 12V word omgezet. Meer fases is minder belasting per fase en zorgt voor minder hitte. Helaas is de werkelijkheid iets complexer dan de theorie, want je hebt ook te maken met de kwaliteit van de onderdelen, en sommige fabrikanten 'cheaten' een beetje door minder fases stiekem door te laten gaan voor meer. Dat is ook weer allemaal een lang verhaal, maar het komt er even kort en simpel op neer, je hebt nu een bord met 4+1 fases (4 voor de processor, 1 voor geheugen), en dat is in de meeste gevallen niet toereikend voor een octacore FX (of een hexacore als je wilt overklokken).
Aanbevolen voor een octacore is minimaal 6+2, en bij voorkeur 8+2 of hoger (al kom je bij 8+2 of hoger meestal in de duurdere segment moederborden).

Met een 4+1 fase bord, met amper nog airflow over de VRM's (vanwege de waterkoeler) met een hoog verbruiker als een octacore FX, dan krijg je dus problemen zoals thermal throttle.
(zelfs met een goed moederbord met voldoende VRM fases moet je vaak nog een ventilatortje op de VRM's richten als je een waterkoeler of towercooler gebruikt).

Op de vraag "wat is thermal throttle?":
Thermal throttle is een bescherming tegen oververhitting. In eerste instantie geïntroduceerd ten tijde van de Pentium 4 om de processor te beschermen tegen doorbranden (vast wel eens gezien, het 'beroemde/beruchte' filmpje van Tom's Hardware waarbij ze de koeler van de processor verwijderen terwijl de PC aan staat).
Thermal throttle zorgt dus, als de processor te warm word, dat deze naar een lagere snelheid geforceerd word om te zorgen dat deze niet te heet word en beschadigt. Als dat nog niet voldoende is zal de PC uitvallen om schade te voorkomen.

Diezelfde thermal throttle word dus ook gebruikt (inmiddels) voor andere componenten in je PC.
Videokaarten hebben het, chipsets vaak ook, en VRM's (meestal) ook.

In jou situatie worden de VRM's te heet door de belasting van de processor, de beveiliging stuurt dan een seintje van "de boel word te heet hier! even rustig aan doen!" , de beveiliging zet de snelheid van je processor drastisch omlaag, hierdoor verbruikt deze minder power en worden de VRM's minder belast waardoor deze iets afkoelen.

Gevolg is, doordat je processor drastisch langzamer draait kakken je framerates finaal in. Vaak gaat het dan de hele tijd zo door, even weer goede FPS, boel word te heet, FPS kakt weer in, boel koelt weer iets af en gaat terug naar normale snelheid, boel word weer heet, enz enz.

"Leuk....en nu?"

Makkelijkste en goedkoopste optie wat je kan doen is een ventilator(tje) op de VRM's monteren.
De VRM's zijn dus die dingen om je CPU socket (in jouw geval zitten er gelukkig wel koelblokjes op, daar moet je dus een ventilator op zien te krijgen).
Met een beetje geluk zal dat voldoende moeten zijn om thermal throttle te voorkomen (helaas niet altijd het geval, zeker bij 4+1 fase bordjes).

Andere optie (wel wat duurder), is een ander moederbord. Goedkoopste moederbord wat echt een beetje fatsoenlijk een octacore FX aankan is de Gigabyte 970A-UD3P. Maar ook hier, als je een water koeler gebruikt is het aan te raden om een ventilator op de VRM's te monteren.

Er zijn wel meer goedkope zogenaamde 8+2 bordjes (Asrock Fatal1ty), maar die zijn qua kwaliteit net zo slecht of slechter dan sommige 4+1 bordjes (de Fatality doet z'n naam eer aan...in negatieve zin).

Lang verhaal, maar hoop dat het zo iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Guys, wat dachten jullie van de voeding?
Waarschijnlijk kom ik weer met een zeer exclusieve oorzaak..Maar ik heb dit ook weleens gehad, zocht me suf naar oorzaken. Uiteindelijk het werkgeheugen en voeding vervangen (enige wat ik nog ''reserve'' had liggen) en het was opgelost met een andere voeding..
Alsof de oude voeding de pc niet stabiel van het juiste stroom deed voorzien.. Je zou dan zeggen dat je complete pc uitvalt, maar bij mij resulteerde dit in spontaan trage reacties ( ik had dit dan wel in zowel windows als in een game ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:35:
Was al een beetje waar ik bang voor was.
Super bedankt dat je de tijd nam om dit te typen op zo mooie warme dag als vandaag. Hiervan ben ik een stuk wijzer van geworden!

Mijn fans zijn volgens mij wel zo geplaatst, dat het gewoon gekoeld moet blijven. Ik zal een foto in het bericht achterlaten hoe het eruit ziet. De fan bovenin blaast de lucht eruit en de fan achter de radiator blaast naar binnen, over de VRM's dus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UmNgpPA.jpg

Ps. ja ik weet dat de RAM configuratie echt slecht is door 2 verschillende soorten erin te hebben, maar het probleem was hiervoor al, en heb er nooit problemen mee gehad. Heb ze er ook al uit gehaald om te kijken hoe en wat

[ Voor 16% gewijzigd door iinsane op 05-05-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

iinsane schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:52:
[...]

Super bedankt dat je de tijd nam om dit te typen op zo mooie warme dag als vandaag. Hiervan ben ik een stuk wijzer van geworden!

Mijn fans zijn volgens mij wel zo geplaatst, dat het gewoon gekoeld moet blijven. Ik zal een foto in het bericht achterlaten hoe het eruit ziet. De fan bovenin blaast de lucht eruit en de fan achter de radiator blaast naar binnen, over de VRM's dus.

[afbeelding]
Met nadruk óver de VRM's :P Zelfde probleem wat je krijgt met een tower-cooler (zoals een Mugen, of een CM412), de airflow (om het goed te formuleren) moet eigenlijk door de heatsinks van de VRM's blazen.

Gewoon even proberen met een ventilator(tje) even op de VRM's richten en kijken of de FPS drops voorbij zijn.

Je kan ook even kijken met CPU-z wat je clockspeed doet van je processor, ik denk namelijk dat die onder zware belasting namelijk onderuit gaat.

Er kan natuurlijk ook wat anders aan de hand zijn, maar 9 van de 10 keer is framedrops icm een AMD FX een probleem van oververhitte VRM's.
Voeding verwacht ik eerlijk gezegd niet, dan loopt het systeem vast of valt uit (meestal vastlopen), maar tragere performance heb ik nog nooit gezien bij een voeding.
GPU: Asus hd 7950 (niet oc'd)
Ook geen factory-oc? Dat wil soms na verloop van tijd ook problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:41:
[...]

Je kan ook even kijken met CPU-z wat je clockspeed doet van je processor, ik denk namelijk dat die onder zware belasting namelijk onderuit gaat.

Ook geen factory-oc? Dat wil soms na verloop van tijd ook problemen geven.
Kloksnelheid blijft max 3.1 ghz. Dus geen turboklok van de cpu zelf naar 4ghz.

De gpu is standaard 800mhz core clock. Heb deze wel eens naar 900 en 950mhz gedaan , maar laatste tijd gewoon stock gezet naar 800mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

iinsane schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Kloksnelheid blijft max 3.1 ghz. Dus geen turboklok van de cpu zelf naar 4ghz.

De gpu is standaard 800mhz core clock. Heb deze wel eens naar 900 en 950mhz gedaan , maar laatste tijd gewoon stock gezet naar 800mhz
Dat is dus ook tijdens die framedrops? (zelf liet ik CPU-z vaak meelopen op een 2e scherm om te testen tijdens games, even alt-tab is het effect alweer verdwenen).

GPU (factory)oc is metname het geheugen belangrijk. Videokaarten hebben tegenwoordig ECC geheugen, dus als er een fout is word dat geprobeerd te herstellen. Wat je dan krijgt is ook drops in framerates (afhankelijk van hoeveel fouten die probeert te herstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:36:
[...]

Dat is dus ook tijdens die framedrops? (zelf liet ik CPU-z vaak meelopen op een 2e scherm om te testen tijdens games, even alt-tab is het effect alweer verdwenen).

GPU (factory)oc is metname het geheugen belangrijk. Videokaarten hebben tegenwoordig ECC geheugen, dus als er een fout is word dat geprobeerd te herstellen. Wat je dan krijgt is ook drops in framerates (afhankelijk van hoeveel fouten die probeert te herstellen).
Heb een paar metingen op een tweede scherm aangezet. Heb het gefilmd en even verborgen op youtube geupload. Ik zal een link onderaan het bericht plakken. Wat ik eruit kon halen is dat sommige cores van 3.1 ghz droppen naar 1.3 / 1.4 ghz. Meer zag ik zelf niet veel. Ik heb een uurtje later black ops 2 gespeeld voor ongeveer 2 uur zonder problemen en zonder drops naar 1.4ghz. De frequentie bleef 3.1.

Link: YouTube: HW Monitor + crimson software monitoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1.4 Ghz klinkt als je core die de multiplier dropt ivm C1E en Core 6 State

http://www.overclock.net/...tling-fixes-please-sticky

Je zou in de bios deze opties eens uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Viper® schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:22:
1.4 Ghz klinkt als je core die de multiplier dropt ivm C1E en Core 6 State

http://www.overclock.net/...tling-fixes-please-sticky

Je zou in de bios deze opties eens uit kunnen zetten.
Dit hielp niet. Heb black ops 3 even een tijdje aan laten staan, maar naar 15 - 30 min ging hij weer terug naar 8 fps max. Alles laggde, ook windows zelf. CPU daarin tegen bleef constant 3.1Ghz, wat ik raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

iinsane schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Dit hielp niet. Heb black ops 3 even een tijdje aan laten staan, maar naar 15 - 30 min ging hij weer terug naar 8 fps max. Alles laggde, ook windows zelf. CPU daarin tegen bleef constant 3.1Ghz, wat ik raar vind.
Hhhmmm, dan is het toch iets lastiger dan eerst gedacht (net de 1 vd 10 keren dat het toch geen thermal throttle is blijkbaar ...zul je altijd net zien :P ).

Andere dingen die je misschien nog kan checken:
- geheugen gebruik (misschien een programma op de achtergrond bezig, of een memoryleak)
- gezondheid van je HDD/SSD (s) controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:26:
[...]

Hhhmmm, dan is het toch iets lastiger dan eerst gedacht (net de 1 vd 10 keren dat het toch geen thermal throttle is blijkbaar ...zul je altijd net zien :P ).

Andere dingen die je misschien nog kan checken:
- geheugen gebruik (misschien een programma op de achtergrond bezig, of een memoryleak)
- gezondheid van je HDD/SSD (s) controleren
Heb met crystaldiskinfo even gekeken, maar alle 3 de schijven zijn 100%. Ik weet alleen niet hoe ik kan zien of er een memoryleak is of iets ander ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

In taskmanager (taakbeheer) kijken of er een proces/programma enorm veel geheugen gebruikt. Soms moet je wel 'processen van alle gebruikers' of 'verborgen processen weergeven' aanklikken.

Sommige programma's en/of drivers hebben daar soms last van en uiteindelijk als al je geheugen in gebruik is moet de boel swappen en dat komt prestaties ook niet ten goede.
Enkele bekende (of beruchte) programma's zijn oa Skype, en soms de drivers of software van Killernic (al zit die volgens mij niet op je moederbord). Al kunnen andere programma's er soms ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:08:
In taskmanager (taakbeheer) kijken of er een proces/programma enorm veel geheugen gebruikt. Soms moet je wel 'processen van alle gebruikers' of 'verborgen processen weergeven' aanklikken.

Sommige programma's en/of drivers hebben daar soms last van en uiteindelijk als al je geheugen in gebruik is moet de boel swappen en dat komt prestaties ook niet ten goede.
Enkele bekende (of beruchte) programma's zijn oa Skype, en soms de drivers of software van Killernic (al zit die volgens mij niet op je moederbord). Al kunnen andere programma's er soms ook last van hebben.
Er gebeurt niks raars met het ram..

edit:
is een 6+2 fasen nou ook goed voor een fx 8120 ?

[ Voor 4% gewijzigd door iinsane op 07-05-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

iinsane schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:57:
[...]

Er gebeurt niks raars met het ram..

edit:
is een 6+2 fasen nou ook goed voor een fx 8120 ?
Ik zou zeggen dat 6+2 fasen een veilig minimum is als je op stock snelheid draait.

Maar (grote maar), zoals ik in m'n hele lap tekst een eindje terug al aangaf is de kwaliteit van de VRM's ook belangrijk. Sommige fabrikanten willen er echt bar slechte kwaliteit VRM's op mikken, en dan helpt zelfs een 8+2 fase VRM niet meer (als het al echt 8+2 is, soms is het ook gewoon een 4+1 met ).
Bijvoorbeeld de Asrock Fatality, zogenaamd 8+2, maar brand soms al door met een 95W TDP processor.
Nu is dat ook wel een extreem voorbeeld, de meeste kunnen het gelukkig wel redelijk aan.

Maar had je al een ventilatortje geprobeerd op de VRM's te richten? Misschien dat het iets helpt (omdat ik toch wat ben gaan twijfelen of het de VRM's zijn, gezien de resultaten die je aangaf).
Is simpel en een stuk goedkoper dan een ander moederbord aanschaffen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:25:
[...]

Ik zou zeggen dat 6+2 fasen een veilig minimum is als je op stock snelheid draait.

Maar (grote maar), zoals ik in m'n hele lap tekst een eindje terug al aangaf is de kwaliteit van de VRM's ook belangrijk. Sommige fabrikanten willen er echt bar slechte kwaliteit VRM's op mikken, en dan helpt zelfs een 8+2 fase VRM niet meer (als het al echt 8+2 is, soms is het ook gewoon een 4+1 met ).
Bijvoorbeeld de Asrock Fatality, zogenaamd 8+2, maar brand soms al door met een 95W TDP processor.
Nu is dat ook wel een extreem voorbeeld, de meeste kunnen het gelukkig wel redelijk aan.

Maar had je al een ventilatortje geprobeerd op de VRM's te richten? Misschien dat het iets helpt (omdat ik toch wat ben gaan twijfelen of het de VRM's zijn, gezien de resultaten die je aangaf).
Is simpel en een stuk goedkoper dan een ander moederbord aanschaffen ;) .
heb er net een fan tegenaan laten blazen wanneer hij dropte, maar er gebeurt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Hhhmm....word steeds lastiger om nog wat te bedenken :P

Kijk eens met GPU-z (ja, met een G, is bijna hetzelfde als CPU-z maar dan voor videokaarten) of je
wat meer sensors van de videokaart kan uitlezen (dingen zoals VRM's zijn interessant, want ja, ook op videokaarten kunnen die oververhitten).

Niet alle videokaarten hebben overal uitleesbare sensors (mijn 660Ti heeft het niet, althans niet bij de VRM's :P ), maar de meeste hebben toch wel iets waar je meerdere temperatuur meetpunten kan uitlezen (wat programma's zoals HWMonitor of monitoring van de driver helaas niet altijd doen, die richten meestal alleen op de core temperatuur).

Misschien dat nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:43:
Hhhmm....word steeds lastiger om nog wat te bedenken :P

Kijk eens met GPU-z (ja, met een G, is bijna hetzelfde als CPU-z maar dan voor videokaarten) of je
wat meer sensors van de videokaart kan uitlezen (dingen zoals VRM's zijn interessant, want ja, ook op videokaarten kunnen die oververhitten).

Niet alle videokaarten hebben overal uitleesbare sensors (mijn 660Ti heeft het niet, althans niet bij de VRM's :P ), maar de meeste hebben toch wel iets waar je meerdere temperatuur meetpunten kan uitlezen (wat programma's zoals HWMonitor of monitoring van de driver helaas niet altijd doen, die richten meestal alleen op de core temperatuur).

Misschien dat nog even proberen.
Heb paar minuten funmark en GPU-Z opengehouden.. gewoon geen drops ook al wordt VRM 90 graden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nT9CAzH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Hmmm, nou goed, kunnen we dat ook uitsluiten.

Die 90ºC voor de VRM's is nog wel ok, zou ik ook aanhouden voor een veilig maximum (ze mogen vaak iets rond de 100 of als het echte degelijke zijn soms 125ºC worden, maar hou zelf altijd 90ºC als veilig maximum en daarboven toch wat zorgen gaan maken).

En zo te zien blijven de clocks ook gewoon normaal.

Dan moet er haast softwarematig iets aan de hand zijn, want de hardware dingen hebben we nu zowat allemaal wel gehad/gecontroleerd.

Ik zie wel dat je Windows 10 gebruikt, had je dit ook (die framedrops) met Windows 7 of 8/8.1?
(ik ga er vanuit dat je eerst een andere Windows draaide, gezien de leeftijd van de componenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:37:
Hmmm, nou goed, kunnen we dat ook uitsluiten.

Die 90ºC voor de VRM's is nog wel ok, zou ik ook aanhouden voor een veilig maximum (ze mogen vaak iets rond de 100 of als het echte degelijke zijn soms 125ºC worden, maar hou zelf altijd 90ºC als veilig maximum en daarboven toch wat zorgen gaan maken).

En zo te zien blijven de clocks ook gewoon normaal.

Dan moet er haast softwarematig iets aan de hand zijn, want de hardware dingen hebben we nu zowat allemaal wel gehad/gecontroleerd.

Ik zie wel dat je Windows 10 gebruikt, had je dit ook (die framedrops) met Windows 7 of 8/8.1?
(ik ga er vanuit dat je eerst een andere Windows draaide, gezien de leeftijd van de componenten)
Ik heb altijd windows 10 gerund. Ik heb niet het meeste geld dus ik heb wat oude maar goeie(voor mij doen) onderdelen gekocht via vraag en aanbod.

Ik ga windows misschien opnieuw installeren als ik mijn nieuwe moederbord heb. Kan ik meteen uefi gebruiken. Ik zal tegen due tijd bericht doen, maar kan even duren. Ik hoop dat mijn moederbord deze week terug komt van reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:37:

Hierbij mijn oplossing! Mijn pc werkt zover ik hem getest heb nu weer zoals het hoort! Super bedankt Nemesizz, je bent een top tweaker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

iinsane schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:02:
[...]

Hierbij mijn oplossing! Mijn pc werkt zover ik hem getest heb nu weer zoals het hoort! Super bedankt Nemesizz, je bent een top tweaker !
Maar was het nou toch het moederbord of de software? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:04:
[...]

Maar was het nou toch het moederbord of de software? :P
Blijkbaar de software. Ik zou niet weten wat precies, maar ik heb nu gta v, assassins creed syndicate, cod bo3 allemaal zonder problemen kunnen spelen. Eerlijk gezegd werkt het nu allemaal zelfs nog wat beter.
Pagina: 1