Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powerline adapter op zolder traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-11 23:11
Mijn vraag

Ik heb recentelijk 3x TP-link TL-PA511 gekocht.
Ik had al moeite om ze te pairen, het huisje bleef maar knipperen.
Nu zijn ze eenmaal gepaird maar op zolder is het lampje oranje, wat een trage snelheid betekent.

Met de adapter op zolder haal ik maar 1.21 mb per seconde max. en het is het fluctueert nogal.

Beneden haal ik makkelijk 11 mb per seconde

Relevante software en hardware die ik gebruik

-TP link software
-Fritz box 7360
-cat 5e kabels

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-Andere netwerkkabels
-de adapters verwisselen.

Zelf denk ik dat het komt omdat ze niet in dezelfde groep zitten (elektra). Het huis komt uit 2007

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alle reacties

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:36

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verlengkabels kunnen ook roet in het eten gooien. Zit hij direct in het stopcontact van de muur? En sommige apparaten storen.

• DamirB
Mr_gadget schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:42:
Verlengkabels kunnen ook roet in het eten gooien. Zit hij direct in het stopcontact van de muur? En sommige apparaten storen.
Direct in de muur zonder iets anders in het zelfde contact

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees om te beginnen eens duidelijk over wat je haalt :o
1.21 mb per seconde max. en het is het fluctueert nogal.

Beneden haal ik makkelijk 11 mb per seconde
Je haalt geen millibit per seconde. Dat betekent dat je slordig bezig bent met hoofdletters. Alleen bij de m/M of ook bij de b/B? Scheelt een factor 8.

Hebben we het dus over bits of Bytes hier? 11MBps = 88Mbps en is een best redelijke internetsnelheid. 11Mbp = 1.3MBps en om te beginnen al erg traag. Sowieos, netwerkverbindingen hoor je in (Mega)bits per seconde te meten, dus controleer wat je gemeten hebt en geef het nu goed weer...

Dit is hier nogal relevant want je hebt verouderde HomePlug AV 1.1 adapters gehaald. Die waren vast goedkoop, maar goed is anders. De vraag is of een beter set zin heeft. Als je boven 1.21Mbps haalt, kun je vast meer doen met HomePlug AV 2.0 gevallen met MiMo, maar veel zoden gaat het ws nog niet aan de dijk zetten. Haal je daarentegen nu 1.21MBps boven, dus rond de 10Mbps, dan zou je zomaar 30Mbps of meer kunnen halen met AV 2.0 met MiMo ("1200Mbps" of "2000Mbps"), wat mogelijk de moeite waard is.

Maw:
- als je Mbps gemeten hebt zou je die oude AV1.1 dingen terug kunnen brengen en AV2.0 MiMo gevallen zoals bijv de TP-Link TL-PA8010P kunnen nemen,
- meet je MBps, dan ga je met jouw situatie sowieso geen fatsoenlijke snelheden halen met PLC en moet je echt kijken naar Ethernet of MoCA om boven fatsoenlijke verbinding te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• DamirB
dion_b schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:37:

[...]

Je haalt geen millibit per seconde. Dat betekent dat je slordig bezig bent met hoofdletters. Alleen bij de m/M of ook bij de b/B? Scheelt een factor 8.

Hebben we het dus over bits of Bytes hier? 11MBps = 88Mbps en is een best redelijke internetsnelheid. 11Mbp = 1.3MBps en om te beginnen al erg traag. Sowieos, netwerkverbindingen hoor je in (Mega)bits per seconde te meten, dus controleer wat je gemeten hebt en geef het nu goed weer...
Sorry, ik haal beneden dus 11 MB (megabytes) per seconde, dat is het thuisnetwerk niet internet. Dus als ik iets via de server kopieer.

Boven haal ik maar 1,3MB per seconde en dat is max. meestal fluctueert het heel erg.