Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
Ik zoek een?
Android toestel, opvolger van mijn galaxy s2 die ik 4 jaar gehad heb. Inmiddels wat waterschade dus dan toch toe aan vervanging..

Wat is je budget?
In de buurt van 300 euro, bij goede argumenten kan dit ook meer zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de smartphone eigenlijk alleen voor standaard applicaties zoals whatsapp/twitter/nu.nl achtige apps. Daarom voldeed de s2 zelfs nog

Wat heb je zelf al gevonden?
De Nexus 5X en de Samsung Galaxy s5 kosten beiden ongeveer 290 euro op dit moment. Zou graag willen weten of er hier gebruikers zijn die hier een mening over hebben (of er 1 duidelijk beter is).

Welke vragen heb je hier nog over?
Eventueel andere toestellen waar ik wellicht niet aan gedacht heb ? Liever geen shady Chinese toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
als je van een S2 komt en je gebruikt hem niet voor zware dingen dan zou je ook met een prima telefoon van rond de +-150euro kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
fespen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:47:
als je van een S2 komt en je gebruikt hem niet voor zware dingen dan zou je ook met een prima telefoon van rond de +-150euro kunnen?
Wellicht wel, maar betere accu, camera en algeheel sneller toestel is mooi meegenomen. Bovendien ben ik van plan het nieuwe toestel ook lang te laten meegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:14
Ik heb sinds kort ook mijn S2 een opvolger gegeven. Via marktplaats voordelig een Galaxy S5 Plus (SM-G901F) op de kop kunnen tikken. Erg geschikte en snelle opvolger en wat mij betreft weer een blijvertje voor een aantal jaar. Ik kan hem alleen niet vergelijken met de Nexus die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

De S5 is water- en stofdicht en heeft een betere accuduur. De 5X is recenter en zal langer updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:14
Ja, dat klopt. De S5 krijgt één dezer dagen nog een update naar Android 6.0.1, maar ik denk dat het daarna wel afgelopen is met officiële updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Voordeel 5x inderdaad dat je wel twee os updates mee kan en je hebt ze direct ipv half jaar of langer te moeten wachten. Accu is helaas niet de allerbeste bij veel gebruik.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Misschien eens naar een Lumia 650 kijken? Die voldoet denk ik aan al je eisen en apps, plus heeft een nette camera, voor een leuke prijs. En nog wel jaren software updates.
Pagina: 1