RTL2832 driver raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een DVB-T stick gekocht: http://www.ebay.com/itm/301737126242

Bedoeling? Om ADS-B signalen op te vangen en die door te sturen naar Flightradar. :)
Nu heb ik alle software geinstalleerd & geconfigueerd, alleen de stick ziet de pi nog niet.
Denk dat ik de driver nog moet installeren (ben n00b met Linux, ben een Microsoftie ;) )

Maar goed, google is my friend dus al gauw het e.a. gevonden hierover.

Daarover vond ik dit topic:
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=63&t=23478

Lijkt gesneden koek, echter loop ik vast bij deze stap...

code:
1
2
root@raspberrypi:~/src/linux# zcat /proc/config.gz > .config
gzip: /proc/config.gz: No such file or directory

Die pi is geheel up-to-date, worden geen nieuwe packages gevonden wanneer ik daarop check.

Linux raspberrypi 4.1.19-v7+ #858 SMP Tue Mar 15 15:56:00 GMT 2016 armv7l GNU/Linux
Draai op Jessie (8.0)

Wie o wie kan mij verder opweg helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-05-2016 17:52)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Volgens mij moet het zo eenvoudig zijn als sudo apt-get install rtl-sdr, wat de nodige userspace dingen installeert waarna je met rtl_test kunt testen of de stick goede ontvangst heeft. Daarna is het dan een kwestie van het juiste programma installeren en de data laten verzenden. Je zou dit kunnen testen met bijvoorbeeld dump1090, maar ik betwijfel of deze in de repository van Raspbian zit. Waarschijnlijk word dat zelf compileren :-(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:47:
Nu heb ik alle software geinstalleerd & geconfigueerd, alleen de stick ziet de pi nog niet.
Andersom, neem ik aan?
Denk dat ik de driver nog moet installeren (ben n00b met Linux, ben een Microsoftie ;) )
Ik denk het niet. RTLSDR werkt met een userspace stack op basis van libusb, voor zover mij bekend. Eventuele aanwezige kerneldrivers zitten dan juist in de weg, en zul je moeten uitschakelen.
Maar goed, google is my friend dus al gauw het e.a. gevonden hierover.

Daarover vond ik dit topic:
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=63&t=23478
Dat moet je dus vooral niet doen, dat gaat over de (kernel)driver die je nodig hebt als je TV wilt kijken.

Omdat je geen driver nodig hebt kun je ook een eind uit de voeten met generieke informatie, het hoeft dus niet specifiek op de Raspberry Pi te slaan (tenzij je nog wat packages nodig hebt). De Arch Wiki is altijd een goede resource.

Je zegt dat je alle software al hebt. Heb je rtl_test ook? Doet dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Volgens mij moet het zo eenvoudig zijn als sudo apt-get install rtl-sdr, wat de nodige userspace dingen installeert waarna je met rtl_test kunt testen of de stick goede ontvangst heeft. Daarna is het dan een kwestie van het juiste programma installeren en de data laten verzenden. Je zou dit kunnen testen met bijvoorbeeld dump1090, maar ik betwijfel of deze in de repository van Raspbian zit. Waarschijnlijk word dat zelf compileren :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit was em idd:

sudo apt-get install rtl-sdr
en daarna de drivers blacklisten:

cd /etc/modprobe.d
sudo nano no-rtl.conf

Met als inhoud:

blacklist dvb_usb_rtl28xxu
blacklist rtl2832
blacklist rtl2830

En na een rebootje ving ik al mijn 1e kist op. :)