Vraag: nieuwe TV 3 opties - Sony/Samsung/Panasonic?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik zoek een?
Een FHD of UHD televisie.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven aan een nieuwe televisie (minder ook goed als het kan).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Ik wil er primair films, muziek, tv en Netflix op gaan kijken. Eventueel een nas of externe mediaset aan koppelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende 3 potentiële televisies gevonden waar op dit moment mijn interesse naar uit gaat. http://tweakers.net/price...ng-ue55j6200aw-zwart.html http://tweakers.net/price...ia-kdl-55w805c-zwart.html http://tweakers.net/price...ra-tx-55cs630-zilver.html Mijn voorkeur gaat uit naar Sony gezien de superieure beeldprestaties, echter zie ik Android smart tv totaal niet zitten.

Ik heb een Sony 50 inch LCD uit 2015 gehad, hier was ik zeer tevreden over. Smart tv was destijds nog Sony Entertaiment System, wat in mijn beleving best goed werkte. Ik dacht ik koop dus gewoon weer een Sony tv, echter komen ze nu met Android aanzetten, niet echt mijn ding, ook gezien de vele bugs. Nu vraag ik me af het Android gedeelte te omzeilen valt met een externe mediaset? (voor oa. Netflix) Of is het zo dat wanneer je de tv aanzet je meteen met Android te maken hebt?

Ik lees hier op het forum dat de betrouwbaarheid van Samsung nog weleens te wensen over laat qua levensduur. het enige voordeel is dat zij een eigen smart tv omgeving gebruiken.

Na de Sony gaat mijn voorkeur uit naar de Panasonic. Minpunt is dat deze tv geen DTS ondersteund. Kan ik dat probleem oplossen door er een externe media set aan te hangen?

Nou, veel vragen dus. Hopelijk kan hier iemand mij hierin in adviseren. En vraag me ook af welke van de drie bovenstaande tv de beste specs heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Mooi topic, ik zit exact in de zelfde positie, deze 3 merken spreken mij ook het meeste aan voor een 50-55 inch. Dus ik ga deze goed volgen. :)

Alleen gaat mijn voorkeur wel naar UHD. Ja, het is misschien nog niet heel relevant, maarja beetje futureproof is niet verkeerd.
Je 3 suggesties zijn ook FHD, heb je ook gekeken naar vergelijkbare modellen in UHD? Gezien je dit mogelijk ook overweegt.

Nog iets, je had/hebt een Sony 50" uit 2015 dat is nog vrij jong! Zou je daar mits mogelijk niet nog wat jaartjes mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Novarion schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:45:
Mooi topic, ik zit exact in de zelfde positie, deze 3 merken spreken mij ook het meeste aan voor een 50-55 inch. Dus ik ga deze goed volgen. :)

Alleen gaat mijn voorkeur wel naar UHD. Ja, het is misschien nog niet heel relevant, maarja beetje futureproof is niet verkeerd.
Je 3 suggesties zijn ook FHD, heb je ook gekeken naar vergelijkbare modellen in UHD? Gezien je dit mogelijk ook overweegt.

Nog iets, je had/hebt een Sony 50" uit 2015 dat is nog vrij jong! Zou je daar mits mogelijk niet nog wat jaartjes mee willen doen.
Ik kijk ook zeker naar UHD. Alleen is er nog weinig UHD content te vinden. Ik denk dat ik dan beter een goede FHD kan kopen, al klinkt UHD wel verleidelijk moet ik eerlijk toegeven.

Foutje, mijn vorige Sony kwam uit 2014 en helaas hebben mijn katten die als krabpaal gebruikt, dat heeft de tv niet overleefd :( _O-

heb jij een specifiek tv op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Als je een koopje wil doen, kijk dan naar de Panasonic TX-50CX800E
Normaal vanaf €1470 en nu te koop via Ibood voor €900.
http://www.ibood.com/be/n...sletter&utm_campaign=be_b

[ Voor 38% gewijzigd door karine1 op 06-05-2016 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

iBood heeft ook de 55"versie in de aanbieding voor 1100, even klikken op ik neem er 1 en dan de beschrijving lezen ;)

Ik twijfel er ook sterk aan om die aan te schaffen want lijkt mij een hele mooie aanbieding.

[ Voor 29% gewijzigd door Rubman op 06-05-2016 07:24 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Net gezien ja dat er ook een 55'' is, ik ga hier op het forum nog eens informeren en anders bestel ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
karine1 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:25:
Net gezien ja dat er ook een 55'' is, ik ga hier op het forum nog eens informeren en anders bestel ik die.
Ik liep ook al warm, 55" is uitverkocht...
nishan schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:02:
[...]

Ik kijk ook zeker naar UHD. Alleen is er nog weinig UHD content te vinden. Ik denk dat ik dan beter een goede FHD kan kopen, al klinkt UHD wel verleidelijk moet ik eerlijk toegeven.

Foutje, mijn vorige Sony kwam uit 2014 en helaas hebben mijn katten die als krabpaal gebruikt, dat heeft de tv niet overleefd :( _O-

heb jij een specifiek tv op het oog?
Oei, stoute poes.. :F
Ik had zelf nog niets specifiek op het oog. Ik werd erg blij van de 55" deal op ibood, maarja pis weer net buiten de 'bood'. Ondanks dat is de deal op de 50" ook erg scherp. En voordat ik mezelf weer voor de kop sla dat deze is uitverkocht hebt ik 'm maar direct besteld. Mocht ik toch te impulsief zijn geweest heb ik nog mijn 2 weken retourrecht. Maar ik geloof dat het wel een best schermpje is!

[ Voor 63% gewijzigd door Novarion op 06-05-2016 11:16 ]

Pagina: 1