Wachten op AMD Polaris?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 14:39
Beste tweakers,

Ik ben van plan een game pc voor een vriend te bouwen, hij hoeft de games niet perse op de hoogste settings te spelen. Ik had hiervoor zelf de r9 280 op het oog. Maar nu lees ik net in het forum dat polaris waarschijnlijk binnen 2 maanden uitkomt.

Is het verstandig om op de mogelijke r9 480 te wachten? qua performance en prijs?

Groetjes, Niek

Alle reacties

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja

People as things, that’s where it starts.

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 14:39
Wat maakt Polaris dan het wachten waard?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Alles :+

Nieuwer proces: zuiniger en goedkoper te maken bij dezelfde performance. Je prijs/prestatie en prestatie/watt verhoudingen gaan dus de positieve kant op.

Je kan er ook wel vergif op innemen dat Polaris nog betere DX12 performance zal hebben dan GCN.

Ik zou nu alleen een nieuwe videokaart kopen als je die echt nodig hebt, en niet tweedehands wil. Kun je niet wachten met gamen, maar wil je niet je geld weggooien, scoor dan een tweedehandsje, want veel verlies je dan niet. Kun je gewoon wachten, dan doe je dat.

Nu nog een 390 of hoger kopen is echt zonde van het geld, want ga er maar vanuit dat je over 2 maanden een kaart hebt die sneller is voor hetzelfde geld.

People as things, that’s where it starts.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
@RobinHood; Polaris maakt ook gebruik van GCN, de vierde generatie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry