Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsedToBeD
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-02-2023
Mijn vraag
hoe sluit je sensoren aan met domoticz op raspberry pi, ik wil niet gebruik maken van arduino. het liefst met makkelijke usb sensoren die je op de computer kan aansluiten via usb op de raspberry pi

Relevante software en hardware die ik gebruik
raspberry pi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bijna niets gevonden over usb sensoren domoticz. ik heb al met arduino geprobeerd, maar dit vind ik niets.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
Neem anders een kijkje in het Domoticz topic hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Post eens je vraag in onderstaand topic en begin eerst eens aan te geven wat je nu precies wil gaan doen hiermee ?

Domoticz - open source domotica systeem - deel 2

Je kan gewoon Domoticz op je Raspberry Pi installeren (Linux Debian) en de aanwezige GPIO poorten of USB to serial gebruiken ? Er is al support voor veel sensoren en met bijvoorbeeld RFlink of RFXCOM kan ook veel standaard draadloos gekoppeld worden

Als het echter iets speciaals is dat je probeert te meten of aan te sturen, dan kan het zijn dat je hier zelf de instructies voor moet gaan schrijven

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit topic getuigt niet echt (of eigenlijk: totaal niet) van eigen inzet :/

Wat voor sensoren heb je het over? Doe eerst eens wat meer eigen onderzoek a.u.b.
Kijk ook eens in het Domoticz topic inderdaad: Domoticz - open source domotica systeem - deel 2

En neem s.v.p. de regels voor het opstellen van een goed topic eens door: https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#quickstart

Dit topic zal ik vanwege bovenstaande redenen helaas moeten sluiten.

Dit topic is gesloten.