Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-08 21:16
Mijn probleem is als volgt: Ik wil een server opzetten op mijn computer en daarvoor heb ik een vrije poort nodig. Ik kan alleen niet de juiste poort open krijgen.

De middelen zijn:

- Windows 7 64 bit computer waar de server op draait.
- Norton internet security als firewall. Met uitzondering voor de poort 28015.
- De Asus RT-AC66U voor router. Met laatste firmware update.
- Caiway Glas alles in een pakket met meegeleverde glas>ethernet bridge.
- Aangeraden te gebruiken poort: 28015

Alle instructies wezen me op het toevoegen van de poort in mijn router instellingen. Dat heb ik als volgt gedaan:Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/b08v6m

Ik heb op apply gedrukt en voor de zekerheid ook de router gereboot.

Verder heb ik hier:Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/b08wem Mijn ip adres van mijn computer statisch gemaakt.

Voor de zekerheid heb ik ook mijn Norton uitgeschakeld om ervoor te zorgen dat die geen roet in het eten kan strooien. Maar helaas, als ik de poort op mijn WAN ip controlleer op Youhavesignal.com dan geeft deze aan dat de poort dicht is.

De dingen die ik weet zijn:

- Het apparaat van Caiway is alleen een bridge en blokkeert alleen vaak misbruikte poorten (28015 is daar geen van).
- De router werkt prima en geeft geen errors.
- Er zit tussen mijn computer en het internet alleen mijn router en de converter van Caiway.
- Ik heb de poorten 20, 21 en 80 wel open gekregen maar de rest niet.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt!

Jonathan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:47
Even je plaatjes gefixt (en sowieso kunnen wet niets met je lokale IP-adressen, dus afschermen daarvan heeft geen nut):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X7AxeSn.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TrjBq2V.png

Heb je uberhaubt een service draaien op die poort? Want anders zie je natuurlijk ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
Bedankt! En oh oke, dat wist ik niet!

Verder, ja ik draaide de server terwijl ik hem testte. Ik neem dan aan dat er dan iets gebeurt op die poort? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Probeer het eerst eens vanuit je LAN. Die portforward ziet er namelijk prima uit.

Verder: heb je wel een exception in Windows Firewall (als die enabled is, geen idee wat Norton doet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
Hoe bedoeld u vanuit mijn LAN? Mijn windows firewall is uitgeschakeld door Norton aangezien hij de taak overneemt. Ik heb via Norton zelf opgezocht hoe je een uitzondering toe moet voegen en heb de specifieke poort voor zowel UDP als TCP toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vanuit LAN: van op een andere computer/device die ook achter de AC66U hangt. Als het daar ook niet werkt heeft het niets met de port forwarding te maken maar met je PC en z'n services en/of firewall.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
Ik heb inderdaad meerdere devices geprobeerd geopende poorten te geven maar ook dezen bleken niet open te gaan. Als u bedoelt of ik op een andere device de server heb geprobeerd te bereiken, nee. Het gaat om een spel en dat heb ik maar op een device kunnen zetten helaas.

Is er een windows tool die kan testen of een poort open staat? Ik weet dat je met netstat in cmd de poorten kan controleren maar de desbetreffende poort staat alleen bij UDP en daar achter staat geen Listening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Jhonny44 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:37:
Ik heb inderdaad meerdere devices geprobeerd geopende poorten te geven maar ook dezen bleken niet open te gaan. Als u bedoelt of ik op een andere device de server heb geprobeerd te bereiken, nee. Het gaat om een spel en dat heb ik maar op een device kunnen zetten helaas.
Dat device hangt toch in je LAN neem ik aan? Dan kun je toch testen of het werkt, als je het 192.168.x.y-adres invult?
Is er een windows tool die kan testen of een poort open staat?
nmap, al dan niet met de GUI

nmap.exe -p28015 192.168.XXX.YYY
Ik weet dat je met netstat in cmd de poorten kan controleren maar de desbetreffende poort staat alleen bij UDP en daar achter staat geen Listening.
Ik vermoed dat Windows geen 'listening' weergeeft omdat UDP stateless is, en de aanwezigheid van de entry al impliceert dat de poort 'open' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
Dat device hangt toch in je LAN neem ik aan? Dan kun je toch testen of het werkt, als je het 192.168.x.y-adres invult?

quote:
Is er een windows tool die kan testen of een poort open staat?

nmap, al dan niet met de GUI
De results geven aan dat: 28015/tcp closed unknown.

Mijn norton had ik uitstaan, de server draaiend en mijn router laat nog steeds zien dat de poort geforward is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 19:42
Zet eens je windows firewall uit of maak een aparte regel aan dat hij deze poort mag door laten.
Ik denk dat het probleem hem daar in zit als je alles bij elkaar optelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
Mijn windows firewall wordt door norton gebruikt als ik erop druk. En ik had mijn norton firewall al uitzonderingen gegeven voor die poort maar voor de zekerheid helemaal uitgezet.

Voor de zekerheid heb ik zowel uitgaand als binnenkomend de poort UDP/TCP machtiging gegeven maar helaas deed dat ook niets. Maar ik dacht inderdaad dat het daaraan kon liggen!
Pagina: 1