Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software voor mounten meerdere netwerkshares + inlog

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hopelijk heb ik het hier onder de goede sectie staan. Zo niet, mijn excuses. :)

Bij onze lokale omroep zijn we op het moment bezig met het configureren van een shared storage-montageserver (Een server waardoor werken op meerdere edit-clients mogelijk wordt, tot aan hetzelfde project toe). Hiervoor zijn we alleen op zoek naar een stukje software (gratis of betaald) voor de montageclients waarmee er aan meerdere netwerkshares snel schijfletters kunnen worden gehangen, en waarin ook op de server kan worden ingelogd.

Zie onderstaande afbeelding voor wat ik precies bedoel. Het onderstaande programma doet precies wat we willen, maar is slechts te gebruiken bij de huidige generatie Avid videoservers :')

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/huudg8pm9/Untitled.jpg

Ons systeem (www.indiestor.com, voor de nieuwsgierigen) is net als in de afbeelding, dusdanig ingericht dat gebruikers afhankelijk van hun login toegang hebben tot hun 'eigen' productieshares, en de nieuwsitem-, export- en archiefshares. Ieder programma heeft dus een aparte share/map op de montageserver. Maar rekening houdende met het feit dat iemand met relatief weinig computerskills snel op een van onze drie montagesets wil inloggen, is het handmatig koppelen van een flink aantal netwerkdrives buitengewoon lastig. En wanneer we toch alles standaard zouden mounten, houden we geen schijfletters meer over. Daarom zou iets waarmee snel een aantal shares aan een schijfletter gekoppeld - en ontkoppeld - kunnen worden, erg welkom zijn.

Kent iemand dus een alternatief wat enigszins in de buurt komt van de bovenstaande "Avid ISIS Client Manager"? (En jep, hun naam hebben ze niet echt mee ;)

Alle reacties

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:55

rjong5

?

http://www.netdrive.net/

Dit zou wel eens kunnen werken.

Tevens kan je dit ook relatief eenvoudig via een batch script oplossen. Maar weet niet hoe handig je daarmee bent.

[Edit]

Wat voor clients gaat het overigens om?
Windows of Linux?

[ Voor 17% gewijzigd door rjong5 op 04-05-2016 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, dat lijkt er al op. Ik ga het eens proberen :)

Het zijn allemaal Windows-clients. De server draait op Debian.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 20:16 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan toch gewoon met de "net use" commando's? Kwestie van wrapper script bakken en je bent klaar. Als je geen kerberos gebruikt kan je op die manier ook credentials automatisch toevoegen.

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 10:34
Dit is een software alternatief:

http://www.suncross.nl/ndm/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

johnkeates schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:18:
Het kan toch gewoon met de "net use" commando's? Kwestie van wrapper script bakken en je bent klaar. Als je geen kerberos gebruikt kan je op die manier ook credentials automatisch toevoegen.
afgezien daarvan, kan het programma in kwestie niet met UNC-paden overweg?
Dat zou je anno 2016 toch wel mogen verwachten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Brahiewahiewa schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:05:
[...]

afgezien daarvan, kan het programma in kwestie niet met UNC-paden overweg?
Dat zou je anno 2016 toch wel mogen verwachten
Dit dus.
Of gewoon alles in een DFS namespace gooien en 1 driveletter mappen aan deze namespace, dan is het probleem volgens mij direct opgelost.
Pagina: 1