Midrange GamePC 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• clintvl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 21:57
Een vriend van mij is van plan een nieuwe game pc te kopen en heeft mijn hulp erbij geroepen.

De videokaart heb ik expres er uit gelaten omdat er nog wel eventjes gewacht kan worden op de nieuwere generatie. Op dit moment zit ik te denken aan iets als een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal vooral op gegamed worden. Ook zal er veel tijd besteed worden in chrome en word voor huiswerk etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc zelf mag in totaal maximaal 800 euro kosten. (Ver) onder de 800 kan geen kwaad.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Zit zelf te denken aan een pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart of een pricewatch: Asus VC239H Zwart als monitor.
Qua toetsenbord en muis denk ik dat een pricewatch: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo zal voldoen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processsor en videokaart die van goede kwaliteit zijn en lang mee zullen gaan. Uiterlijk van de kast of powersupply kabels is niet belangrijk (pc gaat onder bureau).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet lang mee kunnen gaan en games goed runnen op 1080p. Ook moet de pc niet al te luid zijn (mss is stock cooler toch wat..?)

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie een blik kunnen werpen op de onderstaande build en mij kunnen vertellen waar de build nog op verbeterd kan worden.
De prijs van de build verlagen (en dezelfde prestaties behouden) kan ook geen kwaad ;) .

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,80€ 54,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Cooler Master N200 Closed€ 42,95€ 42,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 26,95€ 26,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 250GB€ 71,17€ 71,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,83

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Stock koeler is idd prima, Tranquillo zal niet echt stiller zijn. Maar als je toch nog even wacht op de nieuwe generatie en je de PC toch nog niet besteld? Dan kun je dan ook beter de andere onderdelen erbij kiezen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iets boven budget, maar je kunt er vast inspiratie uit halen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016

• clintvl
-The_Mask- schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:16:
Stock koeler is idd prima, Tranquillo zal niet echt stiller zijn. Maar als je toch nog even wacht op de nieuwe generatie en je de PC toch nog niet besteld? Dan kun je dan ook beter de andere onderdelen erbij kiezen.
Zo lang wachten met bestellen is niet echt een optie, omdat hij nu zonder pc zit en deze binnenkort nodig heeft voor school.. |:(

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus eerst de PC bestellen zonder videokaart en later de videokaart er alsnog aan toevoegen?

AMD Nieuwsdiscussie

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of een goedkoop tweedehands kaartje scoren voor de tussentijd?

People as things, that’s where it starts.

• clintvl
-The_Mask- schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:23:
Dus eerst de PC bestellen zonder videokaart en later de videokaart er alsnog aan toevoegen?
Ja dat was wel het idee. Misschien had ik duidelijker moeten zijn met "De videokaart heb ik expres er uit gelaten omdat er nog wel eventjes gewacht kan worden op de nieuwere generatie. Op dit moment zit ik te denken aan iets als een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate. "

Twijfel nog een beetje omdat de release date van de nieuwe 960/380 niet echt vast staat.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja als die niet perse direct hoeft te gamen en daarvoor nog enkele maandjes geduld heeft dan wordt zijn wachten waarschijnlijk wel beloond. Eventueel zou een goedkope tweedehands videokaart ook nog kunnen welke na verloop van tijd met geen of weinig verlies weer wordt verkocht.

AMD Nieuwsdiscussie

• clintvl
Bedankt voor alle reacties!

Het plan is nu om een tweedehands videokaart te halen (7950 en 280x heb ik al voor een mooie prijs voorbij zien vliegen :D)

Vanavond gaat er waarschijnlijk besteld worden.
Valt er nog iets op het laatste moment te verbeteren?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als een wat grotere kast dan de N200 niet erg is, zou ik de pricewatch: BitFenix NOVA Zwart of de pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart pakken, de N200 vind ik zelf duur [geworden] voor wat hij biedt.

People as things, that’s where it starts.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
De n200 heeft wel hele goede airflow voor het geld, beter dan die bitfenix!
Pagina: 1