Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik twijfel al weken over welke 980Ti ik zou moeten aanschaffen, vragen stellen aan de klantenservices van vele sites, Azerty, 4Launch, en andere sites die de kaart aanbieden, heb ik absoluut geen extra informatie ontvangen.

Niemand heeft enig benul van de kaart, en de informatie die ik wel vind stam uit 2015.

Nu weten we dat de prijs van de kaart anders is dan in 2015 en ook zijn er sindsdien nieuwe soorten erbij gekomen en bijvoorbeeld de lightning versie is out of stock.

Mijn Voeding is de RM650x Corsair, (650W dus.) en niet alle versies van de 980ti kan ik aan.

Mijn vraag is, welke zouden jullie kopen~! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Persoonlijk? Geen enkele. Maandje wachten op de (vermoedelijk) superieure 1080 voor een vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.techpowerup.co...-Cards/NVIDIA/GTX-980-Ti/

Reviews van 2016.
Zou zelf voor de TechPowerUp reviews gaan.

Ben het overigens ook met ParaVince eens, ook al wordt de 1080 ontiegelijk duur en is dat boven jou budget, worden de 9** serie's goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Als je kijkt naar de review van hardware.info http://nl.hardware.info/r...80-ti-videokaarten-review dan lijkt de MSI best een goede keuze. Stille kaart en prima prestaties. Als je t nieuws een beetje volgt en kijkt naar het verleden, dan word de 1070 waarschijnlijk een betere kaart die ook nog eens minder kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:39:
Hallo tweakers,

Ik twijfel al weken over welke 980Ti ik zou moeten aanschaffen, vragen stellen aan de klantenservices van vele sites, Azerty, 4Launch, en andere sites die de kaart aanbieden, heb ik absoluut geen extra informatie ontvangen.

Niemand heeft enig benul van de kaart, en de informatie die ik wel vind stam uit 2015.

Nu weten we dat de prijs van de kaart anders is dan in 2015 en ook zijn er sindsdien nieuwe soorten erbij gekomen en bijvoorbeeld de lightning versie is out of stock.

Mijn Voeding is de RM650x Corsair, (650W dus.) en niet alle versies van de 980ti kan ik aan.

Mijn vraag is, welke zouden jullie kopen~! 8)7
[offtopic]

Je weet dat eind deze maand de nieuwe kaarten aangekondigd gaan worden? Zal vast duurder worden dan de huidige kaarten, maar vermoed dat de 980ti wel zal dalen in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:44:
Ben het overigens ook met ParaVince eens, ook al wordt de 1080 ontiegelijk duur en is dat boven jou budget, worden de 9** serie's goedkoper.
Nee.
D4NG3R schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:59:
De prijzen zakken niet, dat is voorheen ook nog nooit gebeurt. De voorraden worden niet meer aangevuld door nieuwe kaarten en er is totaal geen vraag meer naar, de prijzen blijven om die reden vrij hoog.

Wel word de 2e hands markt verzadigt met GPU's uit de vorige generatie waardoor prijzen daar wel erg laag zijn. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur worden de Pascal modellen? Ik wil niet meer dan een 980ti nieuwprijs uitgeven namelijk. Moet wel weten of het het waard is om te wachten. (Budget:Max 1100€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ga er maar van uit dat je pas na een jaar een Ti model gaat zien, maar ik mag aannemen dat de 1080 zowel goedkoper als sneller is als de 980Ti. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:54:
Ga er maar van uit dat je pas na een jaar een Ti model gaat zien, maar ik mag aannemen dat de 1080 zowel goedkoper als sneller is als de 980Ti. :)
Goedkoper?!? Nieuwer betekent toch altijd duurder? Want het is wel een opvolger.. Weet jij hoe ik de showcase kan volgen op 6 mei? En in juni worden ze verkocht toch? Vele onbetrouwbare bronnen op het internet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:59:
[...]

Goedkoper?!? Nieuwer betekent toch altijd duurder? Want het is wel een opvolger.. Weet jij hoe ik de showcase kan volgen op 6 mei? En in juni worden ze verkocht toch? Vele onbetrouwbare bronnen op het internet. :/
Ga er maar vanuit dat je voor het zelfde bedrag als een 980ti echt wel een snellere kaart koopt. Prijzen blijven over het algemeen redelijk gelijk qua plaatsing, maar een nieuwe high-end kaart is natuurlijk sneller dan een oude :P

Wanneer Polaris en Pascal in de winkel liggen is echt nog koffiedik kijken, maar, juni, als je pech hebt juli, is een goede schatting.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:59:
[...]

De 1080 of hoe die ook moge gaan heten is de opvolger van de 980, en niet de 980Ti. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Inno3D GeForce GTX 980 Ti X3 DHS 6GB

Met de MSI Lightning (die onbetaalbaar is) de stilste, en toch koelste. Op dezelfde kloksnelheden krijg je toch wel zo allemaal ongeveer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Aan de ene kant kan je in de techniek (en al helemaal videokaarten) altijd wel zeggen "maar zometeen komt xxxx uit en dan....". Je moet ooit de knoop doorhakken en ergens voor gaan.

Aan de andere is het nu wel HEEL dichtbij dat de official announce van de nieuwe nvidia serie gaat komen (er staat een countdown klok na het einde van deze week toch?) Dan zijn ze natuurlijk nog niet instantly te koop of weet je de prijs nog niet, maar ik zou toch op z'n minst eventjes de nieuws rapportages afwachten om te kijken wat het je gaat leren. Een weekje moet kunnen :).

Juist omdat het om een die-shrink gaat zou het wel weer eens grote veranderingen kunnen geven. Wie weet wordt de nieuwe 1070 net zo snel als de huidige 980.. of valt er iets juist netjes in de price/performance tussen de 980 en 980ti in, maar met betere geheugenbus of zoiets.. noem maar wat, je weet niet wat opeens de moeite waard gaat zijn naast pure prijs/fps ratios.

[ Voor 17% gewijzigd door dipje2 op 04-05-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Jeroenneman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:09:
Inno3D GeForce GTX 980 Ti X3 DHS 6GB

Met de MSI Lightning (die onbetaalbaar is) de stilste, en toch koelste. Op dezelfde kloksnelheden krijg je toch wel zo allemaal ongeveer.
Ik ben niet zo te spreken over de GTX 980 Ti kaarten van Inno3D.
Ze hebben de stilste koelers, maar hun overclock pusht de VRMs te ver. Ik ken twee mensen waarbij hun Inno3D GTX 980 Ti binnnen een jaar kapot is gegaan.
Ik zou zelf voor de MSI of ASUS gaan.

Wat betreft wachten op de GTX 1080: ik denk dat die kaart zeker de moeite waard gaat zijn. Er is na 3 jaar eindelijk weer een serieuze stap in het productieprocéde gemaakt die een flinke sprong in de prestaties toelaat. Ik verwacht dat de GTX1080 zowel goedkoper als sneller gaat worden dan de GTX 980Ti :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Arme AMD wordt weer door iedereen vergeten :/

Ook zij brengen nieuwe kaarten uit, en er is geen enkele reden om te denken dat die minder zullen zijn dan wat Nvidia gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ook door iedereen vergeten wordt:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Graag daar verder.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek niet echt aankoopadvies, weet wel dat ik sowieso een 980ti ga halen of de nieuwe opvolger, kijk gewoon waar mensen klachten mee hebben gehad of iets dergelijks. Advies heb ik niet echt nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je vraagt: "De 980ti! Maar welke?" is dat overduidelijk aankoopadvies. Maar goed, commentaar op moderaties aub niet in-topic.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
RobinHood schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:22:

Ook zij brengen nieuwe kaarten uit, en er is geen enkele reden om te denken dat die minder zullen zijn dan wat Nvidia gaat brengen.
Uiteraard wordt AMD niet vergeten, ik ga zelf een van de high end AMD kaarten halen als 400 eindelijk uit is. De vraag ging over welke 980ti, dus dan lijkt het me logisch om niet met het verhaal te komen om een furyX te nemen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ParaVince schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Uiteraard wordt AMD niet vergeten, ik ga zelf een van de high end AMD kaarten halen als 400 eindelijk uit is. De vraag ging over welke 980ti, dus dan lijkt het me logisch om niet met het verhaal te komen om een furyX te nemen.. 8)7
Het probleem is dat ik niet zo bekend met AMD ben, en vrij weinig mensen over AMD goede dingen hoor zeggen.
Het lijkt nu dat de videokaarten weer een nieuwe generatie inslaan, vind mezelf dom om nu een 980ti te kopen. Dit mede door jullie informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:42:
[...]

Het probleem is dat ik niet zo bekend met AMD ben, en vrij weinig mensen over AMD goede dingen hoor zeggen.
Dat komt vooral omdat bij ieder probleem van AMD het vergrootglas er extreem op gaat, maar ook heel veel dingen erbij gesleept worden die of onwaar zijn ["werkt niet met intel!"], of heel oud zijn [driverproblemen], of alleen op gaan voor reference koelers [lawaai], of, in het geval van zuinigheid vooral, opeens heel belangrijk is nu Nvidia wat zuiniger is [bij de 700 serie hoorde je dat argument namelijk nooit, pas vanaf Maxwell]

Terwijl Nvidia's fouten keer op keer weggepoetst worden
3,5GB aan snel geheugen in plaats van 4GB op de GTX970? Nee joh, dat merk je niet.
Slechte DX12 perfomance? Nee joh, Nvidia heeft gewoon nog geen goede driver/game is biased voor AMD/DX12 wordt toch niet belangrijk.
BSOD's bij de launch van W10? Nee joh, dat is de fout van MS.
BSOD's de afgelopen paar maanden bij WHQL drivers? Dat wordt gewoon totaal genegeerd.

Nu is het natuurlijk niet zo dat AMD heilig is en Nvidia alleen maar kommer en kwel is. Het zijn allebei prima merken, die nu op 14/16nm met een schone lei beginnen, en dat DX12 drivers closer to metal zijn zorgt er ook voor dat ze minder aan drivers kunnen verprutsen. Daarom is het zonde om alleen naar Pascal te kijken, terwijl AMD ook gewoon heel goed uit de bus kan/zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
Plus het is zo dat vaak de kaarten van AMD iets onder de prijs van nvidea zitten, maar gelijkwaardig of beter presteren.
De furyx en 980ti zitten in dezelfde prijsklasse, de furyx heeft minder maar sneller geheugen, en de 980ti heeft een snellere GPU core. Dit vertaald zich grappig genoeg naar betere prestaties op hele hoge (4k)resoluties in het voordeel van de furyx, en betere 1080/1440p prestaties voor de 980ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
RobinHood schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:22:

:> Euh ja wel hoor, het zijn goede kaarten maar vaak ondersteunen ze veel minder features dan de Nvidia kaarten. In de afgelopen jaren zag je dat keer op keer bij de grote titels ;)..... Los van de extra features vind ik de kaarten van Nvidia ook waarde vaster dus je verkoopt 'm ook veel makkelijker. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de vele patch updates/ goede support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
RobinHood schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:34:
[...]

Dat komt vooral omdat bij ieder probleem van AMD het vergrootglas er extreem op gaat, maar ook heel veel dingen erbij gesleept worden die of onwaar zijn ["werkt niet met intel!"], of heel oud zijn [driverproblemen], of alleen op gaan voor reference koelers [lawaai], of, in het geval van zuinigheid vooral, opeens heel belangrijk is nu Nvidia wat zuiniger is [bij de 700 serie hoorde je dat argument namelijk nooit, pas vanaf Maxwell]

Terwijl Nvidia's fouten keer op keer weggepoetst worden
3,5GB aan snel geheugen in plaats van 4GB op de GTX970? Nee joh, dat merk je niet.
Slechte DX12 perfomance? Nee joh, Nvidia heeft gewoon nog geen goede driver/game is biased voor AMD/DX12 wordt toch niet belangrijk.
BSOD's bij de launch van W10? Nee joh, dat is de fout van MS.
BSOD's de afgelopen paar maanden bij WHQL drivers? Dat wordt gewoon totaal genegeerd.

Nu is het natuurlijk niet zo dat AMD heilig is en Nvidia alleen maar kommer en kwel is. Het zijn allebei prima merken, die nu op 14/16nm met een schone lei beginnen, en dat DX12 drivers closer to metal zijn zorgt er ook voor dat ze minder aan drivers kunnen verprutsen. Daarom is het zonde om alleen naar Pascal te kijken, terwijl AMD ook gewoon heel goed uit de bus kan/zal komen.
Wat ze met de 970 deden was inderdaad zum kotsen, daar ben ik het zeker mee eens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MetalSonic schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:15:
[...]

:> Euh ja wel hoor, het zijn goede kaarten maar vaak ondersteunen ze veel minder features dan de Nvidia kaarten.
Zoals?

Het enige wat ik momenteel kan bedenken is nog geen HDMI 2.0 support, waarbij je je kan afvragen hoe belangrijk dat precies is, want hoeveel mensen willen nou 4k gamen op hun TV?

Ja, Nvidia heeft een hardwarematige x265 ding, maar die schijnt niet perfect te zijn.

Maar verder heeft AMD voor alles een oplossing, en die is een aantal gevallen ook beter/eerlijker.
Shadowplay: AMD heeft daar een eigen variant van
G-Sync: Freesync is veel goedkoper, een open standaard en je kan er al veel meer en veel goedkopere schermen voor krijgen
Hairworks: Valt onder AMD's TressFX, waar Nvidia ook gewoon goed in presteert, en het haar van AMD ziet er beter uit, de bewegingen zijn vooral veel realistischer.
In de afgelopen jaren zag je dat keer op keer bij de grote titels ;).....
Zoals TW3, die onspeelbaar was voor mensen met een GTX780 omdat Nvidia idiote tesselation eiste, AMD bracht daar sneller een patch voor uit dan Nvidia.

Sowieso is GW zo idioot zwaar [vergeleken met TressFX] dat niet al teveel mensen het goed kunnen gebruiken, en enkele dingen eruit zijn ook gewoon hondslelijk.
Los van de extra features vind ik de kaarten van Nvidia ook waarde vaster dus je verkoopt 'm ook veel makkelijker.
Dat zegt vooral wat over de enorme schare fanboys, en niet over de kwaliteit van de kaart zelf.
En dan ben ik nog niet eens begonnen over de vele patch updates/ goede support!
Daar hoef je ook niet over te beginnen, want welk merk heeft ook alweer de laatste tijd WHQL releases gehad die BSOD's opleverden bij veel mensen?

Doe daar bij dat AMD momenteel iets van 2 drivers per maand weet te bouwen, telkens zonder problemen, met updates voor de nieuwste games, en je hoeft al helemaal niet meer te beginnen over Nvidia's updates.

Oh, en DX12 maakt trouwens de driver van de fabrikant een stuk minder belangrijk, omdat veel dingen rechtstreeks in de engine geregeld moeten worden. Dus Nvidia verliest ook de "voorsprong" die ze daar hadden.

Dat jij dat allemaal niet ziet omdat jij een enorme fanboy bent boeit mij weinig, maar dit soort onzin en halve waarheden spuien in een adviestopic is iets waar ik kriebels van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
RobinHood schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Zoals?

Het enige wat ik momenteel kan bedenken is nog geen HDMI 2.0 support, waarbij je je kan afvragen hoe belangrijk dat precies is, want hoeveel mensen willen nou 4k gamen op hun TV?

Ja, Nvidia heeft een hardwarematige x265 ding, maar die schijnt niet perfect te zijn.

Maar verder heeft AMD voor alles een oplossing, en die is een aantal gevallen ook beter/eerlijker.
Shadowplay: AMD heeft daar een eigen variant van
G-Sync: Freesync is veel goedkoper, een open standaard en je kan er al veel meer en veel goedkopere schermen voor krijgen
Hairworks: Valt onder AMD's TressFX, waar Nvidia ook gewoon goed in presteert, en het haar van AMD ziet er beter uit, de bewegingen zijn vooral veel realistischer.

[...]

Zoals TW3, die onspeelbaar was voor mensen met een GTX780 omdat Nvidia idiote tesselation eiste, AMD bracht daar sneller een patch voor uit dan Nvidia.

Sowieso is GW zo idioot zwaar [vergeleken met TressFX] dat niet al teveel mensen het goed kunnen gebruiken, en enkele dingen eruit zijn ook gewoon hondslelijk.

[...]

Dat zegt vooral wat over de enorme schare fanboys, en niet over de kwaliteit van de kaart zelf.

[...]

Daar hoef je ook niet over te beginnen, want welk merk heeft ook alweer de laatste tijd WHQL releases gehad die BSOD's opleverden bij veel mensen?

Doe daar bij dat AMD momenteel iets van 2 drivers per maand weet te bouwen, telkens zonder problemen, met updates voor de nieuwste games, en je hoeft al helemaal niet meer te beginnen over Nvidia's updates.

Oh, en DX12 maakt trouwens de driver van de fabrikant een stuk minder belangrijk, omdat veel dingen rechtstreeks in de engine geregeld moeten worden. Dus Nvidia verliest ook de "voorsprong" die ze daar hadden.

Dat jij dat allemaal niet ziet omdat jij een enorme fanboy bent boeit mij weinig, maar dit soort onzin en halve waarheden spuien in een adviestopic is iets waar ik kriebels van krijg.
Groot gedeelte van je post dacht ik van "hmm interessant hier kan ik over nadenken" en dan haal je jezelf onderuit met je laatste twee regels door het op de man te spelen. Je hebt geen flauw idee watvoor kaarten ik heb gebruikt en hoe lang ik al game etc en toch reageer je zo. Zonde van de rest van je verhaal. :z
Je fanboy gehalte is hoger dan de hoogtijdagen van de "battles" tussen de SNES en de Sega dat moet ik je wel weer nageven _/-\o_ :D

[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 05-05-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
@ TS, ik adviseer je om een MSI GTX 980 TI te kopen als je één dezer dagen een kaart wil hebben. Als je nog wat langer wil/ kan wachten zou ik de aankondiging van de nieuwe kaarten afwachten zoals anderen hier ook al hebben geopperd.
Pagina: 1