Hallo, ik heb al een aantal maanden last van crashes. Deze gebeuren alleen wanneer de videokaart under load is (tijdens het gamen, video-editten)
Ik heb een reference cooler GTX 970 van het merk Manli.
Ik gebruik de videokaart in combinatie met de volgende componenten:
(de videokaart zelf staat niet op Tweakers)
Besturingssysteem is Windows 10
Zelf heb ik al verschillende dingen geprobeerd/uitgezocht:
-Temperaturen gecheckt, komen nooit boven de 70 uit under load
-CPU stresstest gedaan, zonder problemen (vandaar dat ik denk dat het aan de videokaart ligt)
-HDD gecontroleerd op fouten; geen gevonden
-RAM getest; geen fouten
-Drivers gecontroleerd, zelf met de nieuwste drivers blijven de crashes bestaan. Echter na 1 tot 2 dagen na het installeren werkt alles naar behoren, tot er weer nieuwe drivers beschikbaar komen van Nvidia.
Windows logboeken geven critical: Kernel power ID 41 aan. Veel mensen met dezelfde critical error geven aan dat het aan de voeding zou liggen, maar de crashes gebeuren 1 à 2 dagen iedere 2/3 weken. Hierdoor denk ik niet dat het aan de voeding kan liggen.
En gezien de crashes vrijwel tegelijk komen met nieuwe drivers van Nvidia denk ik dat het daar aan moet liggen. Ik heb echter geen idee wat ik hier moet doen om dit te verhelpen.
Ik heb een reference cooler GTX 970 van het merk Manli.
Ik gebruik de videokaart in combinatie met de volgende componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 328,50 | € 328,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-HD3 | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | NZXT S340 Wit | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Corsair Dominator Platinum CMD32GX3M4A1600C9 | € 204,01 | € 204,01 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 75,95 | € 75,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 866,26 | |
(de videokaart zelf staat niet op Tweakers)
Besturingssysteem is Windows 10
Zelf heb ik al verschillende dingen geprobeerd/uitgezocht:
-Temperaturen gecheckt, komen nooit boven de 70 uit under load
-CPU stresstest gedaan, zonder problemen (vandaar dat ik denk dat het aan de videokaart ligt)
-HDD gecontroleerd op fouten; geen gevonden
-RAM getest; geen fouten
-Drivers gecontroleerd, zelf met de nieuwste drivers blijven de crashes bestaan. Echter na 1 tot 2 dagen na het installeren werkt alles naar behoren, tot er weer nieuwe drivers beschikbaar komen van Nvidia.
Windows logboeken geven critical: Kernel power ID 41 aan. Veel mensen met dezelfde critical error geven aan dat het aan de voeding zou liggen, maar de crashes gebeuren 1 à 2 dagen iedere 2/3 weken. Hierdoor denk ik niet dat het aan de voeding kan liggen.
En gezien de crashes vrijwel tegelijk komen met nieuwe drivers van Nvidia denk ik dat het daar aan moet liggen. Ik heb echter geen idee wat ik hier moet doen om dit te verhelpen.