winroute -> portmapping -> netwerk compute

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Hoi,

ik ben aan het stoeien op een "offline" netwerk comp met apache, php en mysql. Dat gaat redelijk (al zeg ik het zelf) alleen ik wil dus dat ik ook vanaf mijn werk er iets aan kan doen (soms ff niks te doen dus vandaar) Ik wil dan met phpmyadmin stoeien zeg maar.

Nu weet ik dat je kan portmappen in winroute pro. Alleen gaat dat dan ook naar bijvoorbeeld:
de netwerk comp met: 192.168.1.6 (dhcp)

Dus dan bijvoorbeeld dit:
standaard: www.domein.nl (poort 80)
anders: www.domein.nl (poort 8080 ofsow)

en die poort 8080 gemapt naar:
http://192.168.1.6:80

kan dit?

Owja... loopt via NAT

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met de pro versie zit, maar ik heb winroute lite en daarmee kan het iig niet. Alleen 80->80, niet 8080->80.

• TeeDee
het moet dus echt zo zijn:
www.domein.nl:8080 -> 192.168.1.6:80

want mijn andere pages (draaien nu op iis) moeten wel beschikbaar blijven

Verwijderd

Met WinRoute Pro kan het wel, zie dit. Omdat je een listen port en een destination port kan aangeven moet het dus lukken.
Dus:

Protocol: TCP
Listen IP: www.domein.nl
Listen Port: 8080
Destination IP: 192.168.1.6
Destination Port: 80

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 19:02
Ik heb het dus ook geprobeerd maar mooi niet dat het werken wilde met winroute pro...

80 -> 80 = :)
8080 -> 8080 = :)
8080 -> 80 = :(

Verwijderd

Tja, als programma's niet werken zoals ze zeggen te werken weet ik het ook niet meer. Als het nou open source was...

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:09

GaMbiNo

1337

Met Sygate Home Network kan het wel.

www.sygate.com

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 18:26 schreef GaMbiNo het volgende:
Met Sygate Home Network kan het wel.

www.sygate.com
Nou nee. De enige reden dat ik van Sygate Home Network ben overgestapt naar WinRoute Lite is juist omdat ik port mapping wilde en Sygate dat niet heeft.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zondag 24 juni 2001 18:36 schreef edwinv het volgende:

[..]

Nou nee. De enige reden dat ik van Sygate Home Network ben overgestapt naar WinRoute Lite is juist omdat ik port mapping wilde en Sygate dat niet heeft.
Ik ben dus overgestapt van Winroute Lite naar Sygate vanwege de port-mapping optie, werkt prima...maar als jij zegt dat het er niet op zit is dat natuurlijk zo :Z

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 22:42 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik ben dus overgestapt van Winroute Lite naar Sygate vanwege de port-mapping optie, werkt prima...maar als jij zegt dat het er niet op zit is dat natuurlijk zo :Z
En volgens jou heeft WinRoute Lite dus geen port mapping, want anders was je niet overgestapt.
Sure..

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je het volgens het screenshot hieronder instelt werkt het bij mij wel, met winroute pro. Ik heb het getest met mijn Apache servertje dus als het niet werkt ligt het waarschijnlijk ergens anders aan. Wel even externe IP invullen.

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/portmapping.gif

Succes!

Good Byte,
Roelant.

Ps. Misschien dat dit als vanzelfsprekend ervaren wordt, maar ik zag dat het nog niet gevraagd is en het zal maar net dát detail zijn wat je over het hoofd hebt gezien:

Ik neem aan dat IIS en Apache niet op de zelfde server draaien?

Verwijderd

probeer eens bij destination ip 127.0.0.1 in te vullen
da's localip van pc, veel kans dat het dan zal werken
want bij norton antivirus moet je ook 127.0.0.1 op port 110 openstellen, anders werkt die niet...
laat iets weten over resultaat he...

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zondag 24 juni 2001 23:53 schreef edwinv het volgende:

[..]

En volgens jou heeft WinRoute Lite dus geen port mapping, want anders was je niet overgestapt.
Sure..
Klopt helemaal, heb die feature zelf nooit kunnen vinden in Winroute Lite, maar in Sygate dus wel... :P

http://212.187.59.119/portmapping.jpg

Verwijderd

Een vraagje in dezelfde trant:

heb een FTP servertje draaien op 192.168.0.4, portmapping alsvolgt:
listen port 21,listen IP : unspecified, protocol TCP, dest. port 21 , dest IP 192.168.0.4.

(volgens de regels uit de handleiding)

Maareh niet werken :?.....iemand ideeen?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20
het nadeel van winroute is dat je em zelf niet kan zien op je IP naar buiten

jij moet gewoon steeds op localhost checken maar van buiten is ie wel te zien!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 18:36 schreef edwinv het volgende:

[..]

Heeft Sygate wel alleen moet je het zelf configgen!!!!

Verwijderd

Mijn kabelmodem was zo geconfigureerd dat ik geen services, zoals een ftp-server, kon draaien op een poort onder de 1024. Toen ik mijn ftp-server op een poort daarboven liet draaien kon men mij wel van buiten af bereiken. Misschien geldt dit ook wel voor jouw.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 02:15 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Klopt helemaal, heb die feature zelf nooit kunnen vinden in Winroute Lite, maar in Sygate dus wel... :P

http://212.187.59.119/portmapping.jpg
Post ik ook nog ff een screenshotje, zullen we er dan maar vanuit gaan dat we allebei wat over het hoofd hebben gezien, jij bij WinRoute Lite en ik bij Sygate Home Network?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 10:57 schreef edwinv het volgende:

[..]

Post ik ook nog ff een screenshotje, zullen we er dan maar vanuit gaan dat we allebei wat over het hoofd hebben gezien, jij bij WinRoute Lite en ik bij Sygate Home Network?
Ja, helaas wel :? heheh maar voor het geval je het bij Winroute Lite niet aan de praat krijgt is dus nog altijd de optie om terug te gaan naar Sygate? :)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 10:11 schreef bolluh het volgende:
Mijn kabelmodem was zo geconfigureerd dat ik geen services, zoals een ftp-server, kon draaien op een poort onder de 1024. Misschien geldt dit ook wel voor jouw.
Ik gebruik ADSL, vanaf de server lukt dit wel om de FTP te benaderen, daarachter niet :(

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 11:02 schreef GaMbiNo het volgende:
Ja, helaas wel :? heheh maar voor het geval je het bij Winroute Lite niet aan de praat krijgt is dus nog altijd de optie om terug te gaan naar Sygate? :)
Werkt prima hoor. En als het jou niet lukt bij Sygate kun je ook altijd weer terug naar WinRoute >:)

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 18:25 schreef edwinv het volgende:

[..]

Werkt prima hoor. En als het jou niet lukt bij Sygate kun je ook altijd weer terug naar WinRoute >:)
Precies, we zijn weer lekker handig bezig hierzo..heheh :P

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 02:31 schreef doublefuck het volgende:

(verhaaltje)

iet werken :?.....iemand ideeen?
Zeker *D

Bij listen IP je externe IP invullen.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
hmm, heb hier dynamisch ip en ookgewoon unspecified ingevuld bij extern ip. Werkt prima.

BTW ipv terug te gaan zou ik vooruitgaan naar winroute pro willen suggereren

Verwijderd

[quote
Zeker *D
Bij listen IP je externe IP invullen.
[/quote]

Ook geprobeerd, zelfde resultaat - nada :'(
Moet ik soms extra rules inbrengen in het packet filter?

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 23:25 schreef doublefuck het volgende:
Ook geprobeerd, zelfde resultaat - nada :'(
Moet ik soms extra rules inbrengen in het packet filter?
Hangt er vanaf, als je standaard alles dicht hebt staan en dan per poort weer dingetjes open zet moet je natuurlijk ook TCP verkeer op poort 20 en 21 doorlaten, dus ja, dan moet je rules inbrengen.

Als je standaard geen regels hebt (en ales dus via de NAT laat lopen) dan is dat niet nodig.

• TeeDee
nou... ik heb het geprobeerd en het lukt nog steeds niet.....

zeer vaag!

ik d8 eerst: misschien wordt dat wel niet ondersteund door mijn dyn-domain provider... maar ik heb ook iets op andere poorten draaien en dat gaat wel... kan het te maken hebben met dhcp?

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 11:25 schreef TeeDee het volgende:
misschien wordt dat wel niet ondersteund door mijn dyn-domain provider...
Dan moet je het in eerste instantie even met je IP proberen in plaats van met je naam, kijken of dat wel werkt.

• TeeDee
Op dinsdag 26 juni 2001 11:26 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Dan moet je het in eerste instantie even met je IP proberen in plaats van met je naam, kijken of dat wel werkt.
werkt dus ook niet....

is een goeie... zal ik idd wel iets fouts gedaan hebben

• zeroxcool
  • Laatst online: 14-08 15:59
Op maandag 25 juni 2001 10:11 schreef bolluh het volgende:
Mijn kabelmodem was zo geconfigureerd dat ik geen services, zoals een ftp-server, kon draaien op een poort onder de 1024. Toen ik mijn ftp-server op een poort daarboven liet draaien kon men mij wel van buiten af bereiken. Misschien geldt dit ook wel voor jouw.
en zat die beveiliging in je kabelmodem?

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 11:40 schreef ZeRoXcOoL het volgende:

[..]

en zat die beveiliging in je kabelmodem?
Dit heb ik mij laten vertellen door iemand die bij mijn provider werkt. Of het daadwerkelijk zo is dat het door het modem zelf wordt geregeld of dat de provider het op een andere manier regelt weet ik niet. Hij vertelde mij in ieder geval dat ze het modem zo geconfigureerd hadden.
Wat ik wel weet dat, toen ik mijn FTP-server op een poort boven de 1024 liet draaien, ik ineens wel bereikbaar was vanaf het internet.
Pagina: 1