Mijn vraag
Ik heb momenteel een EdgeRouter Lite achter mijn KPN Experiabox v10 staan (op poort eth0) die zorgt voor 4 verschillende vlan's die op poort eth1 worden doorgestuurd(trunk) naar een Cisco SG220-26 switch. Het internet gedeelte werkt, i.c.m. met de 3 internet vlans en 3 dhcp servers prima! De IPTV in vlan 4 werkt helaas niet helemaal vlekkeloos: de ontvanger start prima op en ontvangt netjes een ip adres van de DHCP server aanwezig in vlan 4. De ontvanger geeft, na het opstarten, heel eventjes tvbeeld totdat hij begint te stotteren en de melding "zender niet beschikbaar" in beeld komt. Pauzeer ik de tv gelijk na het overschakelen van een zender en start ik hem daarna weer, werkt alles, op de niet ladende tv-gids na, vlekkeloos... Wat moet ik instellen zodat de tv "normaal" werkt en de rest van het netwerk blijft werken zoals het nu werkt?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb momenteel een EdgeRouter Lite achter mijn KPN Experiabox v10 staan (op poort eth0) die zorgt voor 4 verschillende vlan's die op poort eth1 worden doorgestuurd(trunk) naar een Cisco SG220-26 switch. Het internet gedeelte werkt, i.c.m. met de 3 internet vlans en 3 dhcp servers prima! De IPTV in vlan 4 werkt helaas niet helemaal vlekkeloos: de ontvanger start prima op en ontvangt netjes een ip adres van de DHCP server aanwezig in vlan 4. De ontvanger geeft, na het opstarten, heel eventjes tvbeeld totdat hij begint te stotteren en de melding "zender niet beschikbaar" in beeld komt. Pauzeer ik de tv gelijk na het overschakelen van een zender en start ik hem daarna weer, werkt alles, op de niet ladende tv-gids na, vlekkeloos... Wat moet ik instellen zodat de tv "normaal" werkt en de rest van het netwerk blijft werken zoals het nu werkt?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb op internet instellingen zien staan voor PPOE, ik vraag me af of ik dit nodig heb om het wel werkend te krijgen?
- Ik heb momenteel alleen op poort eth0(lan) alle vlans aangemaakt, is het nodig dit ook op poort eth1(wan) te doen?
- Ik las op internet over IGMP-proxy's en snooping. Ik heb beide geprobeerd, maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
- Ik heb geprobeerd een bridge aan te maken tussen vlan 4 op eth1 en eth0, dit werkt helaas ook niet.
- Ik heb diverse NAT regels toegevoegd die ik in verschillende "handleidingen" vond; dit gaf ook niet het gewenste resultaat... Momenteel staan er alleen regels toegevoegd die alle netwerken gescheiden van elkaar houden en een aantal andere regels die internet toegang via de wan interface mogelijk maakt.