Beste AIO koeler voor zijn geld gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 22:02
Hallo,

ik heb sinds deze week een i7 3770k bemachtigd, en ben van plan deze te gaan overclocken maar deze ivy bridge chips worden nogal warm daarom ben ik opzoek gegaan naar een mooi AIO setje.

Ik heb deze 3 gevonden:

Enermax liqmax ii 240
Lepa exclution 240
Corsair h105i

Zijn dit goede koelers? zijn er eventueel betere voor het geld? ik hoor het graag :) .

Specs die van belang kunnen zijn:

MSI R9 290x Gaming 4GB
Asus maximus IV Extreme (B3)
Intel Core i7 3770k
Corsiar graphite 600t special edition, aan de bovenkant is er ruimte voor 1x 240mm rad.
Cooler master silent pro 1000w

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:16
Kijk eens naar deze: pricewatch: Arctic Liquid Freezer 240

Is alleen vrij dik, dus zal waarschijnlijk niet bovenin passen, maar misschien wel voorin, dat zul je zelf uit moeten zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Na wat snuffelen op internet denk ik toch dat de Enemax liqmax ii 240s er het beste uitkomt.

Zie:

Enermax liqmax ii 240s
http://www.eteknix.com/en...-aio-cpu-cooler-review/4/

Articliquid freezer 240
http://www.eteknix.com/ar...-240-aio-cooler-review/5/

En die cm nepton is toch weer 20 euro duurder dan de enermax :P

Met vriendelijke groeten,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 10:21

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik denk dat je met een H105i aardig in de knoei komt qua hoogte.
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/wcy5d7fyd/12941175_1276505805697174_1876348931_o.jpg

zie hier een foto van een Nepton 240M in toevallig dezelfde kast ;) Ik ben er zelf tevreden over, maar de clearance tussen 't moederbord/geheugen en de radiator is vrij weinig, vandaar dat de fans ook onder het afklikbare zwarte cover moeten. Dit past echter niet perfect, dan zal je 't los erop moeten laten liggen; of de dikke randen wat af moeten schuren van de cover.
de H105i is dikker, vandaar dat je daarmee wellicht in de knoei komt.

Voorin een 240 rad zijn in principe geen bevestigingspunten voor; en past dacht ik ook niet zonder de 5.25" bay aan te passen (lees, flex d'r in).
zelf vind ik de koeling van de 600T nogal matig voor 't formaat kast, zeker aangezien die 200mm voorin niet heel veel lucht verplaatst als je 'm op lagere toeren hebt staan.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Hallo,

ik heb de enermax liqmax II 240 gekocht, deze was minstens 25 euro goedkoper dan de nepton ook zal hij volgens de benchmarks ongeveer hetzelfde moeten presteren.
Toch bedankt voor uw voorstel.

Met vriendelijke groeten,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

Waterkoelers zijn totaal niet goed voor het geld als je ze vergelijkt met een luchtkoeler. Luchtkoelers zijn stiller, betrouwbaarder en goedkoper.
Waterkoeling in zo'n pre-made set is alleen leuk voor de looks.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fordox schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:04:
Waterkoelers zijn totaal niet goed voor het geld als je ze vergelijkt met een luchtkoeler. Luchtkoelers zijn stiller, betrouwbaarder en goedkoper.
Waterkoeling in zo'n pre-made set is alleen leuk voor de looks.
Voordelen vind ik wel; minder gewicht aan je mobo, warme lucht direct uit je behuizing, en soms wat meer flexibiliteit qua ruimte en koeling. Niet altijd voor iedereen boeiende factoren, maar toch.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

Minder gewicht aan je mobo maakt niet uit, moederborden kunnen veel houden en daarvoor heb je ook een mooie backplate.

Warme lucht direct uit je behuizing, dat klopt, maar de lucht waarmee je koelt is vaker ook warmer door andere systeem componenten gezien je koeler een exhaust is. Luchtkoelers werken ook beter in voordeel met de airflow in je kast én voor de airflow over je vrm's en chipset heatsinks. Dus het voordeel is dus voor de luchtkoeler ;)

Meer flexibiliteit qua ruimte en koeling valt ook nog wel tegen. Je kast moet maar net de goede plek hebben voor een 240mm radiator en de slangen komen soms ook niet ideaal uit. Verder is het puur een kwestie van kabelmanagement en dergelijke.

Het enige nadeel dat een luchtkoeler heeft, is in mijn optiek de installatie. Maar dat is eenmalig. Daarintegen heeft een waterkoeler weer een pomp die lawaai maakt en kapot kan gaan. Ook is er het risico van lekken.

Conclusie:
Een luchtkoeler is gewoon beter. een waterkoeler is leuk, flashy en mooi voor het oog :p

Dit is trouwens ongeveer de beste luchtkoeler op de markt:
pricewatch: Noctua NH-D15
Zoek de benchmarks op en je ziet dat hij alle 240mm AIO sets eruit speelt in koeling en geluidsproductie.

Met een prijs van 89 euro heb je lang niet net zo'n mooie AIO set.

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 07-05-2016 22:18 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik heb nu een enermax liqmax ii voor 75 euro gekocht dat is toch weer goedkoper :P.
Ook zit er geen groot stuk metaal voor mijn raampje die het zicht in mijn mooi ingerichte kastje blokkeert 8)
Pagina: 1