Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeerislos
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-08 18:39
Mijn vraag
- Hoe krijg ik mijn telefoon weer werkend na de melding com.android.phone has stopped?

Ik krijg de melding com.android.phone bij het opstarten van de telefoon. Als leek krijg na het nodige speurwerk op internet niet de juiste oplossing, of ik kan het niet begrijpen. Verder kan ik m'n telefoongeheugen niet bereiken kan er geen geheugenkaart in.

Ik zou graag terug gaan naar (of eigenlijk blijven bij) unrooted android. Bij een oplossing geniet dit de voorkeur, maar is niet bindend.
Wie wil/kan zijn expertise delen om mij te helpen aan een begrijpelijke oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Oneplus One
- software versie 12.1-YOG7DAS2K1
- Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Installeren van een andere Android versie (6.0.1)
- Factory reset via recovery mode

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
debeerislos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:27:
- software versie 12.1-YOG7DAS2K1
Probeer de update naar Android M eens uit te voeren. Lost dit je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeerislos
Ik kan mijn telefoongeheugen niet bereiken, zo kan ik er geen updatebestand op zetten. Door de factory reset heeft de telefoon ook een leeg geheugen.

Is via ADB een optie? Via handleidingen na zoekwerk krijg ik het niet voor elkaar. Nog goede tips/handleiding of een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Kun je ook bij de instellingen komen? If so, dan zou je via 'Over deze telefoon', dan 7x op 'Build-nummer' tikken, terug gaan naar instellingen en 'Ontwikkelaars opties' openen en daar kun je ergens de meldingen wel uit zetten. Dan back-uppen en factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeerislos
Nee helaas niet, geen telefoongeheugen(alleen via recovery) en de melding 'com.android.phone has stopped' is gelijk in beeld en niet weg te krijgen. BIj het drukken van OK komt de pop-up direct opnieuw. Wanneer je dit vaak achter elkaar doet start de telefoon weer opnieuw op. Met hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

debeerislos schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:29:
Ik kan mijn telefoongeheugen niet bereiken, zo kan ik er geen updatebestand op zetten. Door de factory reset heeft de telefoon ook een leeg geheugen.

Is via ADB een optie? Via handleidingen na zoekwerk krijg ik het niet voor elkaar. Nog goede tips/handleiding of een andere oplossing?

Alvast bedankt!
Kan je gebruik maken van Fastboot? Fastboot is een optie die wel zou moeten werken, mits je telefoon dat ondersteunt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hakulaku op 16-05-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeerislos
Windows 10 ziet alleen 'een Android apparaat' bij apparaten en printers wanneer de telefoon in fastboot modus staat. Daar staat hij onder het in de categorie onbekend als Android apparaat.
Welke stappen kan ik nog ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoc98
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-05 22:20
Ik zit dus met exact hetzelfde probleem. Het is bij mij allemaal begonnen met de update van CM 12.1 naar 6.0.1 Marshmellow (deze werd via de update functie uitgevoerd in de instellingen). Ik heb nog geprobeerd de versie terug te zetten naar 12.1, zonder resultaat.
Het enige verschil is dat mijn oneplus one gevangen zit in een 'boot loop'. De telefoon heeft de neiging om continu opnieuw op te starten. Factory reset via de recovery mode haalt niets uit en in fastboot mode wordt het apparaat nog steeds niet herkend. Ik ervaar ook de melding com.android.phone, de melding verschijnt direct weer terug nadat ik op "OK" of "rapporteer" gedrukt heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Neoc98 op 16-05-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
debeerislos schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:02:
Windows 10 ziet alleen 'een Android apparaat' bij apparaten en printers wanneer de telefoon in fastboot modus staat. Daar staat hij onder het in de categorie onbekend als Android apparaat.
Welke stappen kan ik nog ondernemen?
Maar zelfs na een factory reset en update krijg je deze melding dus te zien? Ik zou haast willen zeggen dat je dan een hardware probleem hebt.

Verder zou ik het ook echt niet meer weten.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 17-05-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeerislos
Ik heb nog geen update gedaan omdat ik niet bij het telefoongeheugen kan. Is dit mogelijk via ADB bijvoorbeeld of een andere weg? Windows 10 ziet wel een android apparaat.

Ik zelf heb daar te weinig knowhow van om dat te uit te voeren. Handleidingen die het duidelijk maken heb ik nog niet gevonden. Is ADB of fastboot een oplossing?
Pagina: 1