Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor HBO Software Engineering

Pagina: 1
Acties:

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11 16:10
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor mijn studie, af en toe een licht spelletje maar over het algemeen game ik op mijn desktop. Videokaart is dus niet heel erg belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is dat ie het mijn gehele studie moet volhouden. Dus hij moet minimaal 4 jaar meegaan. Gewicht tussen de 2-3 kg is prima. Accuduur is niet heel belangrijk. Denk dat alle laptops het wel volhouden om 2 uur zonder netstroom te kunnen werken.

Wat is je budget?
Het absolute maximum wat ik wil uitgeven is 1500 euro. Geen euro er boven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja hij moet elke dag mee naar school dus een goede bouwkwaliteit is vereist.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb over MSI wel veel goede dingen gehoord. Dell schijnt ook populair te zijn onder de Tweakers.

Ik zoek dus vooral een allround laptop die ik 4 jaar kan gebruiken zonder dat ik wat te kort kom.
SSD is vereist. Minimaal 8gb geheugen maar 16 is wellicht wat meer futureproof. Een i7 heeft geloof ik voordeel met de HT in sommige programma's. En niet groter dan 15,6 "

Zelf twijfel ik tussen deze 2 laptops;
- pricewatch: MSI Gaming Series GE62 6QD-006NL

- pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)

Mochten jullie betere adviezen hebben hoor ik dat natuurlijk graag :)

Thanks voor het lezen alvast.

EDIT: Titel moet Software Engineering zijn

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Als ik jouw was zou ik eens een kijkje nemen bij https://www.laptopplus.nl/ voor een clevo.

Die hebben ook wel leuke dealtjes.
Bijv een 15,6 inch Clevo P650RE6 GTX 970M met i7-6700HQ (De eerste die ik aanklikte)
https://www.laptopplus.nl...ch-clevo-p650re6-gtx-970m
Basisprijs: 1.172,73. (Via Marktplaats is nog een 50 euro kortingsbon te vinden.)
Enkel zonder ram en hdd. (kan je wel aanvinken, maar wellicht goedkoper elders)

Bij dell kan je trouwens ook 10% korting krijgen als student zijn de.

• Ro-Me
  • Laatst online: 26-11 12:53
Zelf doe ik ook HBO Software Engineering en daar gebruik ik een ASUS ROG GL552VW voor. Laptop bevalt erg goed, heb er een SSD bijgeplaatst en het geheugen naar 16GB uitgebreid.

Het type wat ik heb (CN108T) is niet meer in de handel zag ik net, maar deze lijkt vrijwel identiek op een VGA-aansluiting na:
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

[ Voor 17% gewijzigd door Ro-Me op 05-05-2016 14:42 ]

• Detrexion
Thanks beide voor de reactie :)

@N. Meijer; Daar had ik idd ook gekeken. Ik kon echter zo snel geen reviews vinden over bijvoorbeeld te koeling etc.

@Ro-Me; Ik had een review gelezen van dat model dat de bouwkwaliteit niet echt goed te noemen was. Hoe ervaar jij dit?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Uit eigen ervaring (HBO-ICT richting Software Engineering) kan ik je zeggen dat een i7 over het algemeen overrated is maar dat een schermresolutie boven de 1920x1080 underrated is.

Het levert je een flink stuk extra werkruimte op wanneer je meerdere programma's open hebt staan, en tijdens je studie zal je met regelmaat bezig zijn met onderzoeken e.d., het is knap waardeloos als je dan constant heen en weer moet tabben.
Detrexion schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 03:42:
@N. Meijer; Daar had ik idd ook gekeken. Ik kon echter zo snel geen reviews vinden over bijvoorbeeld te koeling etc.
Je geeft aan minstens 4 jaar met de laptop te willen doen, persoonlijk zou ik Clevo dan ontwijken. Leuke laptops, maar ronduit matig op het gebied van bouwkwaliteit. (Body en toetsenbord vooral)

Al moet ik eerlijk bekennen, mijn laatste ervaring met die dingen is alweer 2 jaar terug.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 06-05-2016 03:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Detrexion
D4NG3R schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 03:47:
Uit eigen ervaring (HBO-ICT richting Software Engineering) kan ik je zeggen dat een i7 over het algemeen overrated is maar dat een schermresolutie boven de 1920x1080 underrated is.

Het levert je een flink stuk extra werkruimte op wanneer je meerdere programma's open hebt staan, en tijdens je studie zal je met regelmaat bezig zijn met onderzoeken e.d., het is knap waardeloos als je dan constant heen en weer moet tabben.

[...]

Je geeft aan minstens 4 jaar met de laptop te willen doen, persoonlijk zou ik Clevo dan ontwijken. Leuke laptops, maar ronduit matig op het gebied van bouwkwaliteit. (Body en toetsenbord vooral)

Al moet ik eerlijk bekennen, mijn laatste ervaring met die dingen is alweer 2 jaar terug.
Welke resolutie raad jij aan? Voor mijn desktop heb ik een 1440p en dat is inderdaad een wereld van verschil maar wanneer ik laptops selecteer in the pricewatch voor 1440p schiet de prijs flink omhoog.

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:27
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Lenovo T460p, T460s of een T560, ze zijn wel prijzig voor de specificaties, maar je kunt ze zelf samenstellen zoals je wilt, dus ook het display of de grafische kaart bijvoorbeeld, er zit 3 jaar garantie op en ze zijn een stuk degelijker dan de meeste consumenten laptops, ook qua toetsenbord bijvoorbeeld. Meestal is er ook nog wel ergens een kortingscode te vinden.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/t-series/

[ Voor 6% gewijzigd door Djonny op 06-05-2016 15:43 ]

• Detrexion
Djonny schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:39:
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Lenovo T460p, T460s of een T560, ze zijn wel prijzig voor de specificaties, maar je kunt ze zelf samenstellen zoals je wilt, dus ook het display of de grafische kaart bijvoorbeeld, er zit 3 jaar garantie op en ze zijn een stuk degelijker dan de meeste consumenten laptops, ook qua toetsenbord bijvoorbeeld. Meestal is er ook nog wel ergens een kortingscode te vinden.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/t-series/
Thanks voor de tip :)
Heb net ff snel gekeken maar bereik met mobiel op werk is slecht hier. Maar zover ik kon zien kon ik alleen de "u" versie van de cpu kiezen en dat vermijd ik liever. En zoals je al zei best prijzig voor de specs.

• Ro-Me
  • Laatst online: 26-11 12:53
De Dell Inspiron 15 7559 serie is ook een optie als je een hogere resolutie wilt:

http://www.dell.com/us/p/inspiron-15-7559-laptop/pd

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar de reviews van verschillende tweakers zijn positief :)

Een hogere resolutie dan 1920 * 1080 op een 15'' scherm is voor mij overkill, de tekst is dan nauwelijks meer te lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ro-Me op 06-05-2016 17:28 ]

• Detrexion
Ro-Me schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:26:
De Dell Inspiron 15 7559 serie is ook een optie als je een hogere resolutie wilt:

http://www.dell.com/us/p/inspiron-15-7559-laptop/pd

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar de reviews van verschillende tweakers zijn positief :)

Een hogere resolutie dan 1920 * 1080 op een 15'' scherm is voor mij overkill, de tekst is dan nauwelijks meer te lezen.
Daar zat ik net ook over na te denken ja. Mijn ogen zijn al niet al te best. Dus denk dat ik toch gewoon voor een 1080 ga met het nadeel dat ik veel moet alt tabben wat ik eigenlijk altijd al heb gedaan en vind het niet zo'n drama.

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:27
Detrexion schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Thanks voor de tip :)
Heb net ff snel gekeken maar bereik met mobiel op werk is slecht hier. Maar zover ik kon zien kon ik alleen de "u" versie van de cpu kiezen en dat vermijd ik liever. En zoals je al zei best prijzig voor de specs.
De T460p is wel met een echte quad core eventueel. Zelfs met i7 6700HQ. P zal vast voor performance staan denk ik.
Pagina: 1