Vraag

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Mijn vraag

Sinds kort ben ik aan het denken om een GoPro te gaan kopen. Nu weet ik niet alleen welke GoPro nu echt goed is voor mijn situatie. En waarvoor ik dit ding precies wil gaan gebruiken.

Ik heb veel ideeën waarvoor ik zo'n ding kan voor gebruiken. Ik weet alleen echter niet of het leuk is en het wel mooi is het filmpje of de foto's. Dus bij deze is mijn vraag waarvoor gebruiken jullie je GoPro? En welke GoPro raden jullie aan? Marge ligt rond de 200 euro!

Alle reacties

Verwijderd

Het hangt grotendeels af wat jouw precieze wensen zijn. Om simpelweg foto's en video's te maken, kun je met veel andere devices goed uit te voeten. Wil je hem gaan gebruiken voor bepaalde sport of activiteit. Hoe meer je kunt delen, des te beter wij je kunnen helpen.

Voor je gestelde budget heb je eigenlijk.

- Hero (140 eu)
- Hero Session (220 eu)

Ik zou zelf niet snel voor de Hero gaan, volgens mij beschikt deze niet over live-view (middels smartphone) en ook niet over (optioneel) klikschermpje.

Zie voor de duurdere modellen hier een leuke comparison:
http://shop.gopro.com/EMEA/compare?category=cameras

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
He man, ik zit met een vergelijkbaar dilemma. De kwaliteit van die gopro's schijnt goed te zijn, maar ze zijn natuurlijk bedoeld als action cams en hebben daarom bepaalde nadelen; geen optische zoom bijvoorbeeld

Ik twijfel ook of een reguliere camcorder niet voldoende zou zijn

Ik zoek iets voor point & shoot acties. Verwacht een kleine en wil laagdrempelige manier om mooie momentjes vast te leggen

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar Foto & Video hardware.

• erwin26
Pauluz,

Mijn idee waarvoor ik het voornamelijk wil gaan gebruiken is voor sport en activiteiten. BV ik wil kunnen filmen hoe ik van een berg af ski. Maar ik wil ook kunnen filmen hoe ik een duik maak in de zee. Of hoe ik een pad beloop op mijn vakantie. Ik wil het dus graag gebruiken voor buiten sport en activiteiten.

Welke raad jij aan? Ik had wel rond gekeken en kwam vaak uit op een Hero. Kwa budget en mijn idee kwam die vaak voor mijn idee het beste uit de bus.

Live view is toch wel een leuke optie, maar ik ben bang dat ik hiervoor het budget niet ga hebben.

• erwin26
Avenger84,

Ik zit dus ook met het probleem zal een simpele camcorder al niet genoeg zijn? Of kan ik mijn mobiel gewoon niet gebruiken voor deze dingen. Hierbij liep ik dan tegen aan dat ik BV mijn mobiel altijd vast moet houden en dus kan laten vallen en weinig opslag ruimte. Vandaar dat ik een GoPro wil :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sorry, maar dit is wel echt te mager qua eigen inzet. Er is echt wel meer te vinden over actiecamera's dan je nu zelf gevonden hebt.

Dit topic gaat zodoende dicht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.