Lacie Porsche Design P'9230 ExFat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Topicstarter
Beste,

Ik heb een Lacie Porsche Design P'9230 gekocht, als ik het Lacie Setup opstart, worden mij alleen maar 2 opties gegeven betreft format.
Namelijk een Fat32 (beperkt met overzetten van bestanden tot max 4GB, maar wel voor Mac, Windows en Linux) of HFS+ (alleen voor Mac bestemde format).

Graag zou ik zelf voor ExFat willen kiezen (lijkt mij het beste format). Ik kan niks vinden in de garantie (of ik lees er over heen) dat als ik het format verander (via schijfhulpprogramma van mijn mac) dan wat er aangeboden wordt.

Garantie: http://www.lacie.com/nl/n...imited-consumer-warranty/

Maar de vraag is, kan het ook kwaad als ik kies voor ExFat?
Ben een beetje voorzichtig ingesteld persoon, omdat ik nog niet echt materie is waar ik veel ervaring mee heb.

Inspireer en word geïnspireerd.

Beste antwoord (via Excentriekegast op 05-05-2016 01:36)

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08-2025
De garantie gaat over hardware, dit heeft niets met het filesystem te maken. Je kan de schijf perfect formatteren in het formaat dat je wil, maar hem niet van het 3de verdiep naar beneden gooien :p

Heb je de voorwaarden gelezen?:
This limited warranty covers any defects in material or workmanship in the new Seagate Product accompanied by this limited warranty statement.
en verder:
This limited warranty applies only to hardware products; software, media, and manuals are licensed (and warranted where applicable) pursuant to separate written agreement.
Wat betreft limitatiesvan de filesystems, kan ik je niet veel bijbrengen. Ik weet alleen dat exFat niet altijd door alle (vooral oudere) systemen ondersteund word.

[ Voor 35% gewijzigd door Twanne op 04-05-2016 13:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08-2025
De garantie gaat over hardware, dit heeft niets met het filesystem te maken. Je kan de schijf perfect formatteren in het formaat dat je wil, maar hem niet van het 3de verdiep naar beneden gooien :p

Heb je de voorwaarden gelezen?:
This limited warranty covers any defects in material or workmanship in the new Seagate Product accompanied by this limited warranty statement.
en verder:
This limited warranty applies only to hardware products; software, media, and manuals are licensed (and warranted where applicable) pursuant to separate written agreement.
Wat betreft limitatiesvan de filesystems, kan ik je niet veel bijbrengen. Ik weet alleen dat exFat niet altijd door alle (vooral oudere) systemen ondersteund word.

[ Voor 35% gewijzigd door Twanne op 04-05-2016 13:30 ]

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Topicstarter
Hartelijk dan voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk.

Update tekst:

De voordelen van exFat:
  1. Its max file size limitation is 16 EiB (Exbibyte) and its theoretical max capacity is 64 ZiB (Zebibyte)
  2. It's cross-platform
De nadelen van exFat:
  1. exFAT has no file system-level encryption or compression support, and, like FAT32 before it, there is no journaling built into the exFAT file system. This means it has a much higher probability of data loss than with NTFS or HFS++.
  2. Since FAT32 and exFAT are common USB stick file systems, TFAT and TexFAT are driver-level additions to FAT32 and exFAT volumes that address the lack of journaling in much the same way that Apple has with HFS+ in OS X.
  3. exFAT also isn’t supported by Time Machine in OS X, which requires an HFS+ volume.
  4. Another odd limitation of exFAT support in OS X is that you can’t create a software RAID array in exFAT format, but you can do it with the FAT32 format.
  5. It also has very limited permission and ACL support for those who need to isolate different users from certain files. If you're just planning on sharing a video or music library, this isn't a problem. Still, the lack of journaling could be problematic.
Bron: http://arstechnica.com/in...-a-cross-platform-savior/

Ik kies nu voor HFS+, ik vind data loss wel een belangrijk punt.

[ Voor 89% gewijzigd door Excentriekegast op 05-05-2016 11:20 . Reden: Toevoegen van de voor en nadelen van exFat ]

Inspireer en word geïnspireerd.