Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Audiobestand omzetten naar text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik beginnen met dat ik niet weet of ik op het goede forum zit, maar ik kan geen specifiek onderwerp vinden dat hierover gaat.

Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een audiobestand naar een textbestand? Zoja, hoe is dat bevallen en met welke software heb je gebruikt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet, maar ik kan nog niet de ideale oplossing vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 12:19 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 12:46

page404

Website says no

Waar je naar moet zoeken is dicteersoftware denk ik. Of speech-to-text. Maar ik vraag me af of je heel hard gezocht hebt, want zelfs in Windows 7 schijnt een hele goede te zitten. Zelfde voor Android en OS X.
Anders commerciele oplossingen zoals Dragondictate,

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Klopt er is genoeg te vinden met een beetje inzet. Daarnaast zal het altijd vlut blijven en zal je de tekst uiteindelijk zelf moeten verbeteren want er zullen heel veel fouten in staan! + ik weet niet of het formeel is want punten en komma's kan je ook wel vergeten.
EDIT: + de personen wie zegt wat

[ Voor 6% gewijzigd door Galinsky op 04-05-2016 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik stel de vraag verkeerd denk ik.

Mijn vraag is: Heeft iemand ervaring met het omzetten van een audiobestand naar een textbestand? Zoja, hoe is dat bevallen en met welke software heb je gebruikt?

Is aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 12:19 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 12:46

page404

Website says no

Ik ga er vanuit dat je elk audiobestand kan behandelen alsof het live uitgesproken wordt.
ik gebruik in de auto vaak Siri om berichten te dicteren of acties uit te voeren en soms gebruik ik de dicteerfunctie in OS X. Los van de beperkingen van Siri (niet voor alle apps en taken te gebruiken) loop ik tegen het volgende aan:
- natuurlijke tekst gaat goed "ik loop naar de bakker en koop een brood" is geen probleem.
- "ik drink Optimel uit mijn PVC beker met de tekst "H2O is flex jongeee"" gaat em niet worden. Bedrijfsnamen, vakspecifieke of wetenschappelijke woorden, intonatie, afkortingen, het wordt meestal een zootje
- achtergrondgeluiden zijn lastig. die kunnen de kwaliteit verlagen tot onbruikbare rommel
- leestekens, regeleindes, alinea's zul je allemaal zelf moeten bijwerken.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Ik vermoed dat je beter het bestand op 1.5 speed kan afspelen en het zelf intikt als je een beetje kan typen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:05:
Gezocht op internet, maar ik kan nog niet de ideale oplossing vinden.
Welke heb je al gevonden en waarom voldoen deze niet dan? Dat geeft vaak een beter beeld van waar je wel naar op zoek bent.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1