Goedemorgen mede-tweakers,
Ik zit even met het volgende en wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb in een datacenter 2 fysieke (colo) servers draaien.
1e server draait VMware 5.1
2e server draait Proxmox.
Nu draait op de VMware server een firewall (PFsense) en wat losse vm's zoals een webserver etc.
Op de proxmox bak draaien nog wat andere servers.
Al mijn servers draaien (op PFsense na) linux.
Echter krijgen de servers geen verbinding met elkaar.
Alle vm's op de VMware bak kunnen elkaar benaderen en alle vm's op de proxmox bak kunnen elkaar benaderen, maar niet de vm's op de andere host.
De servers op de proxmox bak kunnen daarintegen wel de firewall benaderen en zijn daardoor van buitenaf ook netjes bereikbaar.
Verder heb ik vanaf mijn huis een VPN verbinding liggen naar de PFsense vm en daardoor kan ik zelf wel alle vm's benaderen.
Alle vm's zitten in hetzelfde subnet en hebben dezelfde DNS servers en gateway.
ik heb een 10tal externe IP adressen welke verdeeld zijn over de verschillende vm's op de 2 hosts welke van buitenaf allemaal netjes bereikbaar zijn.
Wellicht zie ik iets over het hoofd en is het vrij simpel op te lossen, maar op dit moment kom ik het even niet tegen. Heeft iemand een idee?
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dit graag.
Alvast bedankt.
Groet,
Exqua
EDIT: Vmware maakt gebruik van een Vswitch en proxmox heeft alle servers in bridgemode draaien.
Ik zit even met het volgende en wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb in een datacenter 2 fysieke (colo) servers draaien.
1e server draait VMware 5.1
2e server draait Proxmox.
Nu draait op de VMware server een firewall (PFsense) en wat losse vm's zoals een webserver etc.
Op de proxmox bak draaien nog wat andere servers.
Al mijn servers draaien (op PFsense na) linux.
Echter krijgen de servers geen verbinding met elkaar.
Alle vm's op de VMware bak kunnen elkaar benaderen en alle vm's op de proxmox bak kunnen elkaar benaderen, maar niet de vm's op de andere host.
De servers op de proxmox bak kunnen daarintegen wel de firewall benaderen en zijn daardoor van buitenaf ook netjes bereikbaar.
Verder heb ik vanaf mijn huis een VPN verbinding liggen naar de PFsense vm en daardoor kan ik zelf wel alle vm's benaderen.
Alle vm's zitten in hetzelfde subnet en hebben dezelfde DNS servers en gateway.
ik heb een 10tal externe IP adressen welke verdeeld zijn over de verschillende vm's op de 2 hosts welke van buitenaf allemaal netjes bereikbaar zijn.
Wellicht zie ik iets over het hoofd en is het vrij simpel op te lossen, maar op dit moment kom ik het even niet tegen. Heeft iemand een idee?
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dit graag.
Alvast bedankt.
Groet,
Exqua
EDIT: Vmware maakt gebruik van een Vswitch en proxmox heeft alle servers in bridgemode draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Exqua op 04-05-2016 12:04 . Reden: Extra info ]